Ko negalima grąžinti ir į ką atkreipti dėmesį

DELFI diena“ laidoje Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Vartojimo prekių skyriaus vedėja Rasa Pupienienė paaiškino, kokių prekių negalima grąžinti bei kokias dažniausias klaidas daro vartotojai.

„Mes matome, kad jau gerokai prieš šventes vitrinos pasipuošia ir tokiu būdu žmonės yra skatinami pirkti. Turbūt pirmiausia žmones pirkti kviečia būtent kalėdinės dekoracijos. Galbūt reiktų atkreipti dėmesį, kad reikia labai gerai pagalvoti ir pasiplanuoti, ką mes pirksime, nes visos dekoracijos, žaisliukai, blizgučiai, vainikai – tai prekės, kurios nepatenka į grąžinamų prekių sąrašą.

Jeigu parsinešę namo pamatysime, kad jie mums netinka, net jeigu nebūsime jų panaudoję, deja, bet grąžinti nebegalėsime. Kita svarbi žinia, kad Kalėdų metu mes perkame ir ruošiame dovanas savo artimiesiems“, – aiškino specialistė.

Anot jos, yra keli dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį.

Prekybos centro šventinės akcijos

„Reikėtų atkreipti dėmesį ir pagalvoti, kam skirsime dovanas. Nėra labai didelis prekių sąrašas daiktų, kuriuos galėtume po to grąžinti, jeigu jos būtų nereikalingos ar nenaudojamos. Negalėsime grąžinti tokių populiarių dovanų kaip papuošalai, brangūs žaislai, elektrotechnika, apatinis trikotažas, telefonai, kuriuos dažnai mėgstame dovanoti. Tikrai reiktų įvertinti ne tik savo poreikius, bet ir to žmogaus, kuriam mes dovanojame. Sąrašas grąžintinų prekių yra mažmeninės prekybos taisyklėse, o jeigu norime sužinoti greičiau, galime tiesiog paskambinti į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir pasiteirauti“, – sakė R.Pupienienė.

Bėdos dėl čekių

Moters teigimu, būtent šiais mėnesiais sulaukiama labai daug skambučių, kai vartotojai teiraujasi, kaip jie gali grąžinti nepatikusią prekę.

„Kad vartotojams tai yra aktualu ir kad pirkimai padidėja būtent šventiniu periodu mes matome iš statistikos. Gruodžio ir sausio mėnesiais, sprendžant iš gautų skambučių, matome patį didžiausią kiekį žmonių pasiteiravimų, kokią prekę bus galima grąžinti, ir kaip ją grąžinti.

Pavyzdžiui, kosmetika taip pat nėra grąžintina, tačiau avalynė patenka į grąžintinų prekių sąrašą. Kalbant apie tas prekes, kurias mes galime grąžinti, yra svarbūs keli momentai. Prekė tikrai turi būti nepraradusi prekinės išvaizdos. Ji neturi būti naudota pagal paskirtį. Jeigu nėra nustatytas ilgesnis terminas, į pardavėją mes turime kreiptis per keturiolika dienų nuo prekės įsigijimo momento. Taip pat labai svarbu išsaugoti pirkimo dokumentą. Čekis yra labai svarbus dokumentas, nes jis įrodo jūsų teisinių santykių egzistavimą su pardavėju. Taip pat savyje jis turi labai svarbią informaciją – kiek mes sumokėjome, kada pirkome ir kam sumokėjome. Todėl čekis labai svarbus visada, kas liečia savo teisių gynimą įsigijus prekes“, – laidoje kalbėjo pašnekovė.

Kai kurie vartotojai skundžiasi, kad negali išlaikyti čekio, nes jis paprasčiausiai blunka. Specialistės teigimu, taip neturėtų būti, bet čekį išsaugoti būtina, nes jame yra labai daug svarbios informacijos.

„Čekis turėtų neblukti, jeigu jis neišlaiko savo vaizdo porą metų, tikėtina, kad buvo netinkamas popierius. Čekis turėtų neblukti, pardavėjai žino, kad jie turėtų pirkti brangesnį popierių. Žinoma, deja, bet tai pasitaiko. Jeigu pastebima, kad čekis gali blukti, galima pabandyti užfiksuoti tą informaciją ir saugoti. Taip pat galima išsaugoti nuotrauką, jeigu įtariame, kad laikui bėgant mūsų čekis blunka. Dar kartą noriu atkreipti dėmesį – čekis neturėtų blukti“, – sakė ji.

Rasa Pupienienė

„Vartotojų ir pardavėjų skundų ir konfliktų būna pačių įvairiausių. Dėl visų ginčų vartotojai galiausiai kreipiasi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą, jeigu, žinoma, nepavyksta išspręsti taikiai. Mes daugiausiai nusiskundimų gauname dėl prekių, o ne dėl paslaugų. Jeigu žiūrėtume į statistiką, tai sudaro apie 80 proc. vsų gaunamų skundų – jie susiję su vartojimo prekėmis“, – apie įvairiausius skundus taip pat kalbėjo specialistė.

Vartotojų klaidos

Viena iš pagrindinių klaidų, kurias daro žmonės, tai neperskaito visų sąlygų, kurios parašytos ant prekės. Taip pat vartotojai mano, kad nieko tokio, jeigu nusipirktą prekę jie tik šiek tiek panešioja, tačiau daikto naudoti pagal paskirtį ir paskui grąžinti – negalima.

„Kai žmonės nori grąžinti nepatikusią prekę per 14 dienų, jie mano, kad dar visai nedaug tą prekę padėvėjo, tik išėjau į lauką ir man pasirodė, kad jie netinkami. Reikia žinoti, kad vartotojas nebus teisus, nes jeigu daktas yra kokybiškas ir jis neatitinka tik kažkokių specifinių vartotojo reikalavimų, pavyzdžiui, forma ar spalva, jis jau nebegalės tos prekės grąžinti, net jeigu jis tik šiek tiek ją panaudos pagal paskirtį. Pardavėjas neturi kaltės šioje vietoje“, – aiškino R.Pupienienė.

Nemažai kabliukų, kuriuos būtina pastebėti, yra ant dovanų kuponų. Į tai taip pat būtina atkreipti dėmesį.

„Labai svarbu skaityti informaciją apie dovanų kuponus. Dovanų kuponai nėra vienodi ir savo turiniu dovana labai skiriasi. Skirtingų pardavėjų – skirtingas turinys. Reikia atkreipti dėmesį į kupono galiojimo terminą. Jeigu per tą laiką mes jo nepanaudosime, mes negalėsime panaudoti kupono vėliau, nei nurodyta už tą kuponą. Taip pat reikia pagalvoti, kam mes dovanojame tą kuponą, pavyzdžiui, močiutei šuolis parašiuti gali ir nelabai patikti. Svarbu pažiūrėti, ar mes galėsime grąžinti tą dovanų kuponą, jeigu jis mums vėliau netiks“, – apibendrino specialistė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (58)