„Aš apskritai nesu šalininkas visuotinio automobilių mokesčio, nes didžiajai daliai žmonių, ypač gyvenančių regionuose ar netgi priemiesčiuose, vienintelė susisiekimo priemonė yra automobilis. Tai nėra kažkoks turtas, nėra prabanga, bet tai yra susisiekimo priemonė.

Dažnu atveju brangesnis automobilis perkamas dėl didesnio saugumo ir degalų sąnaudos yra mažesnės“, – „Žinių radijui“ pirmadienį sakė Ž. Mauricas.

„Visuotinis apmokestinimas taptų gyventojų mobilumo suvaržymu, o ekonominis efektas būtų neigiamas“, – pridūrė ekonomistas.

ELTA primena, kad praėjusią savaitę ministras pirmininkas Saulius Skvernelis pakartojo, kad kitais metais galėtų būti įvesti nekilnojamojo turto ir taršių automobilių mokesčiai.

Tiesa, Seimo „valstiečių” frakcijos pirmininkas Ramūnas Karbauskis teigė, kad taršių automobilių apmokestinimas bus taikomas tik naujai registruojamiems automobiliams, o pati tvarka įsigalios vėliau nei sausio 1 dieną.

Kaip Europos Komisija nurodo savo rekomendacijose, Lietuvoje, nepaisant įvairių priemonių kovoti su „šešėline“ ekonomika, mokesčių surinkimas išlieka žemas, o pridėtinio vertės mokesčio (PVM) atotrūkis – vienas didžiausių ES. Neišnaudojamos galimybės surinkti mokesčius iš šaltinių, kurių apmokestinimas mažiau kenkia ekonominiam augimui, kaip nekilnojamasis turtas ar automobiliai.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (111)