Ministerija šį sprendimą grindė siekiu padidinti eismo saugumą – esą sukdami į dešinę vairuotojai neišvengdavo klaidų: nepraleisdavo pėsčiųjų ir dviratininkų, prieš įvažiuodami į sankryžą nesustodavo, nepraleisdavo pirmumo teisę turinčių transporto priemonių. Vilniaus m. sav. administracija (VMSA) ir ypač R. Šimašius turbūt iki šios dienos dar nesupranta, kad žalia rodyklė buvo numatyta KET, o Lietuvos Respublikos Vyriausybė tvirtina KET, tai ne VMSA kompetencija.

Sunku sveiku protu ir net iš teisinės pusės įsivaizduoti, kaip gali galioti skirtingos KET Vilniuje, Kaune ir likusioje Lietuvoje. Būtina suprasti, kad minėta lentelė su žalia rodyklė – savotiškas sovietinis paveldas, nes buvo nusižiūrėtos iš buvusios Rytų Vokietijos – sovietinės valstybės. Niekur civilizuotame pasaulyje toks "išradimas“ tiesiog neegzistuoja, niekas jo pas save "nepritaikė“, įdomu kodėl, jei tai taip nuostabu? Liūdna žinoti, kad liberalas meras palaiko kadaise egzistavusios socialistinės šalies išradimą.

Apie tai, kad lentelė su žalia rodyklė bus naikinama buvo aišku jau labai seniai, tačiau per tuos ilgus metus nebuvo rimtai pasiruošta tam pokyčiui. Žinoma, dabar tam tikri asmenys, bandydami pridengti savo nekompetenciją ar nenorą dirbti, mėgins išsaugoti socialistinį paveldą. Iš tikrųjų būtų įdomu sužinoti, ką už eismo organizavimą atsakingi specialistai realiai nuveikė per tuos metus, kad eismo organizavimas būtų sklandus mieste pasikeitus KET? Kaip eismas organizuojamas Europoje, visame pasaulyje, kur nėra lentelių su žaliomis rodyklėmis? Akivaizdu, kad dalis šviesoforų turėjo būti modernizuoti, dalis sankryžų turėjo būti pertvarkytos. Tam reikalui reikėjo investuoti pinigus, juos kaupti daugybę metų arba daryti pakeitimus kasmet, po truputuką.

Dar dabar Vilniuje nemaža dalis šviesoforinių sankryžų – su pasenusio standarto sovietinio tipo šviesoforais, kurių irgi Vakarų Europoje ir net pasaulyje nelabai kur yra. Norime ir toliau pasaulį stebinti savo sovietiniu paveldu – užkonservuojame visas senienas, tačiau nerandame pinigų modernizuoti šviesoforus, kad sankryžos taptų išmanios ir iš tikrųjų saugiomis. Pasaulis sugeba, tačiau Vilnius – ne. Vienintelis įmanomas žingsnis šioje situacijoje – mero prašymas, kad Vyriausybė atšauktų sprendimą arba išleistų atskiras KET Vilniui.

Žinoma, kad politiškai tai nėra gera situacija, galimi neigiami pokyčiai reitingams, norisi pasirodyti herojumi, gelbėjančiu miestą. Tačiau kas svarbu eiliniam vilniečiui – vairuotojui, pėsčiajam, dviratininkui? Normali, saugi, civilizuota, šiuolaikiška eismo infrastruktūra, tinkamas eismo organizavimas. Kai liberalas meras mėgina išsaugoti atgyvenusias lenteles su žalia rodykle iš sovietinių laikų, kai nemodernizuoja atsilikusių, sovietinio standarto šviesoforinių sankryžų, tai ir yra neveikimas, nieko nedarymas. Tai gal pagaliau metas pradėti rimtai dirbti ir nustoti užsiimti nesąmonėmis?

Taip, kaip dirbti sugeba visa Europa ir visas pasaulis, kur nėra lentelių su žaliom rodyklėm. Ar pajėgs?

DELFI už šio rašinio turinį neatsako, nes tai yra subjektyvi skaitytojo nuomonė!