Penktos kartos „Subaru Forester“ pagamintas naudojant naują „Subaru Global Platform“ konstrukciją ir nuo šiol Europoje siūlomas išskirtinai tik su hibridine pavara, kurioje benzininis 2.0 l opozicinis „Boxer“ variklis veikia kartu su 12 kW elektros motoru ir per kintamo perdavimo CVT transmisiją perduoda galią nuolatinei visų ratų pavarai.

Nauja platforma reiškia ne tik naujausias gamintojo elektronines sistemas (tiek gerinančias pravažumą, tiek ir užtikrinančias saugumą – modelis įvertintas maksimaliu saugumo bandymų įvertinimu), bet ir naujas savybes vairuotojui ir keleiviams. Pradėkime nuo erdvaus salono – pro itin dideliu kampu atsidarančias dureles labai patogu įsėti į automobilį, o viduje laisvai išsitenka penki keleiviai.

O dar čia yra vairuotojo atpažinimo sistema – kamerų pagalba atpažinusi sėdusį prie vairo asmenį, ji parinks numatytus vairo ir sėdynės padėties nustatymus. Ir tada jau galima leistis į kelionę – konkurentams nenusileidžiantis salonas su minkštu plastiku gal ir neatrodo labai elegantiškai, bet yra ergonomiškas, o surinkimas – kokybiškas.

Su didele 22 cm prošvaisa ir nuolatine visų ratų pavara galima drąsiai važiuoti žvejybon ar tiesiog į gamtą. Juolab „X-Mode“ sistema dabar turi naują režimą, kuris atjungia traukos kontrolės pančius ir leidžia prasisukti smėlyje ar purve esantiems ratams. Tačiau ne tai yra didžiausias privalumas. O tas, kad vidaus degimo varikliui dabar padeda elektros motoras – jo maksimalus sukimo momentas nuo pirmų apsukų leidžia be ratų praslydimo įveikti kliūtis, pavyzdžiui, ratams įsirėmus į nuvirtusį medį ar gulintį akmenį – patikrinta, veikia tikrai efektyviau nei su tradiciniu motoru.

Ir apskritai, jei manęs klaustų nuomonės apie „Forester“, pirmiausiai pasidomėčiau kokie yra pirkėjo prioritetai. Jei tai – erdvus, komfortiškas ir saugus automobilis su nuolatine visų ratų pavara, pomėgis iškylauti ar kiti hobiai, susiję su išvykomis į gamtą, tada visomis rankomis būčiau už. Tuo labiau, kad palyginti su ankstesne karta, automobilis žymiai patobulėjo tiek kalbant apie salono apdailos kokybę, tiek ir apie komfortą. Žinoma, kainoje tai taip pats atspindi – ji prasideda nuo 32 900 eurų, geriausios „Summit“ komplektacijos modelis kainuoja visus 39 900 eurų.

Bet tiems, kurie ieško dinamikos, verta pasidairyti kitur – jei kartu su šiuo modeliu pristatytame taip pat hibridiniame, bet gerokai lengvesniame „XV“ krosoveryje hibridinė pavara veikia sklandžiai ir suteikia papildomos juntamos dinamikos, tai „Forester“, net ir nuspaudus iki galo akseleratorių įsibėgėjimas trunka gerokai per ilgai. Čia japonų inžinieriams reikėtų pasukti galvą kaip geriau išnaudoti bendrą vidaus degimo ir elektros variklio galią, kad šiaip jau tikrai originalus ir saugus SUV su puikiomis galimybėmis bekelėje geriau atsiskleistų važiuojant greitai.

Nes įsibėgėjus jam tą daryti puikiai sekasi – kaip ir kituose „Subaru“ modeliuose man labai patinka žemas svorio centras, kuris leidžia važiuoti azartiškai ir net didelio kėbulo automobilis per daug nesiūbuoja posūkiuose. O nuo šiol čia yra ir virš galinės ašies sumontuotas elektros variklį maitinantis ličio-jonų akumuliatorius, kuris apatinei kėbulo daliai ne tik suteikė dar daugiau svorio (ir, tuo pačiu, stabilumo), bet ir leido geriau paskirstyti masę tarp ašių, o tai taip pat nemažiau svarbu puikioms valdymo savybėms.

Daugiau apie „Subaru Forester“ sužinosite peržiūrėję vaizdo medžiagą.