Tebesitęsiantis streikas pykdo į darbą ir iš jo važinėjančius žmones, kenkia įmonių apyvartai ir, likus savaitei iki Kalėdų, grasina sujaukti tūkstančių keliautojų švenčių planus.

Likus vos kelioms dienoms, per kurias dar galima užkirsti kelią transporto chaosui, į kurį patektų tūkstančiai žmonių, jau nusipirkusių bilietus Kalėdų atostogoms, premjeras Edouard'as Philippe'as pirmadienį pakvietė profesines sąjungas ir darbdavių organizacijas į „darbo susitikimus“ trečiadienį.

Po šių susitikimų dėl vyriausybės plano sujungti 42 esamas pensijų schemas į vieną sistemą ketvirtadienį įvyktų bendras susitikimas, sakė vyriausybės vadovas.

E. Philippe'as taip pat pasiūlė reformą aptarti su geležinkelių kompanijos SNCF ir viešojo transporto agentūros RATP vadovais. Šių kompanijų darbuotojai streikuoja dėl pasiūlymo panaikinti ypatingą nuostatą dėl jų ankstyvesnio išėjimo į pensiją.

Traukinių, metropoliteno traukinių, autobusų ir tramvajų transportas antradienį vėl neaptarnaus keleivių Paryžiuje ir kituose didžiuosiuose šalies miestuose.

Darbuotojams trečią dieną visoje šalyje rengiant piketus prieš planą dėl naujos taškais grindžiamos pensijų sistemos, taip pat bus paveiktos kelionės regioniniais ir tarptautiniais traukiniais, vidaus skrydžiai.

Plane numatomas „atsparos taško amžius“ – 64 metai, kurių sulaukus būtų įgyjama teisė į visą pensiją. Tai didesnis amžius už oficialų 62 metų pensinį amžių.

Prancūzų pareigūnai yra sakę, kad nori derėtis dėl šio ir kitų nesutarimus keliančių klausimų, kurie gruodžio 5 dieną paskatino išeiti į gatves maždaug 800 tūkst. darbuotojų, o vėlesnę savaitę – maždaug 400 tūkstančių. Tai didžiausias Prancūzijos profesinių sąjungų jėgos pademonstravimas per daugelį metų.

Streiko organizatoriai tikisi pakartoti 1995 metų įvykius, kai centro dešinės vyriausybė po tris savaites prieš Kalėdas vykusių metropoliteno ir geležinkelių darbuotojų streikų buvo priversta nusileisti dėl pensijų reformos.

„Didžiulė klaida“


Pirmadienį konfliktą dar labiau komplikavo Prancūzijos komisaro, atsakingo už prieštaringai vertinamą pensijų reformą, atsistatydinimas.

Prezidento Emmanuelio Macrono paskirtas komisaras Jeanas-Paulis Delevoye iš pareigų pasitraukė, nes nebuvo deklaravęs, kad eidamas pareigas vyriausybėje gavo pajamų ir iš kitos darbovietės privačiame sektoriuje.

Profesinės sąjungos žada tęsti streiką, kol E. Macronas atsisakys savo pensijų plano, ir įrodinėja, kad pagal ją milijonai žmonių turės atidėti savo išėjimą į pensiją, jei norės gauti didžiausius įmanomus pinigus.

E. Macronas yra išreiškęs savo „solidarumą“ su milijonais streikų paveiktų žmonių, bet kol kas niekaip neparodė, kad galėtų nusileisti dėl šios reformos, kurią vadina istorine.

Didžiausios Prancūzijoje profesinės sąjungos CFDT lyderis Laurent'as Berger pareiškė, kad „vyriausybė daro didžiulę klaidą kalbant apie socialinį teisingumą ir didžiulę politinę klaidą, jei atkakliai laikysis savo“ dėl 64 metų pensinio amžiaus.

Vis dėlto jo profesinė sąjunga kitais atžvilgiais remia planą dėl vienos pensijų sistemos.

Ši priešprieša reiškia kasdienius vargus milijonams į darbus važinėjančių žmonių ir kelia pavojų daugelio kelionių planams per artėjančias šventes.

SNCF jau perspėjo, kad jei streikas netrukus nesibaigs, kompanija nespės iki gruodžio 25-osios sugrąžinti eismo į normalias vėžes.

Vadina nepriimtinu


SNCF antradienį turi paskelbti, kurie traukiniai su jau užsakytais bilietais šventiniu laikotarpiu tikrai važiuos.

Sociologinių tyrimų agentūros „Ifop“ apklausa, kurios rezultatus paskelbė laikraštis „Le Figaro“, rodo, kad 55 proc. respondentų streiko tęsimas per Kalėdų šventes būtų „nepriimtinas“.

Keli universitetai, tarp jų – Sorbonos, pirmadienį paskelbė, kad atšaukė ar atidėjo metų pabaigos egzaminus, nes studentai negalės į juos atvykti.

Antradienį prie streiko prisidėjus skrydžių kontrolieriams, civilinės aviacijos administracija DGAC paprašė oro bendrovių penktadaliu sumažinti antradienio skrydžių iš Orli oro uosto ir į jį. Netoli Paryžiaus esantis Orli oro uostas yra antras pagal dydį Prancūzijoje.

„Air France“ vėliau paskelbė, jog tikisi surengti visus suplanuotus tolimus skrydžius ir beveik 80 proc. vidaus skrydžių iš Orli ir į jį.

Vis dėlto oro bendrovės interneto svetainėje perspėjama, kad „negalima atmesti paskutinės minutės vėlavimų ir atšaukimų tikimybės“.

Pardavėjai, viešbučių ir restoranų savininkai baiminasi nuostolių, nes dėl streiko nesulaukia klientų.

Sektorių organizacijos pranešė, kad prieškalėdinė apyvarta, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 25–60 procentų.