Po pasitarimo su komandomis ir „Formulės-1“ gerbėjų apklausos analizės FIA tikisi, kad įgyvendinus numatytus pakeitimus, nepriklausoma komanda galės sėkmingai pasirodyti čempionate išleisdama 100 milijonų JAV dolerių (maždaug 290 milijonų litų).

Tarp planuojamų pakeitimų yra ir į dvi dalis perskirtas galinis bolidų sparnas, ribojami variklių sūkiai, standartinės bolidų elektronikos sistemos bei plačios „slick“ tipo padangos.

„Pasaulio čempionatas privalo išlikti prieinamas nepriklausomoms komandoms. Vietoje to du (galimai trys) gamintojai nori laimėti, išleisdami neribojamas pinigų sumas. Toks požiūris padarė didelę žalą autosportui. Paskutinis to pavyzdys – IRL čempionatas Amerikoje. To „Formulėje-1“ nenorime“, - pareiškė FIA prezidentas Maxas Mosley.

2008 metais planuojamų įgyvendinti pakeitimų santrauka:

• Naujos technologijos, kurios duoda komandai naudą viename sezone, bet po to yra naudojamos ir kitų komandų, skiriant tam didelius pinigus, bus uždraustos po pirmojo sezono.

Priežastis: mažinti kaštus. Tai leidžia komandai, išradusiai naują technologiją, pasinaudoti ja vieną sezoną, bet tuo vėliau nepriverčiant likusiųjų leisti didelio kiekio pinigų, kad grįžtų į buvusias pajėgumo pozicijas

• Galinio sparno padalijimas į dvi dalis

Priežastis: atlikti tyrimai rodo, kad toks pakeitimas leistų iš paskos važiuojančiam bolidui pagreitėti, taip sudarant galimybę lenkimams.

• Pasikeitimai bolidų aerodinamikoje, leisiantys sumažinti prispaudžiamąją jėgą, išlaikant oro pasipriešinimą. Taip nesudarant galimybės bolidams posūkius įveikti greičiau nei jie tai darys 2006 metais.

Priežastis: saugumas.

• Bolidų priekio aerodinamikos pakeitimai skirti pagerinti sukibimą važiuojant už varžovo.

Priežastis: lenkimų palengvinimas.

• Galimai aktualių aerodinamikos dalių tyrinėjimo ribojimas.

Priežastis: išlaidų mažinimas.

• Minimalus bolido svoris sumažinamas nuo 605 iki 550 kg.

Priežastis: panaikinti išlaidas, skirtas įsigyti 55 kg labai brangaus, aukšto tankio svorio balasto ir transportuoti jį po visą pasaulį. Bolidų saugumas be šio balasto taip pat padidės.

• Variklių sūkių ribojimas iki 19 tūkstančių per minutę, su galimybe padidinti iki 20 tūkstančių po pasitarimo su komandomis.

Priežastis: sumažinti išlaidas ir nukreipti variklių tyrinėjimą link serijinių automobilių variklių technologijų.

• Standartinis elektronikos paketas varikliui ir pavarų dėžei.

Priežastis: išlaidų mažinimas, vairavimo pagalbų, tokių, kaip praslydimo kontrolė, panaikinimas bei galimybė FIA tikrinti variklio naudojimą ir bandymuose nuvažiuotas distancijas.

• Galimybė pilotui važiuojant trasoje keisti slėgį padangose.

Priežastis: saugumas. Ypatingai saugos automobilio periodų metu.

Nuo 2009 metų planuojama leisti tik du bolidų aerodinamikos pakeitimus sezono metu. Tuo vėl siekiama pagrindinio tikslo – išleidžiamų pinigų kiekio mažinimo.

Be viso to taip pat siekiama pakeisti „Formulės-1“ sporto taisykles. Numatytieji pakeitimai bus pristatyti Pasaulio autosporto tarybai kovo 22 d. Tarp jų yra:

• Vienas padangų tiekėjas 2008 metais.

• Varikliai, skirti trims etapams.

• Pavarų dėžės – keturiems etapams.

• Pakeitus variklį arba pavarų dėžę prieš nustatytą laiką, skiramos papildomo svorio baudos.

• Bandymų ribojimai.

• Draudimas naudoti daugiau nei du bolidus „Grand Prix“ etape.

• Paraiškų dalyvauti „Formulės-1“ čempionate priėmimo pradžios ir pabaigos datų keitimai.

Taip pat siūloma įvesti visiškai laisvą rinką prekiauti bolidais ar jų komponentais tarp čempionate dalyvaujančių komandų.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.