Saugaus eismo ekspertai perspėja, kad lapkričio 1-ąją susikaupti teks visiems eismo dalyviams – ir važiuojantiems automobiliais, ir einantiems pėsčiomis. Ir ne tik dėl to, kad šiemet Visų šventųjų diena ir Vėlinės sutampa su ilguoju savaitgaliu. Tamsūs rytai ir vakarai, intensyvus eismas, tik per didžiąsias metų šventes prie vairo sėdantys vairuotojai, pasikeitusios eismo sąlygos ne vienam sukels nemažų iššūkių.

Siūlo sėsti į viešąjį transportą

Žinovai atkreipia dėmesį, kad pernelyg dažnai lietuviai stengiasi iki kapinių Visų šventųjų dieną nuvažiuoti nuosavu automobiliu. Tačiau taip elgdamiesi jie rizikuoja įstrigti spūstyse, mat tokį pat kelionės būdą pasirinkusių – tūkstančiai. Be to, net ir pasiekę savo kelionės tikslą vairuotojai susiduria su kitu galvos skausmu – prigrūstos stovėjimo aikštelės lems, kad vietos automobiliui teks ieškoti ilgai, arba šį palikti nesaugiai, netvarkingai ir taip rizikuoti gauti baudą.

Anot eismo specialistų, natūralu, kad tais atvejais, kai važiuojama lankyti kapų mažesniuose miestuose ar miesteliuose, toliau nuo namų, sėdama į automobilį. Tačiau tada, kai važiuojama į greta didžiųjų miestų esančias kapines, patogiausia ir protingiausia būtų sėsti į viešąjį transportą. Pastaruoju kapines pasiekti bus galima gerokai greičiau ir saugiau, be to, nereikės ieškoti, kur nuosavą transporto priemonę palikti saugiai.

Lapkričio 1-oji - Visų šventųjų diena

Pasidomėkite pakeitimais

Į populiaresnes kapines neretai atvažiuoja dešimtys tūkstančių jų lankytojų. Tai žinodama, Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) paragino miestų savivaldybių atstovus iš anksto priimti sprendimus, kaip turėtų būti organizuojamas eismas greta kapinių. Dažna praktika eismą šventinėmis dienomis greta amžinojo poilsio vietų organizuoti kitaip: įrengiami apvažiavimai, apylankos, keičiamos važiavimo kryptys, viešojo transporto stotelių vietos, keičiama automobilių stovėjimo tvarka arba apskritai eismas ribojamas.

Eismo specialistai net neabejoja, kad tokie pakeitimai, jei vairuotojai su jais nėra iš anksto susipažinę ir apie juos nežino, gali įnešti nemažai sumaišties, todėl prieš važiuojant į kapines pataria pasidomėti, kas laukia kelyje.

Apie pakeitimus galima sužinoti miesto savivaldybės interneto tinklalapyje, taip pat – policijos skelbiamose naujienose, o Lietuvos Eismo informacijos centras skelbia ne tik apie laukiančius ribojimus visoje Lietuvoje, bet ir perspėja apie sudėtingesnes eismo sąlygas, laukiančias kelyje.

Tvarkingi žibintai ir padangos

Nors Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, kad žiemines padangas vairuotojai ant savo transporto priemonių privalo būti sumontavę jau lapkričio 10-ąją, sinoptikai perspėja, kad spalio pabaigoje-lapkričio pradžioje laukia orų permainos. Tą ypač ryškiai pajus tie vairuotojai, kurie į kelią išsirengs anksti ryte, o grįžti sugalvos vėlai vakare. Keliai gali būti šlapi, vietomis slidūs, o oro temperatūra – žemesnė nei 7 laipsniai šilumos. Tokiomis sąlygomis vasarinės padangos veiks netinkamai, stabdymo kelias bus ilgesnis. Tad ekspertai rekomenduoja žieminėmis padangomis pasirūpinti iš anksto.

Lapkričio 1-oji - Visų šventųjų diena

Kadangi laukia ir sudėtingesnės oro sąlygos, vairuotojams rekomenduojama pasitikrinti automobilių žibintus: vertėtų pasižiūrėti, ar jie visi šviečia tinkamai, ar neperdegusi nei viena lemputė, ar automobilio žibintai tinkamai sureguliuoti ir neakina kitų vairuotojų. Pastaroji savybė ypač aktuali važiuojant tamsiu paros metu, mat kreivų žibintų apakintas priešinga eismo kryptimi važiuojantis vairuotojas gali nebematyti, kur važiuoja, ir sukelti eismo įvykį arba nuvažiuoti nuo kelio.

Daugiau pagarbos kelyje

Kasmet per didžiąsias metų šventes ir prieš jas į kelius išvažiuoja ir tie vairuotojai, kurie automobilius naudoja ne kasdien, o tik esant tam tikroms progoms ar išsirengę į tolimesnį kelią, taip pat – ir mažai patirties kelyje turintys eismo dalyviai. Tokie vairuotojai, sako saugaus eismo žinovai, dažnai važiuoja lėčiau, atsargiau, manevruoja ne taip užtikrintai.

Žinovai akcentuoja, kad nors kultūringai ir mandagiai elgtis kelyje privaloma visada, lapkričio 1-ąją reikėtų atsiminti ne tik mandagaus elgesio kelyje taisykles, bet ir pasitelkti kantrybę. Ypač didelį dėmesį reikėtų skirti saugaus atstumo laikymuisi, mat prie kito automobilio „prisiklijavęs“ vairuotojas ne tik rizikuoja sukelti eismo įvykį bei nesustoti laiku, kai prireiks stabdyti, bet ir didina įtampą važiuojančiam priekyje.

Taip pat atkreipiamas dėmesys į tvarkingą posūkio signalų rodymą – apie manevrus aplinkinius eismo dalyvius reikėtų įspėti iš anksto, o ne paskutinę akimirką, arba apskritai pamiršti įjungti posūkio signalą.

Saugaus eismo žinovai perspėjimų negaili ir kalbėdami apie lėtesnių eismo dalyvių lenkimą. Primenama, kad lenkiant lėtesnį eismo dalyvį reikėtų įsitikinti, kad tokį manevrą leidžia ir kelio ženklai, ir kelio žymėjimas, taip pat – kad priešais nėra atvažiuojančių automobilių, galiausiai – ar priekyje esanti transporto priemonė nerodo posūkio į kairę ir neperspėja apie laukiantį manevrą.

Tamsoje turi šviesti

Didesnio saugaus eismo specialistų dėmesio lapkričio 1-ąją visuomet sulaukia pėstieji. Kai vakarais ypač anksti temsta, pėstieji privalo pasirūpinti atšvaitais, šviesą atspindinčiomis liemenėmis ir žibintuvėliais.

Pabrėžiama, kad atšvaitas privalo būti dėvimas taip, kad jis matytųsi. Jei šviesą atspindintis elementas segamas ant kuprinės ant rankinės, jis privalo laisvai kabėti ir būti neuždengtas. Jei dėvimi ant rankų ir kojų segami atšvaitai, šiuos reikėtų prisitvirtinti ties dešinės rankos alkūne ir ant dešinės kojos, žemiau kelio. Jei nusprendžiama dėtis šviesą atspindinčią liemenę, reikėtų užtikrinti, kad papildomi daiktai neuždengtų ant jos esančių šviesą atspindinčių elementų. Galiausiai, akcentuojama, kad vieno atšvaito neužtenka – geriau turėti bent kelis šviesą atspindėti galinčius elementus ar šviesos šaltinį.

Jei oras geras, automobilyje įjungę tolimąsias šviesas, vairuotojai atšvaitą dėvintį pėsčiąjį galės pastebėti iš 300 metrų, su artimosiomis žibintų šviesomis – iš 150 metrų atstumo. Jei pėsčiasis atšvaito nesegės, vairuotojas, įjungęs tolimąsias žibintų šviesas, galės žmogų pastebėti tik iš 100 metrų, jei bus įjungtos artimosios šviesos, atstumas sumažės iki 50 metrų.

Galiausiai svarbu atsiminti ir tai, kad pėstieji turėtų eiti šaligatviais ar pėsčiųjų takais, o jeigu tokių nėra, kelkraščiu prieš transporto priemonių judėjimo kryptį.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)