Šis automobilis – tikra egzotika Lietuvos gatvėms. Itin žemas, platus, ryškiai žalios spalvos projektas nepalieka abejingų. Nors automobilio išvaizda – akį traukianti, tačiau ne ką mažiau malonumo yra duodama ir ausims. Jonas sako, kad šiuo metu po kapotu „slepiasi“ 508 arklio galios (AG) ir 490 niutonmetrų (Nm). Kadangi kėbulas yra labai lengvas galios tikrai užtenka, o kartais – net kiek per daug.

Dėl meilės automobiliams – kaltas tėtis

Paklaustas, iš kur atsirado susižavėjimas automobiliais, vaikinas nedvejodamas kaltina tėti, kuris jaunystę praleido ralio trasoje. Dar pradinėje mokykloje Jonas drauge su daugybos lentele atmintinai „kalė“ ir automobilių modelių katalogus.

Sulaukus aštuoniolikos ir gavus teisę vairuoti, meilė automobiliams paaštrėjo dar labiau.

„Prasidėjo automobilių renginiai, naujos pažintys ir po to jau kelio atgal nebebuvo“, – prisimena jis.

Jonui meilė automobiliams fizinį pavidalą įgavo 2008 metais, pavadinimu „Honda s2000“.

„Tai buvo pirmasis automobilis, kurį galima vadinti projektu. Iki tol buvo ir kitų automobilių kuriuos pažemindavau, pakeisdavau ratus, ar pakeisdavau galinį duslintuvo bakelį dėl garso, tačiau to negalima pavadinti projektais“, – teigia Jonas.

Jono Bereikos "Lotus“ festivalyje "Chill'n'Grill X"

Tiesiai iš kompiuterinio žaidimo

„Lotus Elise“, o dabar jau „Exige GT3“ vaikino svajonių automobilių sąraše atsirado tiesiai iš kompiuterinio žaidimo dar 2000-aisiais.

Jonas teigia, kad tais laikais „Lotus“ jam buvo gerokai per brangūs, tad teko išbandyti kitus giminingus automobilius. Svajonę vaikinas atidėjo neilgam. Po kelerių taupymo metų jam pagaliau pavyko nusipirkti šį automobilį.

Kaunietį sužavėjo mašinos paprastumas „automobilyje yra minimalus kiekis elektronikos ir viskas orientuota į vairavimo malonumą.“

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus. Igno Galaunės nuotr.

Liko nepaliesta tik rėmas, durys ir veidrodėliai

Jono automobilis – sportinis, turintis milžinišką anglies pluošto aptaką ir difuzorių, skirtą oro nukreipimui, iš tos pačios medžiagos padarytus slenksčius bei splitterius. Sportiniuose automobiliuose pamirškite stiklinius langus – čia įmontuoti „Plastics4performance“ daug lengvesni ir tvirtesni polikarbonato langai. „GT3“ kėbulas – „Lotus“ automobilių sportui skirto prototipo replika. Šių detalių visuma padaro automobilį išskirtiniu.

Sportinė tematika yra išlaikoma ir salone, kuris įspūdžiu nenusileidžia automobilio išorei. Viduje sudėti lankai. Tai – sportinėse mašinose privaloma detalė, kuri avarijos atveju apsaugo tiek kėbulą, tiek vairuotoją. Anglies pluošto sėdynės, „Alitech Precision“ pavarų svirtis, salono detalės apsiūtos „Alcantara“ medžiaga. Ir tai tik keletas detalių, kurios yra modifikuotos automobilyje.

Taip pat gausu vienetinės gamybos detalių, kurios automobilį padaro dar išskirtinesniu. Vaikinas neslepia, kad daugiausiai laiko yra praleidęs variklio skyriuje. Visos modifikacijos, padarytos „Lotus“, per šešerius metus jį pavertė iš „Elise“ į „Exige GT3“.

Galima tik spėlioti, kokia yra šios mašinos vertė šią dieną, tačiau pats Jonas išlaidas nustojo skaičiuoti jau prieš keletą metų: „Baisu pagalvoti kiek išleista pinigų bei dar baisiau – kiek valandų praleista renkant šį „lego.“

Planuose – lenktynių trasa

Nors projektas jau beveik užbaigtas, kauniečiui išbandyti automobilio lenktynių trasoje dar neteko. Tokių svajonių vaikinas tikrai nesibaido. Atskleisdamas artimiausius planus „Lotus Exige GT3“ savininkas pamini, kad norėtų automobilį nusivežti į lenktinių trasą ir galutinai ištestuoti sudėtas dalis, o gatvėje tai padaryti pavojinga ir tikrai sudėtinga. Dėl prastos Nemuno žiedo lenktynių trasos būkles vaikino akys krypsta į kaimynines šalis.

Paklausus „O kas toliau?“ vaikinui atsakymo ilgai galvoti nereikėjo: „Manau, kad porą metų paatostogausiu nuo tokių konstruktorių, pasimėgausiu vairavimu, o ne varžtų sukinėjimu. Tačiau ateityje, tikrai sugrįšiu, jau turiu įvairių minčių, kurias dar reikia subrandinti, ir pasiilgus bemiegių naktų bei skaudančių rankų garaže – pradėti vėl.“

Unikalų „Lotus“ kaunietis savo garaže konstravo šešerius metus. Igno Galaunės nuotr.

Į renginį sava eiga

Ausų kištukai – pirmosios būtinybės priemonė norint važiuoti su šiuo automobiliu. Triukšmas, kurį skleidžia už nugaros esantis variklis ir garso izoliacijos trūkumas tikrai gali išvaryti iš proto net ir didžiausius „benzingalvius“. Nepaisant triukšmo, savininkas kelionę į vieną didžiausių automobilių kultūros festivalių Baltijos šalyse „Chill'n'Grill X“ vertina puikiai: „Per kelias dienas nuvažiavau 400 km Lietuvos keliais. Tai nėra pats patogiausias automobilis, tačiau tikėjausi, kad bus blogiau.“

Kelionė atgal vaikinui tikrai neprailgo, mat išvažiavo tituluotas kaip geriausios „Chill’n’Grill X“ festivalio mašinos savininkas. Tai yra pirmasis vaikino apdovanojimas už sukonstruotą projektą. Paklausus, koks jausmas laimėti tokį festivalį, Jonas neslepia džiaugsmo, tačiau drauge dėl apdovanojimo stebisi.

„Daug kas sužinojęs, kad vyksiu į renginį juokavo, kad važiuoju prizų susirinkt, tačiau man tokios nuojautos nebuvo.“

Vaikinas atvirauja, kad šiais metais renginyje pastebėjo daug įdomių ir unikalių automobilių į kuriuos darbo įdėta tikrai daug.

„Savo nuožiūra pirmą vietą būčiau skyręs kitam projektui“ – sako Jonas.

Nors po renginio praėjau jau daugiau nei savaitė, vaikinas vis dar gyvena teigiamomis emocijomis.

Būti „benzingalviu“ – nepagydoma liga

Automobilių kultūra pasaulyje plečiasi ir jungia vis daugiau bendraminčių. Paklausus Jono, ką jam reiškia būti „benzingalviu“, šį pomėgį pavadina nepagydoma liga ir gyvenimo būdu.

Vaikinas sako, kad jo diena prasideda nuo online naujienų ir baigiasi liūdesiu garaže, kai eilinį sykį kažkas nesigavo. Venomis tekant ne kraujui, o benzinui, viskas sukasi ne tik aplink automobilius, bet ir aplink artimą aplinką.

„Mano draugų ratas, mano šeima, kelionės, atostogos, laisvalaikis – viskas su tuo glaudžiai susiję“, – atvirauja Jonas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (22)