Pirmiausia, dar prieš kelionę, kiekvienas dviračio ar elektrinio paspirtuko vairuotojas turi įsitikinti, ar jų turima transporto priemonė yra techniškai tvarkinga: turi veikiančius stabdžius, garso signalą, šviečiantį baltos spalvos žibintą priekyje bei raudoną – gale. Ant dviračio stipinų taip pat turėtų būti oranžinės spalvos atšvaitai.

Matomi ir saugūs

Keliaudamas važiuojamąja kelio dalimi, kiekvienas dviratininkas ir paspirtukininkas privalo pasirūpinti savo saugumu ir sudaryti sąlygas automobilių vairuotojams juos pastebėti – apsirengti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais. Jeigu šviesiu paros metu šį elementą gali pakeisti degantys transporto priemonės žibintai – baltas priekyje, raudonas gale, tai tamsiu paros metu (arba esant blogam matomumui), reikia ir žibintų, ir liemenės.

Dar vienas labai svarbus atributas – saugos šalmas. Jaunesni nei 18 metų amžiaus eismo dalyviai, važiuodami dviračiu ar paspirtuku važiuojamąja kelio dalimi, šalmą dėvėti privalo. Vyresniems eismo dalyviams šalmas yra rekomenduojamas, mat galvos traumos – pačios pavojingiausios.

Kelių eismo taisyklės (KET) numato, kad elektrinių paspirtukų vairuotojai priskiriami dviratininkams, todėl, kaip ir pastarieji, turi važiuoti dviračių takais, dviračių ir pėsčiųjų takais arba dviračių juostomis. Kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu (su asfalto arba betono danga). Kai dviračių taku ar kelkraščiu važiuoti negalima (duobėtas ir panašiai), leidžiama važiuoti šaligatviu arba viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.

Elektriniai paspirtukai

Dėmesys pėstiesiems

Vis tik paspirtukininkai turėtų vengti važiuoti šaligatviais. Jeigu kitos išeities nei važiuoti šaligatviu nėra, paspirtukininkams ir dviratininkams vertėtų išlaikyti didesnį atstumą nuo pėsčiųjų, važiuoti lėčiau, nevengti žmonių perspėti, kad yra greta, prireikus – net ir visiškai sustoti, kad pėsčiomis einantis žmogus nebūtų užgautas ar sužalotas.

Paspirtukų ir dviračių vairuotojai turėtų prisiminti, kad pro pėsčiuosius jie turėtų judėti lėtai, tokiu greičiu, kokiu eina žmonės. Akcentuojama, kad toks greitis yra maždaug 3-7 km/val. Be to, paspirtukininkai ir dviratininkai turėtų nekliudyti pėstiesiems, o važiuodami pro šalį – palikti tokį tarpą, kad būtų saugu visiems eismo dalyviams.

Pėstieji, ypač po žiemos pertraukos, gali išsigąsti šalia važiuojančio elektrinio paspirtuko, staiga pakeisti judėjimo kryptį bei taip nugriauti elektrinio paspirtuko vairuotoją. Policijos pareigūnai užfiksavę ne vieną atvejį, kai važiuojantys paspirtukais ne tik susižaloja patys, tačiau sužeidžia ir pėsčiuosius.

Važiuojamąja kelio dalimi važiuoti dviračiu ar elektriniu paspirtuku leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims, o išklausiusiems Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Jei kartu keliauja suaugusieji, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ir jaunesniems eismo dalyviams, tačiau jie vis vien negali būti jaunesni nei 8-erių metų.

Elektrinių paspirtukų nuomos bendrovės pradėjo sezoną anksčiau

Eikite patys ir praleiskite kitus

Svarbu prisiminti ir tai, kad priartėję prie pėsčiųjų perėjos, kur nėra pažymėto dviračių tako, tiek dviratininkai, tiek elektrinių paspirtukų vairuotojai privalo nulipti nuo savo transporto priemonių ir važiuojamąją kelio dalį kirsti jas varydamiesi. Tik pasiekę kitą kelio pusę, šie eismo dalyviai gali toliau tęsti kelionę važiuodami.

Tais atvejais, kai važiuojamąją kelio dalį norima kirsti ten, kur dviem lygiagrečiomis linijomis, sudarytomis iš kvadratų, pažymėtas dviračių takas, paspirtukų ir dviračių vairuotojai kelią gali pervažiuoti nenulipę nuo savo transporto priemonių. Tačiau tą galima padaryti tik įsitikinus, kad tai yra saugu, o automobiliai juos praleidžia.

Dviratėmis transporto priemonėmis keliaujantys eismo dalyviai turėtų prisiminti ir tai, kad tada, kai dviračių takas kertasi su pėsčiųjų perėja, dviračių ir paspirtukų vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems bei neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)