Grįžome iš Italijos visa grupė žmonių. Atostogavome šešiese. Kai kurie grįžusieji sulaukė žinučių iš Sveikatos centro – raginimo grįžusius iš Italijos užpildyti anketą. Ji atrodė štai taip:

Žinutėje informacija tokia, kad nieko nesuprasi. Kur ta anketa, kokioj vietoj? Sako, nueikite į centro puslapį ir užpildykite anketą. Kur tas puslapis? Kur aktyvi nuoroda į ją?

Nebe tie laikai, kad žmogus tik per kompiuterį internetu naudotųsi – būtų žinutėje aktyvi nuoroda, iškart ją ir spaustume. Visiškai valdiškas požiūris.

Toliau. Įėjus į sveikatos centro puslapį – niekur nėra paryškintos ar išdidintos vietos anketai pačioje pradžioje. Čia jie rimtai nori, kad žmogus kažką užpildytų? Nes neatrodo, kad nori. Įsijungęs pradžią matai tik tokį vaizdą:

O anketa pateikta jau tik praskrolinus žemiau:

Kitas keistas dalykas, kad tas žinutes gavo ne visi. Vienas gavo vieną dieną, kitas – kitą. Likę 3 ar 4 visai negavo. Ir galiausiai, grįžome vasario 23 dieną, o žinutes tie keli, kurie gavo, gavo 26 dieną. Kodėl?

***

Sveikatos ministro patarėja Lina Bušinskaitė paaiškino, kodėl kai kurie asmenys negavo žinučių.

„Vasario 25 d. vykusiame Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) Ekstremalių situacijų operacijų centro posėdyje buvo nutarta kreiptis į Lietuvos mobiliuosius operatorius prašant, kad jie išplatintų trumpąsias žinutes mobilių operatorių vartotojams, esantiems Italijoje, arba tiems, kurie 14 dienų laikotarpyje nuo vasario 25 d. lankėsi Italijoje.

Abonentams išplatinta sutartos formuluotės žinutė: „SAM ir URM, atsižvelgdamos į nepalankią epidemiologinę COVID-19 situaciją Šiaurės Italijoje, maloniai prašo šiame regione keliavusių asmenų užpildyti anketą ir sekti rekomendacijas šioje nuorodoje: nvsc.lrv.lt/COVID-19. Nelaimės atveju konsulinės pagalbos tel.+37052362444 (visą parą)“.

Svarbu tai, kad skirtingi operatoriai žinutes išsiunčia skirtingu metu, o žinutes gauna visi, kurių mobilieji telefonai buvo gavę pasveikinimo žinutes atvykus į Italiją. Jei keliautojas roamingo paslauga nesinaudoja, žinutės negaus.

Norime atkreipti dėmesį, kad tokios situacijos iki šiol nebuvo, tad visiems veiksmams įgyvendinti reikia laiko, tad prašoma žmonių supratingumo. Šiuo metu daroma viskas, kad žmonės gautų reikiamą informaciją. Tuo metu, žmonių prašoma sekti oficialiai SAM, Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC), URM ir kitų institucijų skelbiamą informaciją ir netikėti gandais.

Kalbant apie veiksmus, kad būtų užtikrintas visuomenės saugumas, SAM jau kreipėsi į šalies oro uostus, avialinijas, skraidinančias keleivius į Lietuvą iš Milano, Veronos ir Trevizo oro uostų, su prašymu rinkti informaciją apie keleivius.

Taip pat visų keliautojų prašoma registruotis užpildant NVSC interneto svetainėje pateikiamą anketą bei dvi savaites vengti artimų socialinių kontaktų.

Kalbant apie NVSC anketą – ji skelbiama tituliniame NVSC puslapyje, išryškinta ir matoma, tad vartotojams klaidžioti tikrai nereikia. Šia nuoroda dalijasi ir visos kitos institucijos.

Savo ruožtu, skatiname žmones visą naujausią, patvirtintą informaciją sekti SAM interneto tinklapyje – paspaudus čia“, – nurodė L. Bušinskaitė.