Štai šiemet galima suskaičiuoti bent porą atvejų, kai vairuotojai nepaisė signalų ir ženklų prie geležinkelio pervažų, ir susidūrė su traukiniais.

Vienas atvejų užfiksuotas Tauragėje. Čia „Alfa Romeo“ vairuotojas nepaisė prie pervažos degančio draudžiamo šviesoforo signalo ir kirto bėgius. Tačiau pervažiuoti jų nespėjo ir susidūrė su traukiniu. Laimei, nukentėjo tik automobilis.

Dėl kito atvejo stebėjosi net visko matę. Mat neblaivus vairuotojas nusprendė, kad spės „prašokti“ prieš atvažiuojantį traukinį. Vyras rizikavo ne tik savo gyvybe, tačiau ir greta sėdinčio bendrakeleivio. Laimei, žmonės šioje avarijoje taip pat nenukentėjo, mat pravažiuojantis traukinys užkabino galinę automobilio dalį.

Geležinkelio specialistai teigia, kad prieš 160 tonų sveriantį lokomotyvą lengvasis automobilis yra tarsi limonado skardinė. Prekinis traukinys sveria dar daugiau – iki 8000 tonų. Toks svoris lemia, kad jei traukinys važiuoja 80 km/val., jo stabdymo kelias siekia puskilometrį, jei greitis didesnis – traukinio stabdymo kelias gali siekti iki kilometro.

Atkreipti dėmesį į ženklus

Policijos pareigūnai pabrėžia, kad traukinys visais atvejais turi pirmenybę, tad privažiavęs geležinkelio pervažą, kurioje dega draudžiamas šviesoforo signalas ir nuleistas užtvaras, vairuotojas privalo sustoti ir sulaukti, kol užtvaras pakils ir užsidegs leidžiamas šviesoforo signalas.

Jeigu neįrengta šviesos signalizacija, vairuotojas privalo sustoti prieš „Stop“ liniją ar „Stop“ ženklą. Jeigu šių nėra, privaloma sustoti ne arčiau nei 10 metrų atstumu iki pirmojo bėgio.

Važiuoti per pervažą galima tik įsitikinus, kad traukinys neartėja. Itin dažnai vairuotojai suklysta ir tada, kai užtvaras pakeltas, o šviesos signalizacija mirkčioja baltai. Net tokiu atveju privaloma sulėtinti greitį, įsitikinti, kad neartėja traukinys, o jei prie pervažos įrengta „Stop“ linija ar „Stop“ ženklas – sustoti ir tik tada kirsti bėgius.

Nepamiršti, kas draudžiama

Svarbu prisiminti tai, kad geležinkelį galima kirsti tik ten, kur tai leidžiama. Kelių eismo taisyklėse (KET) nurodyta, kad draudžiama važiuoti per geležinkelį ne pervažose. Taip pat draudžiama įvažiuoti į pervažą tada, kai užtvaras nuleistas, dega draudžiamas signalas, draudžiama savavališkai užtvarą pakelti.

Draudžiama apvažiuoti kitas transporto priemones, kurios sustojusios prieš geležinkelio pervažą praleisti traukinio. Taip pat draudžiama įvažiuoti į pervažą tada, jei už jos yra kliūtis, trukdysianti išvažiuoti iš pervažos ir priversianti joje sustoti.

Vairuotojams privalu įsiminti ir dar du draudimus: draudžiama lenkti kitas transporto priemones iki pervažos likus 100 metrų, draudžiama sustoti ir stovėti pervažoje, taip pat – 50 metrų iki jos ir už jos.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją