Suklusti ir veiksmų turėtų imtis ir e. parašo turėtojai, o pirmiausiai tie, kurie naudojasi senomis technologijomis ar įrenginiais.

E. parašą kriptografinėje USB laikmenoje naudojantys klientai pirmiausiai turėtų įsitikinti, kad yra tinkamai parengę savo kompiuterius darbui su naująja dokumentų pasirašymo technologija „LocalSign“.

Visą informaciją apie šią technologiją ir kaip nesunkiai parengti savo kompiuterius darbui su ja galima rasti Registrų centro e. parašo paslaugos interneto svetainėje.

Klientai taip pat turėtų pasitikrinti, kokią USB laikmeną (į kurią įrašomas e. parašo sertifikatas) naudoja. Jei tai mėlynos spalvos „Aladdin“ modelio USB laikmena, tuomet iki 2020 m. sausio 1 dienos reikėtų atvykti į artimiausią Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį, kur e. parašo sertifikatas bus atnaujintas į naujo modelio USB laikmeną. Kitų gamintojų (IDEMIA, „Giesecke & Devrient“ ar „Gemalto IDPrime“) USB laikmenas naudojantiems klientams nieko daryti nereikia.
„Aladdin“ USB laikmena

Vadovaujantis Europos Sąjungos (ES) reikalavimais, „Aladdin“ USB laikmenos pripažintos nesaugiomis, todėl į jas įrašyti e. parašo sertifikatai nuo 2020 m. sausio 1 d. nustos galioję, t. y. klientai negalės naudotis e. parašu.

Pasak Registrų centro, dalis klientų šiandien naudoja prieš maždaug dešimtmetį jiems išduotas ir šiai dienai keliamų saugumo reikalavimų nebeatitinkančias „Aladdin“ gamintojo kriptografines USB laikmenas.

Atsižvelgiant į Europos Sąjungos direktyvos, nustatančios e. parašo patikimumo reikalavimus, nuostatas, į minėto gamintojo USB laikmenas įrašyti e. parašo sertifikatai nuo 2020 m. sausio 1 d. nustos galioję. Todėl Registrų centras inicijavo šių laikmenų atnaujinimą – „Aladdin“ tipo USB laikmenose klientų turimi e. parašo sertifikatai perrašomi į naujo tipo USB laikmenas.

Senąsias USB laikmenas turintys klientai turėtų atvykti į vieną iš Registrų centro klientų aptarnavimo padalinių, kur e. parašo sertifikatas jiems bus atnaujintas į naujas USB laikmenas, atitinkančias visus saugumo reikalavimus. Siekiant, kad e. parašo sertifikato atnaujinimas sukeltų kuo mažiau nepatogumų, klientus raginame neatidėlioti savo vizito paskutinei dienai.

Nors apie būtinybę atsinaujinti dokumentų pasirašymo technologiją Registrų centro klientai iš anksto buvo keliskart informuoti, tačiau šiandien visoje Lietuvoje yra apie 1 tūkst. e. parašo klientų (sveikatos priežiūros specialistų), kurie vis dar naudoja senąją dokumentų pasirašymo technologiją, rašoma pranešime.

Kadangi dviejų skirtingų technologijų veikimas vienu metu yra apribotas, daliai klientų buvo rasti laikini individualūs technologiniai sprendimai. Tačiau siekiant atsižvelgti į didžiosios dalies klientų, ypač dirbančių su E. sveikatos sistema, poreikį nuspręsta nuo gruodžio 2 d. nutraukti senosios technologijos veikimą ir pereiti prie „LocalSign“ dokumentų pasirašymo technologijos. Taigi nuo šios dienos klientai, savo kompiuteriuose neįsidiegę naujosios pasirašymo technologijos, negalės pasirašyti elektroninių dokumentų.

Visa informacija ir pagalba apie Registrų centro teikiamą e. parašo paslaugą teikiama elektroniniu paštu pagalba@elektroninis.lt, konsultacijos teikiamos ir telefonu (8 5) 268 8262.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (6)