„Mes turime sąrašą, kurį sudaro keliolika sankryžų, kur žalių rodyklių sugrįžimas būtų prasmingas. Ketiname per artimiausias dienas, šią savaitę ir dalį kitos, pažiūrėti, kaip tie srautai susidėlioja, ir iki sausio 15 dienos su Susisiekimo ministerija ir jų specialistais tą sąrašą pasitvirtinti. Kai tai bus padaryta, žaliosios rodyklės sugrįš į Vilnių“, – BNS sakė V. Mitalas.

Anot jo, turint sprendimą dėl rodyklių grąžinimo, jas pakabinti truktų porą dienų.

„Stengsimės, kad nuo pasitvirtinimo iki žaliųjų rodyklių sugrąžinimo būtų kuo trumpesnis laikas. Sąrašą turėsime kitą savaitę ir jį pasitvirtinus rodykles pakabinsime per keletą dienų“, – teigė vicemeras.

Vyriausybė trečiadienį visam laikui leido grąžinti dešinįjį posūkį automobiliams leidžiančias vadinamąsias žaliąsias rodykles sankryžose.

Vyriausybė pakeitė savo nutarimą, kuris įpareigojo tokias rodykles pašalinti nuo šių metų sausio.

Išvakarėse susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius žadėjo senąją tvarką grąžinti metams, tačiau Ministrų kabinetas galiausiai atsisakė numatyti terminą.

Nuo sausio panaikinus dešiniojo posūkio rodykles didžiųjų miestų savivaldybės teigė, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS sakė, kad dėl rodyklių grąžinimo bus sprendžiama išanalizavus situaciją.

Anot Kauno savivaldybės atstovo, miestas ruošėsi lentelių nuėmimui: buvo perreguliuoti šviesoforų laikai, įrengtos saugumo salelės, kur įmanoma, įrengtos papildomos šviesoforų sekcijos, pakeista judėjimo tvarka. Eismo reguliavimas keitėsi 33 šviesoforinėse sankryžose, iš viso mieste buvo nuimta 113 lentelių su žaliomis rodyklėmis.

„Analizuosime situaciją, ten, kur matysime poreikį, pasinaudosime šia Vyriausybės suteikta galimybe įrengti žaliąsias rodykles“, – teigė M. Matusevičius.

Vilniuje žaliosios rodyklės anksčiau buvo 120-yje sankryžų. Eismo reguliavimas įrengiant naujas sekcijas, perprogramuojant šviesoforus buvo pakeistas 52-ose, tačiau ne visur tai padaryta.

Susisiekimo ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, rėmėsi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su vadinamosiomis žaliosiomis rodyklėmis kyla daugiau avarijų, per kurias žūva ar sužalojami žmonės.