Susisiekimo ministerija padarė sprendimą dėl leidimų kvotų vežant krovinius į Rusiją. Tie, kurie supranta, apie ką kalbama, tie situaciją žino, o tiems, kurie nesupranta ir neturi laiko gilintis, pasakyti galima trumpai – Susisiekimo ministerija sudarė palankias sąlygas Rusijos vežėjams, o Lietuvos vežėjams atkišo trijų pirštų kombinaciją. Nesikiškit, sako Lietuvos ministerija Lietuvos vežėjams, ten JŲ rinka, JŲ prekės. Ne jūsų ten reikalas...

Greičiausiai ne mūsų. Nes Rusijoje vežėjai dirba be jokio vairuotojų atlyginimų koeficiento. Pabandytų kas įvest – pamatytų kur vėžiai žiemoja. Juk negalima skriausti nuosavų verslininkų, kurie tau pinigus uždirba. O va lietuvius galima. O be to – landžioja jie visur su tomis savo „fūromis“, dėl krovinių konkuruoja, ramiai užsidirbti trukdo. Nepripranta tegul.

Dar prisimena Lietuvos vežėjai, kaip valstybė jiems kartą jau liepė nebesidairyt į Rytus. Sakė – reikia blokuoti, ignoruoti, nebendradarbiauti, nereikia niekam tų Rusijos krovinių ir plačios Rusijos rinkos. Nebedirbkit Rytuose, sakė vežėjams. Va, Vakarai tai visai kas kita. Saugu, aišku, patikima. Su ilgamete verslo patirtimi ir puoselėjamomis tradicijomis.

Patirtis ir tradicijos – tikrai faktas. Vos darbštūs lietuvių verslininkai atsigręžė į Vakarus, vakariečiai tuoj pat sureagavo – o jums čia ko? Ar jus čia kas kvietė? Va, jums Mobilumo paketas su privalomu grąžinimu (jei jau važiuosit, tai nevažiuokit toli nuo savo šalies, geriausia būtų, jei iki Balbieriškio ir atgal). Va jums profsąjungos, kurios prie Vyriausybės rūmų kampo sustoję šauks „Vergvaldžiai!”. Socialinėje erdvėje jie, tiesa, nebus tokie tikslūs, jiems gausis „vergvaldžei“ ir „gere vairuotojų krauję“. Ir lįs jie iš pakampių vos vieną dieną – būtent tą, kai vežėjai organizuos savo protesto akciją. Kitom dienom „kraujes“, matyt, bus pasibaigęs.

Vežėjai suksis į Rytus – na, gal čia tuomet galima uždirbti tuos mokesčius valstybei ir didėjančias algas vairuotojams? Tik šast kaip špyga iš kišenės – va jums, sprendimas dėl leidimų kvotų vežti krovinius į Rusiją. Rusijai juk patogiau, kai konkurencijos nėra. Daugiau darbo saviems vežėjams, kurie į savą biudžetą atneš mokesčius. Gerbiami vežėjai, nelįskit į Rusiją, ten nesaugu, neskaidru ir nepatikima.

Rusijai juk patogiau, kai konkurencijos nėra. Daugiau darbo saviems vežėjams, kurie į savą biudžetą atneš mokesčius.
Mečislavas Atroškevičius

Ir visa tai daroma savo, lietuviškų institucijų rankomis. Niekas negina Lietuvos verslininkų interesų nei Rytuose, nei Vakaruose. Panašu, kad valdžios vyrai yra numatę kitus biudžeto finansavimo šaltinius, jie nebesitiki surinkti mokesčių. Pusiaukelėje tarp Rytų ir Vakarų įsispraudusi Lietuva vėl ir vėl nustumiama į paraštę, vėl ir vėl padalijama. Ar tai būtų „Nord stream“, ar tai Ribentropas su Molotovu. O Lietuvos valdžia net neįžvelgia jokių grėsmių nacionaliniam saugumui. Tam, kad būtų grėsmė nacionaliniam saugumui, reikia, kad būtų valstybė (nacija). O mus, matyt, ir vėl pasidalijo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)