Didžioji dalis taisyklių pakeitimų jau buvo paskelbti metų eigoje, tačiau neseniai paskelbta ir nauja tvarka elito sportininkams. Nuo 2020-ųjų Dakaro starto, kiekvienas šių lenktynininkų privalės savo automobiliuose paruošti vietas dviems organizatorių kameroms, kurios stebės viską, kas vyksta kabinoje bei už jos ribų viso ralio metu. Be šios naujovės elito sportininkai ir toliau negalės naudoti skirtingų padangų varžybų metu – visas lenktynes padangos privalės išlikti to paties rašto.

Sportininkai, atitinkantys tris varžybas organizuojančios „Amaury Sport Organisation“ („A.S.O.“) kriterijus kasmet įtraukiami į prioritetinių lenktynininkų, arba kitaip elito, sąrašą. Atrenkant sportininkus į šį sąrašą atsižvelgiama į tai, kiek kartų lenktynininkas yra dalyvavęs Dakaro ralyje ir kitose „A.S.O.“ organizuojamose varžybos (pvz.: „Silk Way Rally“) ir kokią aukščiausią vietą jam yra pavykę užimti. Taip pat organizatoriai peržvelgia istoriją ir patikrina kiek ir kokiuose FIA renginiuose pilotas dalyvavo bei atsižvelgia į bendrą vairuotojo žinomumą.

Antano Juknevičiaus 2020-ųjų Dakaro ralyje laukia nemažai pasikeitimų

Kaip pasakoja ne pirmus metus elito sąraše esantis „Kreda“ komandos lenktynininkas Antanas Juknevičius, būti tarp geriausių – garbė, tačiau ir papildoma našta.

„Asmeniniame gyvenime retai naudojuosi soc. tinklais ir nemėgstu transliuoti viso savo gyvenimo pasauliui, tačiau pasirodo nuo šių metų teks trasoje galvoti, kaip čia nenusikeikus ar špygos neparodžius, – juokiasi A. Juknevičius. – Tai, kad būsime nuolat stebimi, glumina, bet nei prideda, nei atima greičio. Tačiau padangų taisykle tikrai būtų naudinga pasinaudoti, ypač keičiantis trasos paviršiams. Nepaisant to, visi suprantame, kad visos naujos taisyklės tam, kad būtų mažinamas atsilikimas nuo dešimties pirmųjų iki kitų sportininkų.“

Antano Juknevičiaus 2020-ųjų Dakaro ralyje laukia nemažai pasikeitimų

DELFI primena, kad elito sąraše yra ir dar vienas, Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio, ekipažas.

Dakaro legenda pastebi, kad gerbėjai dažnai stebisi, kaip pirmą ir dešimtą vietą gali skirti devynios ar daugiau valandų, kai, regis, lietuvių ekipažai demonstruoja gerą greitį. Viena priežasčių – vieša paslaptimi tapę komandų geografai – mapmenai. Šie ekspertai iš vakaro gavus kitos dienos maršrutą naudodamiesi išmaniomis palydovinėmis fotografijomis ir kartografijos programomis pagalba gamyklinėms komandoms paruošdavo ištisus lapus papildomos informacijos.

„Viskas šturmanams tuomet būdavo beveik taip aišku, kaip klasikiniame ralyje. Galima sakyti, kad kelio knyga jų rankose virsdavo savotiška stenograma – su pažymėtais pavojais, akmenimis ir t.t. Pagaliau organizatoriai sugalvojo ir šitą kranelį užsukti, bent kažkiek. Nuo šiemet 4 dienas kelio knygą gausime iš ryto – taip bent iš dalies suvienodinamos sąlygos visiems dalyviams. Žinant ir tai, kad Saudo Arabija dar neatrasta bus labai įdomu pažiūrėti, kaip seksis elitiniams šturmanams“, – pasakoja „Kreda“ Dakaro komandos sportininkas A. Juknevičius.

Dakaro ralis šiemet pirmą kartą istorijoje vyks Artimuosiuose Rytuose. Saudo Arabijos dykumose sportininkai turės įveikti beveik 9000 km lenktyniaudami nuo Džidos miesto iki Sostinės Rijade. Varžybos vyks sausio mėnesį, 5-17 dienomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)