Pavyzdžiui, banko vartotojų identifikavimui vis dažniau naudojami biometriniai duomenys, t. y. skaitmeninis veido atvaizdas, pirštų (delnų) arba pėdų atspaudai.

Vartotojų identifikacijai – biometriniai duomenys

Viena iš ryškiausių tendencijų bankų paslaugų teikimo srityje – tai finansinių technologijų integracija. Pavyzdžiui, nuotolinė banko vartotojų identifikacija mobiliosiose programėlėse arba mokėjimų patvirtinimas, naudojant biometrinius duomenis.

Jau dabar pasaulio ekspertai sutinka su tuo, kad slaptažodžiai ir PIN kodai nebėra saugiausi banko vartotojo atpažinimo įrankiai – juos galima atspėti, be to, žmonės jų kasdien nekeičia, o vieną ir tą patį slaptažodį naudoja kelioms prisijungimo paskyroms. Todėl vis dažniau prisijungimui prie savo banko paskyros yra naudojamas skaitmeninis veido atvaizdas, taip pat pirštų (delnų) arba pėdų atspaudai.

Nepriklausoma tyrimų ir konsultacijų bendrovė „Goode Intelligence“ prognozuoja, kad 2020 m. biometrinis atpažinimas bus dažniausiai naudojamas asmens identifikavimo metodas. Žmonėms nereikės jokių kitų tapatybės nustatymo būdų – pavyzdžiui, užteks akių žvilgsnio ar piršto atspaudo išsiimant pinigų iš bankomato. Biometrinių duomenų naudojimas identifikuojant bankų vartotojus taip pat leis žmonėms greitai ir paprastai susisiekti su banku per mobilųjį įrenginį ar atlikti mokėjimus pajudinus akies vyzdį.

Galima drąsiai teigti, kad artimoje ateityje daug platesnis biometrinių duomenų naudojimas pakeis ir kitas finansines paslaugas – greitu metu, įėjus į parduotuvę, mums nereikės atlikti visiškai jokių veiksmų. Technologijos leis automatiškai atpažinti mūsų veidą ir tokiu būdu atsiskaityti už pirkinius. Einame koja kojon su naujovėmis ir stengiamės jas pritaikyti mūsų banke.

Jau nuo šių metų „Citadele“ banko vartotojai, naudodamiesi mobiliąją programėle, gali rinktis identifikaciją ir patvirtinti mokėjimus per biometrinius duomenis, t. y. naudodamiesi šiais metais į mobiliąją programėlę įdiegtomis naujomis veido atpažinimo ir piršto atspaudo funkcijomis.

Atlikti mokėjimus telefonu tampa įprastu veiksmu

Vis daugiau žmonių banko paslaugomis naudojasi per išmaniuosius telefonus – tai antroji ryški banko paslaugų teikimo tendencija pasaulyje ir Baltijos šalyse.

Pasaulinis vartotojų tyrimas, kurį atliko viena iš didžiausių audito kompanijų „PricewaterhouseCoopers“, rodo, jog, jei 2017 m. bankų klientai teigė, kad renkasi internetines paslaugas, bet nesvarbu, ar jos prieinamos kompiuteryje, ar planšetiniame kompiuteryje, ar mobiliajame telefone, tai 2018 m. vartotojų pasirinkime vyrauja išmanusis telefonas.

Šiais metais atliktos „Spinter tyrimai“ reprezentatyvios apklausos duomenimis, net trečdalis (28 proc.) Lietuvos gyventojų naudojasi banko paslaugomis per mobiliąsias programėles. Esame tikri, jog šis skaičius Lietuvoje per ateinančius kelerius metus stipriai augs ir, pavyzdžiui, atlikti įvairius mokėjimus telefonu bus taip pat įprasta, kaip tai šiandien daroma interneto banke. Taigi mobiliojo banko skyrius kišenėje taps kiekvieno mūsų kasdienybe.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)