Rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis, per pastarąjį dešimtmetį sukaupęs reikšmingos patirties SEO, PPC ir analitikos srityse, dalinasi patarimais apie tinkamą efektyvių raktinių žodžių parinkimą bei „Google Ads“ reklamos subtilybes.

Nuo ko pradėti?

Anot J. Mikulskio, kiekvienam verslui, siekiančiam atrasti būtent jam tinkamus paieškos sistemų raktinius žodžius, pirmiausia reikia išanalizuoti pirkėjų tipus (angl. buyer personas) ir susidėlioti prioritetus.

„Pravartu pradėti vidinę grupinę diskusiją (angl. brainstorming), siekiant išgryninti idėjas, pasinaudoti nemokamais raktažodžių idėjų generavimo įrankiais, tikrinti konkurentus globaliai ir lokaliai, analizuoti jūsų tinklalapio istorinius duomenis, tikrinti naujausias raktažodžių tendencijas rinkoje“, – vardija J. Mikulskis.

Tiesa, reikia nepamiršti, kad skirtingoms įmonėms, vykdančioms identišką veiklą, tie patys raktiniai žodžiai gali veikti skirtingai.

„Raktinis žodis tėra gidas, kuris keleivį atveda į konkrečią vietą, bet negarantuoja, kad keleivis imsis veiksmų, nes pirkimo kelyje daug kintamųjų: identitetas, kainodara, patikimumas, tonas, tinklalapio patogumas (UX) ir t. t.“ – atkreipia dėmesį pranešėjas.

Dažniausios klaidos

Anot J. Mikulskio, egzistuoja tam tikros bendros taisyklės, kokie raktiniai žodžiai paprastai neveikia ir, atvirkščiai, dažniausiai suveikia.

„Mažiausiai veiksmingas yra bendrinis raktinis žodis, pavyzdžiui, „roletai“. Veiksmingiausios yra ilgos raktinių žodžių sekos, pavyzdžiui, „roletai, kaina, Vilnius“, – pateikia pavyzdžius rinkodaros specialistas.
Justinas Mikulskis

Pasak jo, dažniausios klaidos ieškant tinkamų raktinių žodžių yra:

• minėtų ilgesnių raktinių žodžių sekų (angl. long-tail) nenaudojimas;

• ieškančio žmogaus komercinio ketinimo nepaisymas (t. y. kai žmogus ieško kainų, konkrečios vietos ar atsiliepimų apie produktą, tačiau tinklalapis tam nėra paruoštas ir ši informacija jame nefigūruoja);

• raktinių žodžių vertės ir konkurencingumo rodiklių, kuriuos galima matyti „Google Ads“, neanalizavimas;

• raktinių žodžių paspaudimo (angl. click-through rate) istorinės metrikos nematavimas;

• užklausų rezultatų „Google“ paieškoje bei konkurencinės aplinkos neanalizavimas.

Apie visa tai gyvai, išsamiai ir su realiais pavyzdžiais J. Mikulskis pasakos vasario 27 d. „bzn start“ mokymuose „Kaip atsirasti pirmajame „Google“ paieškos puslapyje?“. Čia patirtimi taip pat dalinsis: GLIMSTEDT teisininkė, žiniasklaidos teisės ekspertė Raminta Bučiūtė, operacijų vadovė ir SEO strategė skaitmeninės rinkodaros agentūroje „Evolvery“ Kamilė Sinkevičiūtė.

Renginio organizatorius „bzn start“, Nr. 1 žinių centras augančiam verslui, dėkoja partneriams ir kolegoms: advokatų kontorai „GLIMSTEDT“, biurų miesteliui „Technopolis“, kuriame vyks numatyti mokymai, didžiausiam naujienų portalui „Delfi“ ir spaudos profesionalams „Spaudos departamentas“.