Dešinįjį posūkį leidžiančių rodyklių Lietuvos sankryžose neliko nuo sausio, tačiau didžiųjų miestų savivaldybės sako, kad tai padidino eismo spūstis, o sprendimo nauda yra abejotina.

R. Požėla po susitikimo teigė, kad kartu su savivaldybėmis ministerija kalbės dėl konkrečių sankryžų.

„Tai gera žinia eismo dalyviams, susisiekimo ministerija teiks tam tikrus Vyriausybės lygmens teisės aktų projektus – bus siūloma bent jau metams grąžinti į gyvenimą žaliąsias rodykles. Aptarėme galimą mechanizmą – savivaldybių saugaus eismo komisijos spręstų, kur reikalinga grąžinti žalias rodykles, kuriose konkrečiose sankryžose; šitie sprendimai turėtų būtų suderinti su Susisiekimo ministerija“, – sakė generalinis komisaras R. Požėla.

J. Narkevičius sakė, kad šį projektą būtų galima Vyriausybei pateikti dar rytoj.

„Planuojame dar šį trečiadienį, rytoj, stengiamės, yra supratimas ir premjero, kad būtų pateiktas Vyriausybės nutarimo projektas, kad būtų pratęstas žaliųjų rodyklių galiojimo laikotarpis“, – sakė ministras.

„Kas reglamentuos, kur ir kada galėtų atsirasti ta rodyklė, kuri išnyko? Savivaldybės teikimu, tarpinis variantas – savivaldybės saugaus eismo komisija, ministerijos leidimu, probleminėse sankryžose vėl galėtų per tą laiką atsirasti žalia rodyklė“, – kalbėjo ministras.

„Tai yra procesas, per kurį bus atliktas vertinimas, bus ir kitų vertinimų, kaip tai yra reguliuojama, kokius papildomus veiksnius reikia atlikti, o kur negalima atlikti, gal ten ir liks ta rodyklė ilgai“, – sakė jis.

„Savivaldybė neliks nuošalyje ir siūlys tas vietas, kur būtinai reikėtų palikti dėl objektyvių priežasčių tą rodyklę, galutinį sprendimą priims ministerija“, – aiškino J. Narkevičius.

„Mes siekiame, kad savivaldybės nenutoltų nuo savo tiesioginės pareigos, kad taip suorganizuotų savo struktūrą, jog būtų ir saugi, ir pralaidi. Manau, kad savivaldybė daug ką turi atlikti, ką turėjo“, – kalbėjo ministras.

R. Požėla sakė, kad rodyklių grąžinimo procesas turėtų būti greitas, jei Vyriausybė trečiadienį priims reikalingą sprendimą, o tada net ir kitą dieną savivaldybės jau galės teikti savo pasiūlymus.

Paklaustas, ar neatmeta galimybės, kad žaliųjų rodyklių tam tikrose sankryžose gali likti ir po metų, ministras juokavo.

„Pasakysiu taip: neatmetu galimybės, kad ir po metų švies saulė. O čia yra procesas ir jo metu mes siekiame, kad savivaldybės įvykdytų tas gaires, kokias sudarė ekspertai. Jei bus būtinumas ir neišvengiamumas palikti tas rodyklėles, be abejo, paliksime, gyvenimas yra besikeičiantis procesas“, – sakė J. Narkevičius.

Statistikos generalinis komisaras neturi

Ministerija, 2014-aisiais pasiūliusi naikinti rodykles, remiasi Kaune kelerius metus vykdytu tyrimu, parodžiusiu, jog sankryžose su „žaliosiomis rodyklėmis“ kyla daugiau avarijų, per kurias žūsta ar sužalojami žmonės.

Generalinis komisaras R. Požėla sakė, kad neturi konkrečių duomenų, kurie parodytų, kad nuėmus žaliąsias rodykles sumažėtų eismo įvykių.

„Dėl paties priimto sprendimo ydingumo – aš tikrai nematau objektyvių veiksnių, kodėl tas sprendimas buvo priimtas. Nes tokios statistikos, bent jau policija, neturi, kad dėl žaliųjų rodyklių būtų įvykę tragiškų ar kitų eismo įvykių, kurių metų būtų sužeisti žmonės. Todėl mes į žaliąsias rodykles žiūrime pozityviai, turi būti tam tikri saugikliai, ekspertų vertinimas per eismo saugumo prizmę“, – sakė jis.

Kol kas jis negalėjo teigti, kad tapo saugiau, nuėmus žaliąsias rodykles. Generalinis komisaras tik pasakė, kad faktas, jog miestas užsikimšo labiau.

„Jei žiūrėtume filosofiškai, aišku, stovinti mašina didina saugumo jausmą, bet čia šaržuoju“, – sakė jis.

„Nuėmus rodykles pėstiesiems tikrai netapo saugiau“, – aiškino R. Požėla.

Šimašiui mintis nepatiko

Vilniaus miesto meras Remigijus Šimašius pirmadienį sureagavo į ministro planą metams rodykles į tam tikras sankryžas grąžinti. Jo teigimu, pačios savivaldybės turi nuspręsti, kur žaliosios rodyklės turi likti, o kur ne.

„Atidėti terminą metams – tai nėra problemos sprendimas, tik jo pavėlinimas. Niekam nereikia to blaškymosi (gal net ir kitas žodis čia tiktų) ir eismo dalyvių erzinimo. Vilnius neprašė ir neprašo nukelti šio sprendimo įgyvendinimo. Miestas prašo galimybės savarankiškai nuspręsti dėl žaliųjų rodyklių naudojimo, atsižvelgiant į eismo dalyvių saugumą ir sklandų judėjimą. Vietų, kur rodyklės liktų sostinėje, yra bent keliolika. Tikiuosi, kad ministerija ir Vyriausybė atsižvelgs į mūsų prašymą ir poreikius judėti sklandžiai ir, kas dar svarbiau, judėti saugiai“, – feisbuke pirmadienį rašė R. Šimašius.