„Jaguar Land Rover“ šiuo metu patiria milijardinius nuostolius. Jie yra susiję su smukusiais pardavimais Kinijoje ir didžiulėmis investicijomis į ateities technologijas. Juokingai griežti reikalavimai taršai verčia pamiršti riaumojančius sportinius automobilius ir ieškoti alternatyvų. Juk ir BMW jau nebegamina legendinio M3 vien dėl tų nelemtų reikalavimų.

Tie reikalavimai gali būti suprantami ir kaip būtini, ir kaip nereikalingai dideli. Karštųjų hečbekų, sportinių įprastų automobilių versijų ir riaumojančių atmosferinių variklių greitai gali ir nebelikti. Tačiau ir rinkos reikalavimai keičiasi.

„Jaguar Land Rover“ ruošia elektrinį „Jaguar XJ“, visiškai naują elektrinį arba hibridinį „Range Rover“ ir elektrinį „Land Rover Discovery“. Greitu metu turėtų pasirodyti ir už „F-Pace“ didesnis visureigis „J-Pace“, kuris, kaip galite atspėti, irgi bus elektrifikuotas. Taigi, modelių daug, bet laikas senka - „Jaguar Land Rover“ turi paskubėti į nuvažiuojantį traukinį, kuriame jau sėdi „Tesla“ ir finansiškai stabilesni „Audi“ bei „Porsche“.

Britų taikinys - Kinija. „Jaguar XJ“ turės konkuruoti su „Tesla Model S“, „F-Pace“ - su elektrifikuota „Porsche Cayenne“ versija. „Jaguar“ vardas vis dar yra prestižinis, tačiau Kinijoje tokį svorį turi ir „Tesla“ markė. „Jaguar Land Rover“ ketina siūlyti prabangius automobilius, kuriuose technologijos derėtų su senamadiška prabanga - kokybiška oda, solidžiais surinkimo standartais, poliruotu aliuminiu ir kitomis kokybiškomis medžiagomis. Naujųjų elektrifikuotų automobilių programinė įranga taip pat galės būti atnaujinama per atstumą. Tokią galimybę turi ne vieno gamintojo automobilis, tačiau būtent „Tesla“ programinės įrangos atnaujinimų sistema yra garsiausia.

Kodėl manome, kad tai - lemiamas „Jaguar Land Rover“ puolimas? Sausį „Jaguar Land Rover“ pranešė, kad panaikins 4,5 tūkstančius darbo vietų ir paspartins elektrinių automobilių kūrimą. Tai buvo susiję su paskutinį 2018-ųjų ketvirtį patirtais nuostoliais - finansinės ataskaitos atskleidė, kad per paskutinius tris 2018-ųjų mėnesius „Jaguar Land Rover“ prarado daugiau nei 3,5 milijardus eurų.

Tačiau nereikėtų iš anksto laidoti garsios Jungtinės Karalystės korporacijos. „Tata“, indų korporacija ir pagrindinis „Jaguar Land Rover“ investuotojas, teigia, kad savo pinigų iš kompanijos nepatrauks. Ir neturėtų. Nauji visureigiai neabejotinai bus perkami, o ir elektromobiliai domina vis didesnę žmonių dalį. Tikėtina, kad „Jaguar“ bus vienas iš prabangiųjų elektromobilių segmento lyderių, šalia „Mercedes-Benz“ ir „Audi“. Kiek žemiau rikiuosis aukštesnės-vidutinės klasės elektromobiliai iš „Tesla“ bei „Volkswagen“ bei kitų markių.