Kadangi dabar mokiniai naudojasi elektroniniu dienynu, tai didžioji dauguma tėvų, prisijungę patikrinti, kaip sekasi, ne analizuoja, kokios klaidos lėmė vaiko prastą pažymį, kodėl jis neatliko ar nepasiruošė jam skirtu metu, o tiesiog imasi rašyti mokytojui.

Tėvai įtikinėja mokytoją, kad jo vaikas gali ir turi geriau mokytis, aiškina, kad mokytojas turi mažai kompetencijos arba neišmokė jo vaiko.

Tai – didžiausia XXI amžiaus problema, su kuria susiduria mokytojas. Kiti atvejai pavieniai, tačiau galima ir juos paviešinti.

Jeigu mokinys turi tėvus, kurie turi aukštuosius išsilavinimus, ir vienas iš tėvų užima aukštas pareigas (įmonės vadovas, dėstytojas), tai tokie tėvai sau leidžia nesiskaityti su mokytoju. Prie vaiko jie kalba apie mokytojus iš blogosios pusės.

Taip pat jie geba įrodinėti, kad jaunas mokytojas nieko negali išmokyti. Bet ar ta patirtis neateina dirbant mokykloje? Mes visi mokomės iš savo klaidų ir jokiu būdu mokytojas nėra neklystantis asmuo.

Kartais taisant 100 mokinių darbų raibsta akys ir tu tikrai padarai žmogiškų klaidų, galbūt ne taip suskaičiuoji mokinių gautus taškus. Kiekvienas mokytojas leidžia parodyti jo klaidas. Tačiau tėvai tokiais atvejais puola mokytoją ir grasina įstatymais. Nenori bendradarbiauti, nori tik pavadovauti.

Kita dalis tų pačių tėvų smerkia mokytojus už paskirtus namų darbus, nes daug dirbdami neturi kada skirti laiko vaikui. Tuomet kyla klausimas, kam tuos vaikus turėti, jei tu negali jiems skirti savo laiko?

Mokytojai nori, kad mokiniai būtų savarankiški, kad patys ruoštų namų darbus. Tačiau tėvai imasi mokytojų darbo namuose, savais metodais aiškina mokyklinę medžiagą. Kai mokytojas klasėje taikos naujus metodus, jis žino, kaip ir kur sudėti mokiniui svarbiausius akcentus bei kaip taisyklingai išaiškinti uždavinius.

Mokytojo profesija ir negali būti prestižinė, kol tėvai savo vaikams nesugebės paaiškinti apie jos svarbą ir gerbti mokytojų patys. Reikia prisiminti, kad juk ne mes sudarome švietimo sistemos reikalavimus ir ne mes rašome vadovėlius, iš kurių mokome.

Jeigu tėvai mums leistų dirbti savo darbą, manau, kad mokytojai išvengtų daug streso, kurį dabar ir sukelia tėvai.

Esu labai nepatenkinta tuo, kad tėvai užstoja savo vaikus dėl jų nepateisinamo elgesio. Jeigu mokinys trukdo pamoką mokytojui, o tėvai sako mokytojas negeba susitvarkyti su klase.

Žinot, vaikai su kuriais tėvai geba susitvarkyti, jiems užtenka kelių žodžiu pamokoje ir jų elgesys pasikeičia į gerą, o tie vaikai, su kuriais tėvai negeba susitvarkyti... To „sutvarkymo“ nepadaro ir pedagogas.

Noriu priminti, kad mano darbas padėti išmokyti vaiką, o ne tramdyti jo netinkamą elgesį visą pamoką. Ačiū už galimybę išsisakyti.


Kviečiame pasakyti savo nuomonę apie mokytojų atlyginimus ir laimėti knygas. Sąlygas rasite čia.