„Prabėgo lygiai savaitė, kai oficialiai, kartu su visais sveikais Lietuvos gyventojais, galiu keliauti į viešumą. Labai gera, kai žinai, kad nesi įkalintas, bet ar tikrai gerai jautiesi išėjęs?“, – savo feisbuko paskyroje rašo jis.

Mantas pasidalino istorija apie savo močiutę ir jos apsilankymą parduotuvėje.

„Dar tuomet kai niekur nosies negalėjau kišti, skambindavau močiutei ir prašydavau, kad niekur neitų. Sakiau, kad esant poreikiui užsakysiu ir produktų atveš „Barbora“ ar kiti artimi žmonės. Ji nepiktnaudžiavo, bet kelis kartus į parduotuvę buvo nuėjusi: mokesčius sumokėti laiku yra šventa (ir jau nesvarbu, kad yra leidimas nemokėti kurį laiką). Ji visą gyvenimą geriau liks nevalgiusi, bet nebus skolinga. Pasirodo, ji pati dezinfekavo visos laiptinės turėklus, nuolat plaudavo laiptinę, o kai prastai pasijautė kaimynė (ne dėl Covid-19), siūlėsi ją apipirkti, jeigu tik reikės ko nors. Į mano paraginimus susilaikyti – ji užtikrino, kad saugosi ir stengiasi neužsibūti, su nieko nebendrauti. Turi kaukę, pirštines, dezinfekcinio skysčio, nuolat plaunasi rankas, vėdina patalpas ir laikosi kitų nurodymų. Ji griežtai atsisako būti priklausoma nuo ko nors.

Tuomet ji pasakojo (ir labai nudžiugino!!) istoriją nutikusią „Maxima“ prekybos centre (Kaune, Pramonės pr.), kuomet jai daržovių skyriuje renkantis prekes priėjo vyriškis. Tuomet, anot močiutės, priėjo „Maxima“ darbuotoja ir paprašė jo laikytis atstumo ir šiek tiek palaukti atokiau. Džiaugiausi už tokias iniciatyvas“, – rašo jis.

Visgi, ne visi pavyzdžiai yra tik teigiami, todėl, pasak Manto, pabuvus „laisvėje“ savaitę norisi vėl grįžti į saviizoliaciją, nes joje jis jaučiausi gerokai saugiau.

Mantas Kazlauskas

„Šią savaitę teko nuvykti į šalimais esančią „Maxima“ parduotuvę (prekybos centras „BIG“, Vilniuje). Vaikščiodamas pastebėjau, kad ne visi „Maxima“ darbuotojai ir klientai nešioja kaukes, o jeigu ir turi kaukę, tai ji labiau tarnauja smakro apsaugai. Mačiau ne vieną „Maxima“ darbuotoją daržovių, alkoholio skyriuje (visi jie vyrai), kurie kauke nedengia nosies, nesilaiko saugaus atstumo. Ne kartą besirenkant vaisius ar daržoves palikau prekes ir atsitraukiau, nes darbuotojui skubiai reikėjo perkrauti dėžes (būtų užtekę luktelti minutę). Gal būčiau ir neatsitraukęs, bet kyšanti nosis mane vis dar neramina“, – įspūdžiais dalinasi Mantas.

„Kalbant apie pirkėjus, taip pat didžioji dalis nesilaiko atstumo. Parduotuvėje aš laksčiau kaip labirinte, bet bet toks buvau gal tik aš ir dar kelios jaunos merginos. Man vis dar įdomu, ką galvoja mamos eidamos į parduotuvę su vaikais?

Parduotuvėse skamba pranešimai, kad nesilaikantys nurodymų gali būti neįleisti, gali būti ribojami pirkėjų kiekiai. Tačiau kol kas tikrai niekas to nesilaiko“, – pastebi jis.

„Kalbėjau su keliais bičiuliais, jie taip pat patvirtino, kad parduotuvėse jaučiasi nesaugiai, kad jau atsekė sistemą, kur ir kada galima keliauti apsipirkti, kada nėra žmonių arba jų yra itin mažai. Tiek „Iki“, tiek „Rimi“, tiek „Maxima“ žmonių srautai yra dideli. Ypač tų parduotuvių, kurios yra apsuptos gyvenamųjų namų. Apie „Lidl“ ir „Norfa“ nežinau, asmeniškai nėra aktualu.

Panašu, kad tų, kuriems dzin tiktai daugėja. Atlaisvinta prekyba panašu išlaisvino ir mintis, kad viskas jau yra gerai. Sorry, bet aš vis dar manau, kad nėra gerai ir akimirksniu tai gali pasikeisti, jeigu nebūsime atsakingi tiek už save, tiek už kitus. O aš noriu atgal į saviizoliaciją ir panašu, kad dar joje pabūsiu“, – teigia Mantas.

„Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė bendrovės vardu sakė atsiprašanti kliento dėl galimų nepatogumų.

„Nuolat edukuojame savo darbuotojus dėl griežtų higienos sąlygų laikymosi, esame suteikę visas būtinas prevencines priemones: kaukes, pirštines, apsauginius skydelius, dezinfekcinius skysčius. Darbuotojai kas valandą plauna rankas ir kelis kartus per dieną matuojasi temperatūrą.

Savo klientų taip pat prašome sąmoningumo ir taisyklių laikymosi: reguliuojame srautus, neįleidžiame neprisidengusių veido, parduotuvėse yra nemokami dezinfekciniai skysčiai ir vienkartinės pirštinės, sužymėtos linijos, kurios rodo saugų atstumą prie kasų ir prekystalių. Per savo parduotuvių radiją skelbiame ir darbuotojai esant reikalui paprašo klientų nesibūriuoti ir laikytis atstumo.

Šiuo metu savo parduotuvėse esame įgyvendinę visus Sveikatos apsaugos ministerijos nurodymus ir stengiamės, kad jų būtų laikomasi, edukuodami savo darbuotojus ir prašydami savo klientų supratingumo“, – komentuoja „Maximos“ atstovė.