Federalinės Rusijos laivininkystės ir upių transporto agentūros duomenimis, ledlaužis šiuo metu plaukia ne į Sabetą, kaip kad buvo skelbta anksčiau, o į Murmanską. „Ledo padėtis kinta. Atsirado naujų užduočių“, – teigia atstovai.

Apie tai, kad ledlaužis „Tor“ pasiuntė nelaimės signalą, „Interfax“ patvirtino tarptautinių paieškų ir gelbėjimo tarnybų šaltinis.

„Rusijos ledlaužis „Tor“, 1964 metais pastatytas Suomijos įmonėje „Wartsila“, susisiekė su Olesiundo pakrančių apsauga ir pranešė, kad užgeso jo variklis. Ledlaužyje yra 33 įgulos nariai“, – naujienų agentūrai „Interfax“ sakė vienas gelbėjimo tarnybų šaltinis.

Ledlaužis turi dyzelinį variklį. „Laivas, preliminariais duomenimis, nepažeistas, jis plaukia. Kuro nuotėkio pavojaus nėra. Laukiama, kol laivą bus galima vilkti, tačiau dėl audros kol kas tokių galimybių nėra“, – teigia šaltinis. Laivas priklauso „Rosmorport“. Skelbta, kad ledlaužis iš Sankt Peterburgo plaukė į Rusijos arktinį Sabetos uostą.

„Pirminiais duomenimis, laivas nėra apgadintas ir plūduriuoja. Degalų nuotėkio pavojaus nėra. Laivas laukia galimybės, kada jam galės padėti vilkikas, bet kol kas dėl smarkios audros to nepavysta padaryti“, – pridūrė šaltinis.

Apie šį incidentą taip pat pranešė Vakarų šalių žiniasklaida, remdamasi Norvegijos paieškų ir gelbėjimo operacijų koordinavimo jungtinio centro informaciją.

Tuo metu viena Rusijos laivybos agentūra vėliau pareiškė, kad nelaimės signalas buvo pasiųstas per klaidą ir kad laivas tebeplaukia sava eiga.

„Klaidingas pavojus. Viskas normalu – jis [ledlaužis] toliau plaukia [numatytu] maršrutu“, – „Interfax“ sakė agentūros „Rosmorrečflot“ atstovas.

„Ledlaužiui nėra iškilę problemų. Nelaimės signalas buvo pasiųstas atsitiktinai, nutrūkus elektros tiekimui dalyje įrangos“, – pridūrė jis.

Norvegų gelbėtojų duomenimis, sugedus Rusijos ledlaužio varikliui laivas pradėjo dreifuoti, bet tebeturi galimybę manevruoti.

Vienas tarptautinių paieškos ir gelbėjimo tarnybų šaltinis vėliau sakė „Interfax“, kad „Tor“ įgulai pavyko „iš dalies atkurti variklio pajėgumus, todėl laivo padėtis stabilizuota ir nebėra kritinė“.

Pasak jo, norvegų gelbėjimo tarnybos pasiuntė į incidento vietą sraigtasparnį, galėjusį prireikus evakuoti įgulą.

„Tačiau kapitonas pareiškė, kad pavojaus įgulai nėra ir nuo sraigtasparnio pagalbos atsisakė, – nurodė tarnybos. – Kita vertus, ledlaužio link plaukia du laivai – vilkikas ir aprūpinimo laivas, pasiruošęs suteikti pagalbą, jeigu jos prireiktų.“

Į įvykio vietą buvo pasiųsta vilkikų.