Toks judėjimas, kai kroviniai juda iš rankų į rankas, iš laivo į laivą, rodo, kad SGD prekyba tampa vis globališkesnė. Galutinis dujų Lietuvai pardavėjas nežinomas ir nebūtinai gali būti „Novatek PJSC“, Sibiro „Jamal SGD“ projekto operatorė, parduodanti savo krovinius įvairiems pirkėjams.

Lietuva pastatė plaukiojantį SGD importo terminalą „Independence“ 2014 metais, kad galėtų pirkti krovinius iš pasaulinių pardavėjų, tokių kaip Norvegija, Kataras ir Jungtinės Valstijos, ir taip sumažinti savo beveik visišką priklausomybę nuo Rusijos vamzdynais tiekiamo kuro, ir tuo pat metu jį naudoti kaip kozirį derantis dėl geresnių kainų. JAV prezidentas Donaldas Trumpas ragina Baltijos šalis ir Lenkiją nebeimportuoti dujų per vamzdynus iš Rusijos ir vietoj rusiškų dujų pirkti „laisvės dujas“ iš Jungtinių Valstijų.

„Šiek tiek ironiška dabar stebėti Lietuvos plaukiojančią saugyklą su dujinimo įrenginiu (FSRU) „Independence“, simboliniu pavadinimu, reiškiančiu Lietuvos nepriklausomybę nuo rusiškų dujų, priimant krovinį, gabenamą iš Rusijos Jamalo, - elektroniniame laike rašo SGD rinkos analitikė iš „Kpler“. – Tai primena man situaciją praėjusiais metais, kai į JAV atvykus rusiškam kroviniui, D. Trumpas tviteryje rašė apie tai, kad ES būtinos SGD iš JAV, kad galėtų išsilaisvinti nuo dujotiekiais gabenamų dujų iš Rusijos“.

Pirmasis „Jamal SGD“ krovinys 2018 metų sausį buvo nugabentas į Jungtinės Karalystės terminalą, o iš ten į Bostoną. Nors dujų molekulės per tokius tranzitus visada susimaišo, bent jau dalis to krovinio yra atkeliavusi iš Sibiro įmonės.

Klaipėdos SGD terminalas patvirtino, kad „Stena Clear Sky“ atvyks rugsėjo 16 dieną iš „Montoir“ terminalo, bet atsisakė komentuoti komercinius krovinio aspektus.