Kaip teigia „Le Monde“, fotovoltiniai skydeliai, kuriais buvo padengtas maždaug 2800 m2 kelio plotas, „neatpažįstamai suprastėjo“.

Šie skydeliai visiškai prarado pradinę savo išvaizdą ir nuo kelio tiesiog pradėjo atsilupti. Štai, kaip skydeliai atrodė saulės kelio atidarymo metu (žiūrėti ČIA) ir štai kaip dalis šių skydelių atrodo dabar (žiūrėti ČIA).

Šioje kelio atkarpoje taip pat buvo įvesti greičio apribojimai iki 70 km/h. To buvo imtasi dėl to, kad kai transporto priemonė važiuoja per šiuos skydelius, kyla didelis triukšmas. Tad siekiant apsaugoti netoli kelio gyvenančius žmones buvo imtasi šių greičio apribojimų.

Saulės kelias taip pat niekada per dieną nepagamino 767 kWh elektros energijos, kaip buvo prognozuojama šio kelio atidarymo metu. Tiesą sakant, geriausiu atveju kelias sugebėdavo pagaminti tik pusę tos prognozuotos energijos.

Pirmasis pasaulyje saulės kelias

Panašu, kad šis projektas buvo pasmerktas nuo pat pirmosios dienos. Kaip praneša „Daily Caller“, 75 proc. fotovoltinių skydelių buvo sulaužyti dar prieš juos sumontuojant ant šio kelio atkarpos 2016-aisiais metais. Kyla akivaizdžių klausimų dėl kokybės ir ar pasirinktas sprendimas buvo tikrai pats teisingiausias. Juolab, kad projektas kainavo 5 milijonus eurų.

Pasak „Business Insider“, pati saulės kelio idėja dar nėra mirusi. Štai Nyderlanduose esantis saulės dviračių takas pasirodė žymiai geriau. Netgi pagamino energijos daugiau, nei buvo planuota. Taip pat šiuo metu šalia Amsterdamo Schipholio oro uosto yra testuojamas dar vienas saulės kelias.

O Amerikos kompanija „Solar Roadways“ tikisi paversti greitkelius išmaniais ir tam panaudoti saulės fotoelementus, jutiklius ir LED įspėjamąsias šviesas. Tad galbūt saulės kelio idėja dar visiškai ir nenumirė.