Mano nuomone, yra tik 2 variantai: 1. Žmonės nesupranta, kad iš tikrųjų jiems saugumo tikrai ne daugiau 2. Džiaugiasi įmonės direktorius ir dar galbūt keli asmenys, kurie gavo 833 Eur už vieną nuimtą rodyklę.

1. Kodėl tai nėra saugiau? Todėl, kad iš visų sankryžų, kur buvo žalios rodyklės, papildoma sekcija įrengta mažiau nei pusėje. Vadinasi, visose kitose automobiliams, sukantiems į dešinę, dega žalia tuo pat metu kaip ir pėstiesiems. Kai prastovi spūstyje nebe 5 minutes, o 30 minučių vien dėl nuimtos rodyklės ir dar reikia praleisti einančius bet kaip pėsčiuosius, tai tikrai norisi greičiau pravažiuoti.

2. Pasižiūrėkime į pėsčiųjų elgesį (vasaros metu paspirtukų, dviračių ir kitų priemonių vairuotojus). Pirkdami nuolat radarus greičiui matuoti, klastodami mistinę statistiką apie įvykstančias avarijas dėl greičio ir vairuotojų aplaidumo, mes pėstiesiems, dviratininkams ir kitiems suteikiame šiltnamio sąlygas. Aš net nekalbu apie tai, kad prie perėjos jie sustotų, apsidairytų ir tuomet eitų. Jie nei apsidairo, nei sustoja (priešingu atveju turėtum būti aklas žmogus, jog tave, einantį per perėją, nutrenktų automobilis). Jie eina bet kur, bet kada ir bet kaip. Prie reguliuojamos perėjos nuspaudžia mygtuką, jų prašo palaukti, bet kas 10, jei nėra automobilių, bėga per gatvę. O tuomet automobiliai sustoję turi laukti, nes gal 30km/h greičiu dar praskris koks dviratininkas ar paspirtukas.

Net einant viduryje gatvės jiems neįdomu, kad važiuoja automobiliai. Tokius, jei nepristabdai, lengva ir nutrenkti būtų, ir tu kaltas nebūtum, bet turi sąžinės ne taip, kaip dauguma pėsčiųjų. Kiek kartų pėstieji ėjo piktybiškai per raudoną ir kiek kartų vairuotojai piktybiškai nutrenkė taip besielgiančius?

3. Gal laikas skirti adekvačias bausmes taip besielgiantiems? Kodėl vairuotojas dėl tokių žioplių gali ne tik kad sumokėti didelę baudą, mokėti už automobilio remontą, bet ir netekti teisės vairuoti, o pėstysis maksimaliai ką gali gauti, tik baudą... Na arba vietą kapinėse. Bet kalbu, jog ypač piliečiams, kuriems jau yra 18 metų, žinotų kaip elgtis prie gatvės. Tikrai pikta, kad dauguma normalių vairuotojų kenčia dėl tokių, kuriems jų gyvybė vienodai šviečia, arba mano, jog juos saugoti turi kiti. Pridėjau per vieną dieną nufilmuotus kelis vadinamus „kėglius“. Ir kiek tokių galima nufilmuoti tiesiog atsistojus prie judresnės perėjos.

Geros likusios savaitės!

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!