Taip, dar prieš kelis metus debiutavo mažasis „BMW i3“ elektromobilis, tačiau visgi tai buvo nišinis modelis. Žinoma, ir „e-tron“, kainuojantis nuo 82 000 eurų, nepretenduoja tapti masiniu, tačiau visgi „Audi“ yra pirmasis vokiškos trijulės gamintojas, pasiūlęs vien tik elektra varomą SUV.

Žinoma, šiame kontekste negalima nepaminėti tiek „Tesla“ elektromobilių, tiek ir „Jaguar i-Pace“. Bet amerikiečių elektromobilių išbaigtumui (kalbant tiek apie „Model S“, tiek „Model X“, tiek ir tuo labiau apie „Model 3“) dar toli iki europietiškos „premium“ modelių kokybės (nuo kėbulo dažymo kokybės, surinkimo iki salono apdailos medžiagų), o „Jaguar“ visgi negali pasigirti tokiomis apimtimis kaip vokiški gigantai.

Nors savo koncepcija „Jaguar i-Pace“, kurį bandžiau metų pradžioje, ir „Audi e-tron“ yra itin panašūs – nors vokiškas elektromobilis yra didesnis, jie turi panašios talpos akumuliatorius ir, kaip galiausiai paaiškėjo, su viena įkrova galima nuvažiuoti panašų atstumą. O jis, skirtingai nuo gamintojų žadamų daugiau kaip 400 kilometrų, realybėje yra apie 300 kilometrų – visgi didelis elektromobilio svoris ir galia lemia nemažas energijos sąnaudas.

Žinoma, ir 300 kilometrų yra nemažai – lietuviškas matavimo standartas, prilygstantis atstumui nuo sostinės iki pajūrio. Iki visiškos vidinės ramybės (o jei reikės nuvažiuoti toliau?) norėtųsi kokių 500 kilometrų – neabejoju, kad greitai bus siūlomi ir tokie variantai, jei tik turėsite poreikį mokėti brangiau už didesnės talpos akumuliatorių.

O šiandien – 95 kWh talpos akumuliatorius (iš kurių naudotojui prieinama apie 85 kWh), daugiau kaip 400 AG bendros suminės galios pasiekiantys du elektros varikliai, varantys priekinę ir galinę ašį (nepamirškite, kad tai yra visų varančiųjų ratų „e-quattro“ pavara).

Kad ir kaip stengiausi, bet mažesnių kaip 27 kWh/100 km energijos sąnaudų taip ir nepasiekiau – kaip ir „Jaguar“ atveju, tam trukdė didelis svoris ir didelė galia, nors beveik visą laiką naudojau efektyvų, energijos sąnaudas tausojantį režimą (tiesiog didesnei galiai nebuvo poreikio). Bet, skirtingai nuo britų elektromobilio, „e-tron“, taip pat turintis reguliuojamos prošvaisos pakabą, į posūkius įvažiuodavo žymiai lengviau, lyg būtų kur kas mažesnis ir vikresnis automobilis (nors iš tikrųjų yra didesnis ir, atitinkamai, sveria daugiau nei „britas“).

Taip pat čia – pažangi multimedijos sistema su dviem liečiamaisiais ekranais (panašią turi ir „Jaguar“, tik ji veikia erzinančiai lėtai) su internetu – sakykite, braukykite, rašykite – visa informacija patogiai pasiekiama ir visada vietoje. Ko ir tikiesi iš „Audi“ gamintojo.

Tad dabar atsakykite į klausimą – kokį automobilį norėtumėte įsigyti? Elektra varomą „e-tron“ ar „Audi Q8“ su galingu dyzeliniu varikliu, kurių tiek vieno, tiek kito gerai sukomplektuotos versijos kainuoja daugiau kaip 100 000 eurų? Klausimas, tiesa sakant, retorinis, bet verčia susimąstyti.

Daugiau apie „Audi e-tron“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.