„Rugsėjį-spalį visuomet padaugėja smulkių eismo įvykių. Vairuotojai neturi kantrybės stovėti susidariusiuose kamščiuose, bando rasti būdų greičiau važiuoti, skubiau lenkti, nepraleidžia besirikiuojančių, skuba per geltoną šviesoforo signalą ir dar išbando daug kitų variantų, kurie turėtų jiems palengvinti kelionę, tačiau neretai sudaro avarinę situaciją arba net sukelia eismo įvykį. Kamščiuose greitis nėra didelis, tad avarijos nepadaro daug žalos, tačiau įbrėžimai, įlenkimai, nulaužti veidrodėliai ir kiti nuostoliai jau priverčia kreiptis į draudimo bendrovę. Tad visuomet patariame rugsėjį-spalį keliuose apsišarvuoti kantrybe – važiuoti lėčiau, tačiau saugiau“, – sakė „Gjensidige“ žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Anot jos, viena svarbiausių taisyklių, vairuojant per kamščius, yra nusiteikimas neskubėti. Be to, svarbu prisiminti, kad kelyje tikrai pasitaikys vairuotojų, kurie važiuos ne pagal taisykles, lenks neleistinu būdu, bandys įžūliau vairuoti ir kitaip trikdys eismą. Tokiu atveju patariama nesivelti į konfliktus – verčiau pasisaugoti kelių chuliganų, negu vėliau aiškintis su jais dėl avarijos kaltininko.

Susidarę kamščiai neretai paskatina vairuotojus išnaudoti visas galimybes greičiau važiuoti ir suspėti pervažiuoti sankryžą per besikeičiantį šviesoforo signalą. Tokiu atveju draudikai skaičiuoja daug avarijų, kai susiduriama pačioje sankryžoje.

Jaunas vairuotojas

„Svarbu prisiminti, kad geltonas signalas kviečia sustoti, o ne padidinti greitį ir bandyti „prašokti“ šviesoforu reguliuojamą sankryžą. Būtent dėl tokių skubėtojų matome sankryžose sustojusius susidūrusius automobilius, kurie tik dar labiau apsunkina ir taip sudėtingą eismą. Skubantieji per kamščius sudaro dar didesnius kamščius. Tad saugiau yra laikytis požiūrio, kad geltonas signalas rodo būtinybę sustoti ir praleisti pradedančius važiuoti automobilius“, – pasakojo V. Katilienė.

Ji siūlė atkreipti dėmesį ir į važiavimą viešajam transportui skirta A juosta. Neretai skubantieji bando aplenkti spūstį, važiuodami viešajam transportui skirta juosta. Draudimo bendrovės žalų ekspertė sakė, kad toks taisyklių nepaisymas gali atsisukti prieš patį vairuotoją – įvykus eismo įvykiui A juostoje ar išvažiuojant iš jos, taisyklių nepaisantis vairuotojas bus pripažintas kaltu dėl avarijos.

„Mes vis dažniau kalbame apie vairavimo kultūrą keliuose. Svarbu ne bijoti bausmių už taisyklių nesilaikymą ir chuliganišką vairavimą per kamščius – kur kas svarbiau gerbti vieniems kitus kelyje. Jeigu vairuotojai, net ir kamščiuose vairuoja laikydamiesi kelių eismo taisyklių, spūsčių susidaro mažiau, o visas eismas juda greičiau. Ne paslaptis, kad kelių „ereliai“, bandydami įveikti kamštį greičiau, sustabdo eismą ir kelia pavojų kitiems vairuotojams“, – sako V. Katilienė.

Ji atkreipė didmiesčių vairuotojų dėmesį ir į tai, kad rugsėjį į miestus atvažiuoja daug pirmakursių studentų, kuriems vairavimas mieste yra didelis naujas iššūkis. Todėl vairuotojams reikėtų atlaidžiau žiūrėti į jaunus vairuojančius žmones, ypač važiuojant tomis kryptimis, kurios veda į aukštąsias mokyklas. Per porą mėnesių naujai į miestą atvažiavę vairuotojai perpranta vairavimo ypatumus ir važiuoja drąsiau, nesudarydami spūsčių.

Anot draudimo bendrovės atstovės, visų vairuotojų interesas yra palaikyti bendrą vairavimo kultūrą ir pagarbų požiūrį į kolegas kelyje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (37)