Iš posėdžio išėjus opozicijai, liko penki valdantieji, o tiek jų neužteko sprendimui priimti – reikia bent šešių Seimo narių. Nutarta laukti, kol į posėdį atvyks Lietuvos lenkų rinkimų akcijos atstovė, vidaus reikalų ministrė Rita Tamašunienė.

Visgi vėliau opozicija persigalvojo. Balsavimas įvyko. „Už“ balsavo 5 komiteto nariai, 3 buvo prieš.

„Šis įstatymo projektas su naujausiais Seimo narės (Agnės Širinskienės – ELTA) pasiūlymais atitiktų tą esmę, kurią buvome mes pasiūlę. Tai yra – mokestį mokėtų automobilio savininkai prieš kiekvieną sandėrį. Mokestis būtų taikomas už CO2 kiekį vienam kilometrui. Pagal šį principą minimali mokesčio suma būtų 13,5 euro už dujų automobilį, o maksimali – 540 eurų už dyzelinį automobilį“, – sakė Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius.

Konservatorė Gintarė Skaistė sakė, kad šis mokestis neskatina rinktis kito automobilio, bet skatina išlaikyti senąjį ir dar mažiau motyvuoja jį keisti į mažiau taršų.

Po banko turto, stambios prekybos ir automobilių registracijos mokesčių projektų komiteto balsavimų Valius Ąžuolas sutiko pakomentuoti priimtus sprendimus.

„Dėl bankų mokesčio komitetas apsisprendė paimti pertrauką, kadangi šiam mokesčiui yra rasta alternatyva padidinti bankų pelno mokestį ir išvengsime daug rizikų, kurias pateikė ekspertiniai vertinimai.

Dėl stambios prekybos mokesčio, taip pat, kaip ir papildomas komitetas apsisprendė, kad reikėtų grąžinti iniciatoriams tobulinti, tai BFK taip pat priėmė išvadą, kad imti pertrauką dėl šio įstatymo“, – sakė jis ir užsiminė apie laukiamas išvadas iš Europos Komisijos.

Paklaustas, ar tai reiškia, kad nuo Naujųjų stambios prekybos mokesčio jau nebus, V. Ąžuolas tokią informaciją patvirtino.

„Nuo naujų metų nebus“, – sakė jis.

Kalbėdamas apie automobilių registracijos mokestį, V. Ąžuolas patvirtino, kad jį komitetas priėmė.

„Automobilių mokesčiui komitetas pritarė, o tai reiškia, kad mokestis eis į Seimo salę, kadangi nuo pradinio mokesčio viršutinė riba yra sumažinta tris kartus iki 540 Eur, o apatinė riba – 40 Eur“, – sakė jis.

Seimas spalio pabaigoje nepritarė Vyriausybės siūlymui taršių automobilių mokestį mokėti kiekvieną kartą registruojant automobilį. Tada keli „valstiečiai“ pasiūlė mokestį taikyti tik pirmą kartą registruojant automobilį, bet netrukus persigalvojo ir vėl grįžo prie pirminės versijos – mokėti kaskart keičiantis automobilio savininkui.

Mokestis svyruotų nuo 13,5 iki 540 eurų, priklausomai nuo anglies dioksido (CO2) emisijos, jei ji viršija 130 gramų CO2 kilometrui.

Taršių automobilių apmokestinimui yra nepritarę Ekonomikos ir Kaimo reikalų komitetai, o Aplinkos apsaugos komitetas iš esmės mokesčiui pritarė, bet apsispręsti, kas jį mokėtų ir kada, paliko pagrindiniam komitetui.

Taršių automobilių mokestis, iniciatorių teigimu, valstybės biudžetą papildytų apie 29 mln. eurų (jeigu mokestis būtų mokamas už kiekvieną registraciją).