Tokius planus paskelbė oro linijos „British Airways“ ir energetikos milžinė „Shell“, kurios kartu su tvaraus kuro gamintojais „Velocys“ statys pirmąją Europoje atliekų perdirbimo gamyklą, kurioje iš buitinių ir pramoninių atliekų bus gaminamas reaktyvinis kuras, rašo „Reuters“.

Aviacijos sektorius yra atsakingas už maždaug 2,5 proc. viso pasaulio anglies dioksido (CO2) taršos, tačiau šis kiekis, prognozuojama, augs, nes didėja skrydžių ir keleivių skaičius. Tuo tarpu daugelis pasaulio šalių siekia kuo labiau sumažinti CO2 taršą.

Aviacijos bendrovės yra išsikėlusios tikslą iki 2050-ųjų šiltnamio efektą sukeliančių dujų taršą sumažinti 50 proc., palyginti su 2005 m. lygiu. Vienas iš būdų tai pasiekti – netaršus biokuras.

Atliekų deginimo gamyklos, kuriose iš sudegintų šiukšlių gaminama elektros energija, nėra jokia naujiena, tačiau Europoje kol kas nėra gamyklos, kurioje iš buitinių atliekų būtų gaminamas reaktyvinis kuras.

„Tvarių degalų rūšys gali atnešti tikrą postūmį aviacijoje“, – sakė „British Airways“ generalinis direktorius ir valdybos pirmininkas Alexas Cruzas.

Atliekų perdirbimo gamyklos statybos Anglijos šiaurės rytuose gali prasidėti jau 2021 m.

Projektą vystančios bendrovės jau investavo 7,3 mln. svarų sterlingų (8 mln. eurų), prognozuojama, kad visa gamykla kainuos šimtus milijonų svarų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)