Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatoma skirti 1000 eurų piniginę paramą įsigyjantiems mažiau taršius automobilius, skelbia LNK žinios.

Ir nors lietuviai mėgsta dyzelinius automobilius, naudojant paramą jų įsigyti nebus galima.

Automobilių rinkos ekspertai nesupranta, kokiais skaičiais remiantis aplinkos ministerijos specialistai diskriminuoja dyzelines transporto priemones.

Neleis pirkti dyzelinio automobilio

Kad lietuviai mėgsta dyzelinius automobilius, liudija tai, jog trys iš keturių mieste riedančių automobilių – dyzeliniai. Taip pat, Lietuvos autoparkas vienas seniausių Europoje.

Aplinkos ministerija jau baigia ruošti planą, kaip tokių automobilių palikti mažiau – atidavus seną taršų automobilį galima gauti 1000 eurų.

Gautą pinigų sumą būtų galima panaudoti perkant naujesnę transporto priemonę, tai galėtų būti benzinu, benzinu/dujomis arba benzinu/elektra varomas hibridinis automobilis.

Tačiau dyzelinio automobilio pirkti su šia parama – nepavyktų.

„Oro taršos atžvilgiu, žmonių sveikatos atžvilgiu, kietųjų dalelių ir kitų oro teršalų išmetimas yra ženkliai kenksmingesnis dyzelio atveju, negu benzino.

Kitos Europos Sąjungos šalys taip pat imasi tokių pačių priemonių riboti dyzelio srautus miestų centruose ir įvažiavimą į pačius miestus. Mūsų požiūris irgi neatsilieka nuo Europos Sąjungos kitų šalių“, – teigė Tomas Aukštinaitis, Aplinkos ministerijos specialistas.

Kovos nesupranta

Automobilių rinkos ekspertai stebisi, kad nauji ir švarūs dyzeliniai automobiliai yra išmetami kaip musė iš barščių.

„Mano supratimu, tai nėra teisinga, nes nauji dyzeliniai automobiliai nėra taršūs ir kartais tai yra vienintelis racionalus, logiškas sprendimas tiems žmonėms, kurie važiuoja daug“, – įsitikinęs automobilių ekspertas Vitoldas Milius.

Naudotų automobilių rinkos ekspertai stebisi, kokiais skaičiais remiantis Aplinkos ministerija ketina kilti į kovą prieš dyzelinius automobilius.

„Šiuolaikiniai dyzeliniai išmeta azoto oksido, kurio labai bijoma, nykštukinį dydį. Tai bijoti nėra ko. Pažiūrėjus, tie nauji dyzeliniai automobiliai įsiurbia nešvaresnį orą kai kuriuose miestuose ir išmeta švaresnį. Vyriausybė tikrai neturėtų imtis reguliavimų“, – pastebėjo Vismantas Baršys, Naudotų transporto pardavėjų asociacijos vadovas.

Aplinkos ministerija nori, kad už 1000 eurų paramą būtų perkami tik Euro5, ar Euro6 standartus atitinkantys automobiliai.