Svarbu visiems

Nors vis dar atsiranda verslų, kurie neįvertina SEO optimizavimo pranašumų, pašnekovė įsitikinusi, kad tinkamai sutvarkytas interneto puslapis šiais laikais tiesiog būtinas ir pradedamam smulkiajam, ir išaugusiam verslui.

„Aiškiai struktūrizuota, tvarkinga, informatyvi ir greitai veikianti svetainė būtina kiekvienam verslui. Todėl bazinė svetainės optimizacija yra svarbi verslui, kuris nori būti matomas ir pozityviai vertinamas internete. Reguliarūs ir intensyvesni optimizavimo darbai reikalingi tiems verslams, kuriems internetas yra ar gali tapti vienu pagrindinių klientų srautų šaltinių. Taip pat tiems verslams, kurių rinka ypač konkurencinga“, – atskleidžia K. Sinkevičiūtė.

Anot jos, verslininkai dažnai klysta apsiribodami labai siauru SEO suvokimu ir dėl to nesulaukia norimo rezultato. „Dažniausia verslininkų klaida yra neoptimizuoti svetainės ir nesidaryti SEO, arba manymas, kad išmano SEO ir gali susitvarkyti be profesionalų.

Antra klaida – nėra jokio optimizavimo plano, veiksmai atliekami pavieniui, todėl nepasiekiamas geras rezultatas. Dažnai dirbant su klientais pastebimas suvokimas, kad čia ne SEO dalis, čia jau rinkodara ir pan. Tai nėra teisinga, mat SEO svarbus ir vartotojo patirčiai gerinti lankantis svetainėje: turiniui, svetainės struktūrai, greičiui ir pan.

SEO neturi būti atskiras kanalas: norint pasiekti geriausių rezultatų, reikia tikslingai dirbti sujungiant skirtingus kanalus. Turėtų būti holistinis požiūris. Kita dažnai pasitaikanti klaida yra tikėjimas greita sėkme ir prastas vykdytojų pasirinkimas, klaidingų išankstinių lūkesčių susidarymas“, – vardija specialistė.

Specifinės išimtys

Vis dėlto yra keletas aspektų, kai SEO neturėtų būti laikomas pačiu svarbiausiu: „Jei produktas ar paslauga yra niekam nežinoma arba jeigu atsiranda naujas prekių ženklas, pirmiausia reikėtų užtikrinti, kad svetainė veiktų greitai ir būtų tvarkinga, tačiau bent pradžioje pagrindinis dėmesys turėtų būti skirtas dirbti su kitais kanalais (mokama reklama, socialiniai tinklai).

Taip pat verslams, kurie nekuria nieko unikalaus, t. y. perparduoda įvairaus profilio produktus, kitaip tariant, „dropshippina“, SEO turėtų būti mažiau aktualus. Tikėtina, kad organinis srautas nebūtų pagrindinis kanalas, greičiausiai ROI būtų geresnis naudojant kitus rinkodaros kanalus.“
Kamilė Sinkevičiūtė

Skirti pakankamai laiko

Vienas blogiausių scenarijų, kai SEO optimizavimas numetamas kuriam nors iš darbuotojų, neturinčiam su tuo nieko bendro.

Norint tinkamai optimizuoti savo puslapį, anot pašnekovės, bent jau pradžioje derėtų skirti visą etatą: „Reikšmingą laiko dalį, ypač pradiniame etape. Tai gali būti visa 40 valandų darbo savaitė. Dažnu atveju konkurentai įprastame versle nebūtinai bus konkurentai ir skaitmeninėje erdvėje.

Pirmiausia reikėtų įvertinti, su kuo iš tikrųjų konkuruojama organinėje paieškoje. Tuomet įsivertinti konkurencijos lygį, kitus veiksnius ir, atsižvelgus į juos ir savo svorį skaitmeninėje erdvėje, bandyti konkuruoti dėl populiariausių raktažodžių arba rinktis labiau nišinius raktažodžius. Tinkamas konkurentų identifikavimas ir išsami jų apžvalga, atliekamų taktikų įvertinimas gali tapti esminiu SEO optimizavimo sėkmės aspektu.“

Dažniausios klaidos

K. Sinkevičiūtė išskiria tris dažniausiai daromas klaidas. Joms galima priskirti netvarkingą URL struktūrą, svarbaus turinio sudėjimą į bendrą puslapį, neišskaidant jo pagal vartotojo intencijas. Be to, kaip vieną pagrindinių klaidų pašnekovė išskiria puslapio atnaujinimo metu atliekamus veiksmus.

„Keičiant svetainės dizainą, jos struktūrą ar net domeną, pamirštama konsultuotis su SEO specialistais, todėl dažnai prarandamos turimos pozicijos organinės paieškos rezultatuose, vadinasi, prarandamos pajamos iš organinės paieškos“, – sako pašnekovė.

Specialistė įsitikinusi, kad viso to galima išvengti arba sumažinti rizikas, žinant optimizavimo proceso žingsnius. Anot jos, labai svarbu išsiaiškinti kliento poreikius ir resursus, surinkti kuo daugiau įžvalgų, parengti strategiją ir išsamų veiksmų planą. Ne mažiau svarbu išsigryninti prioritetus.

„Be viso to, reikėtų sustyguoti ir skirtingus rinkodaros kanalus, kad jais būtų siekiama tų pačių tikslų. Pačiam klientui derėtų gilintis į atliekamus darbus ir padėti jų vykdytojui, t. y. pateikti informaciją apie sezoniškumą, galimybes, veikti proaktyviai“, – pataria K. Sinkevičiūtė.

Daugiau įžvalgų

Liepos 25 d. verslo miestelyje „Technopolis“ vyksiančiuose mokymuose, be K. Sinkevičiūtės, savo įžvalgų pateiks dar trys pranešėjai: „Choco Agency“ verslo vystymo vadovas Tomas Nemura, „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys bei skaitmeninės komunikacijos specialistė, skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė. Pranešėjai dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, videoreklamas ir sėkmingo turinio kūrimą.

Mokymai skirti ir pradedantiesiems, ir pažengusiesiems, o už pagalbą juos organizuojant „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui DELFI, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“.