Berlyne įsikūrusi „Google“ alternatyva „Ecosia GmBH“ aukoja net 80 proc. savo pelno, gaunamo iš reklamų rodymo kartu su paieškos rezultatais, medžiams sodinti visame pasaulyje.

Augant sąmoningumui dėl klimato kaitos poveikio (potvynių išplaunamas derlius, sausrų sukeliamas vandens stygius), „Ecosia“ teigia pritraukianti vis daugiau vartotojų.

„Lengva numoti ranka į medžių sodinimo poveikį, tačiau miškų atkūrimas yra pats pigiausias ir efektyviausias ginklas kovojant dėl planetos išsaugojimo“, – interviu pažymėjo generalinis direktorius Christianas Krollis.

Kompanija teigia, kad paieškos jos sistemoje, palyginus su praėjusiais metais, išaugo net 82 proc., nes žmonės vis labiau įsisąmonina klimato problemas – tam iš dalies padeda ir paauglė aktyvistė Greta Thunberg. Rugpjūčio 22 d., kai naujienų agentūros visame pasaulyje pranešė apie Amazonės gaisrus Brazilijoje, „Ecosia“ atsisiuntimų, lyginant su dienos vidurkiu, padaugėjo net 1150 proc.

Paprastai „Ecosia“ variklį per dieną atsisiunčia iki 25 000 žmonių, tačiau rugpjūčio 22 d. šis skaičius viršijo 250 000, teigia kompanija.

Vidutiniškai 45 „Ecosia“ paieškos sugeneruoja pakankamai pelno, kad būtų galima pasodinti vieną medį, kainuojantį 0,25 dolerio, aiškina Ch. Krollis. Kompanija ne tik sodina medžius, bet ir vykdo miško gaisrų plitimo prevencijos programą Brazilijoje – sumoka vietiniams ugniagesiams, kad šie juos gesintų, be to, moko vietinius žmones nuo jų apsisaugoti.

Ch. Krollis pasakoja, kad akcijomis pradėjo prekiauti būdamas 16 metų, o paskui studijavo verslo administravimą koledže. Vėliau, po ilgų kelionių po Indiją, Nepalą ir Lotynų Ameriką, kur susidūrė su skurdu ir masiniu rūšių nykimu, vyras permąstė savo karjeros kryptį.

Savo uždarbį iš prekybos akcijomis prieš dešimtmetį jis panaudojo naršyklei „Ecosia“ įkurti. Nuo to laiko kompanija žymiai išaugo ir pernai atnešė daugiau nei 9 milijonus eurų pajamų. Pašnekovo teigimu, šiuo metu „Ecosia“ turi daugiau kaip 8 milijonus aktyvių vartotojų ir jau pasodino daugiau kaip 74 milijonus medžių visame pasaulyje, įskaitant Braziliją, Madagaskarą, Burkina Fasą ir Indoneziją.

Kompanija teigia medžius sodinanti biologinės įvairovės židiniuose, kad apsaugotų kuo daugiau augalų ir gyvūnų rūšių. Ji bendradarbiauja su vietinėmis organizacijomis, tenkindama neatidėliotinus vietos bendruomenių poreikius: pasodinti medžiai sukuria naujų darbo vietų, teikia malkų, maisto, pagerina dirvožemį.

Skirtingai nuo „Google“, „Ecosia“ netaiko personalizuotų reklamų, tačiau tai padarius būtų galima uždirbti dar daugiau pinigų medžiams sodinti. Kompanija tvirtina siekianti kiek įmanoma labiau apsaugoti vartotojų privatumą: savo vartotojų ji neseka ir neparduoda jų duomenų reklamuotojams. Visos paieškos užšifruojamos.

Vokiškas paieškos variklis ketina pasiūlyti ir daugiau ekologiškų paslaugų, pavyzdžiui, paieškos rezultatų sąraše paryškinti tvaresnių kelionių galimybes.

Ateityje kompanija svarsto dar vieną variantą: asmeninį asistentą su „žalia sąžine“. „Bet ne pernelyg įkyrų“, – pridūrė Ch. Krollis.