Rimvydas Savickas, „Energizer Racing“ komandos lenktynininkas, prisipažįsta, kad šiame festivalyje lankosi nebe pirmą kartą ir noras sugrįžti vėl ir vėl niekur nepradingsta.

„Goodwood Festival Of Speed“ arba tiesiog FOS, tai lenktynių į kalną renginys, kuris vyksta privačiose 11-ojo Ričmondo Kunigaikščio Charles Henry Gordon-Lennox dvaro, vadinamo „Goodwood House“, valdose. Įspūdingo grožio 4900 hektarų teritorijoje yra kunigaikščio giminės rūmai, golfo laukai, oro uostas, žiedinė lenktynių trasa (pastarojoje vyksta kiti autosporto rengioniai – „Goodwood Revival“, „Members meeting“ ir pan.), lenktynių į kalną trasa, ralio bei autokroso lenktynių trasos, drifto arena, žirgynas, muziejus, viešbutis, kriketo aikštynas, nuostabūs parkai, miškai, sodai, gėlynai. Net „Rolls-Royce Motors Cars“ būstinė reziduoja šiose valdose.

Pats kunigaikštis yra Britanijos Automobilių Lenktynių Klubo ( BARC – British Automobile Racing Club) prezidentas, Britanijos Lenktynininkų Klubo (BRDC – British Racing Drivers Club) garbės narys. Kunigaikščio senelis Freddie Richmond senąją Gudvudo lenktynių trasą, kuri atidaryta dar 1936-aisiais ir savo aukso amžių išgyveno pokariu, uždarė 1966-aisiais. Kunigaikštis Ch. H. Gordon-Lennox 90-ųjų pradžioje persikraustė gyventi į senelio dvarą ir, kaip pats sako, intensyviai suko galvą kaip atgaivinti šią legendinę ir Britanijos autosporto bendruomenei daug sentimentų keliančią trasą. 1993-ieji metai buvo ta pradžia, kai šis automobilių entuziastas susikvietė savo draugus benzingalvius su idėja padaryti neformalų, lenktynių reglamentų neribojamą, visko „kas važiuoja, skrenda bei burzgia“ pikniką ant dvaro parko pievelės.

Jau pirmasis renginys nustebino patį kunigaikštį – dalyvių susirinko daugiau nei dešimt kartų daugiau nei buvo planuota. Ir, kaip sako pats kunigaikštis, tai taip įsisuko, kad šis „automobilistų piknikas“ pradėjo kasmet didėti. Dabar šį renginį aplanko daugiau nei 200 tūkst. žmonių. Daugiau bilietų tiesiog neparduodama saugumo sumetimais. Norinčių patekti į šį renginį yra kelis kartus daugiau, tad bilietai, kurių prekyba prasideda kiekvienų metų lapkričio pradžioje iššluojami per pora valandų. Bilietus nupirkti įmanoma tik užsiprenumeravus „Goodwoos FOS“ žinias elektroniniu paštu ir puolus pirkti tą pačią minute, kai tokia prasideda prekyba.Vienas žmogus gali pirkti daugiausiai 4 bilietus. Bilietų kainos siekia 89 svarus už dieną ar nuo 169 svarų už visą 4-ių dienų renginį.

Viskas viename

Ne be reikalo Gudvude kievienų metų liepą vykstantis renginys vadinamas fiesta. Sunku vienu sakiniu apibūdinti koks tai renginys ir kas jo metu vyksta. Galima tiesiog pasistengti išvardinti esminius renginius. Pagrindinis akcentas – lenktynės į kalną visa įmanoma ratuota technika. Čia galima gyvai pamatyti, paliesti, užuosti, išgirsti kartu lenktyniaujančius automobilių eros aušros karietas primenančius, iš savo keliolikos litrų kubatūros variklių ugnimi spjaudančius, monstrus, naujausius hiperautomobilius, varomus elektros ar vandenilio varikliais, „Formulės 1“ bolidus, „LeMans“ ar NASCAR lenktynių serijų legendas, drifto bolidus-bombas, Dakaro sunkvežimius, reaktyvinio lėktuvo varikliu varomą motociklą ar lenktyninį bolida-robotą, kuris pralekia trasa be vairuotojo.

Laimėti „Goodwood Hill Climb“ lenktynes yra didelė garbė kiekvienam pilotui ar automobilių gamintojui. Įteikiami įspūdingi prizai, patenkama į automobilių sporto elito sąrašus bei apie šią pergalę sužino visas pasaulis. Todėl vis daugiau automobilių koncernų, išskirtinių bolidų savininkų bei profesionalių pilotų rimtai žiūri į šias lenktynes. Saugumo sumetimais, tik moderniausiems „Formulės-1“ bolidams neleidžiama lenktyniauti šioje trasoje siekiant rekordo.

"Goodwood Festival Of Speed". Rimvydo Savicko nuotr.

Jei unikalių, milijonus eurų kainuojančių, automobilių savininkai Gudvudo trasa pralekia saugiu greičiu, tai gamyklinės komandos spaudžia iki dugno. Ir tai atrodo tikrai įspūdingai. Kad ir šių metų nepakartojamas „Volkswagen Motorsport“ komandos pasirodymas. Pasaulio čempiono bei „LeMans“ laimėtojo Romain Dumas pilotuojamas pirmasis lenktyninis kompanijos superautomobilis „Volkswagen I.D. R“ pagerino net 20 metų gyvavusį Nick Heidfeldo su 1998-ųjų F-1 sezono „McLaren MP4/13“ bolidu pasiektą trasos įveikimo rekordą.

Akylai stebint „Volkswagen Motorsport“ komandos darbą viso savaitgalio metu tiesiog jautėsi, kad rekordas bus pasiektas. Komandos pasiruošimas buvo išskirtinis. Kaip ir pats bolidas, kuris nėra apribotas jokių lenktyninių reglamentų ir tiesiog sukurtas vienam tikslui – gerinti lenktynių trasų rekordus bei kartu parodyti visam pasauliui VAG grupės inžinerinį potencialą elektromobilių kūrimo srityje.

Gudvudo rūmų mišku driekasi kitas įdomus dvaro perliukas – tikras ralio trasos greičio ruožas. Kelių minučių intervalu juo lekia legendiniai visų laikmečių ralio bolidai – nuo kukliojo 1964-ųjų „Monte Carlo Rally“ laimėtojo „Mini Copper S“ iki B grupės monstrų „Audi Quattro S1“, „Lancia Delta S4“, „Ford RS200“, „Peugeot 205 T16“, „Porsche 959“ ir kitų legendų. Modernieji WRC ralio bolidai trasą dalijasi su jau legenda tapusiomis „Subaru Legacy RS“, „Lancia Delta HF Integrale“ bei „Toyota Celica“. Maloniai nustebino tarp gausybės šių ralio monstrų aptikta ir „lietuviškoji“ Vilniaus dirbtuvėse gimusi „Lada VFTS“, ant kurios švytėjo įmantrus „Brundza tuning“ logotipas bei Stasio Brundzos pavardė.

Lenktynių į kalną trasos papėdėje įsikūrusi ir įspūdinga automobilių gamintojų paroda. „Mercedes-Benz“, „Honda“, „Toyota“, BMW, „Porsche“, „Aston Martin“, „Ford“, „Jaguar“, „Lotus“, „Range Rover“, „Alfa Romeo“, „Fiat“, „Ferrari“ ir kiti didieji automobilių gamintojai pristato savo naujienas, pačius išskirtiniausius modelius. Unikalu ir tai, kad šalia didžiųjų gamintojų taip vadinamamame „Supercar Padocock by Michelin“ galima rasti ir vienetinius, išskirtinius modelius kuriančių kompanijų, tiuningo garažų ar automobilių sporto komandų kūrinius. „McLaren“, „Dalara“, „Singer“, „Ligier“, „Apollo“, „Ultima“, „Brabham“, „Fenyr“, „Pagani“, BAC, „Zagato“, „De Tomaso“ – tai tik dalis autopramonės „vienaragių“ gamintojų, kurie noriai leido iščiupinėti savo kūrinius, atsakinėjo kiekvienam atvykusiam prie jų stendo.

"Goodwood Festival Of Speed". Rimvydo Savicko nuotr.

Ir būtent šiuo aspektu „Goodwood FOS“ skiriasi kad ir nuo įprastos ( pvz. Ženevos, Frankfurto) automobilių parodos. Gudvude visi eksponatai nėra atskirti nuo žiūrovo. Praktiškai į kiekvieną galima įsėsti, pasifotografuoti, išbandyti kiekvieną mygtuką, galima pabendrauti su šių mašinų kūrėjais, inžinieriais, pilotais-bandytojais ar savininkais.

Čia nėra kostiumuotų pardavimo agentų ir apsaugos darbuotojų, kurie neleidžia paliesti tavo svajonių mašinos ar motociklo. Patinka, domina – tik klausk. Labai patiko – nors vietoje ir pirk. Turi 5 svarus kišenėje – pirk lenktyninės mašinos modeliuką, turi šešiaženklę sumą sąskaitoje – pasirinkimas nuraus stogą, nes niekur nėra tiek superautomobilių vienoje vietoje.

Čia net vienetinės rankų darbo „Pagani“ surikiuotos eilėje pagal spalvą. Ir tai ne pabaiga, nes yra fantastines vertes pasiekiančių tikro auto-meno kūrinių erdvė. Savotiška auto meno galerija-paroda-aukcionas. „Cartier“ kompanijos remiama „Style et Lux“ unikalių automobilių paroda-aukcionas sutraukia šimtus įžymybių iš viso pasaulio. Aktoriai, kolekcionieriai, čempionai bei aristokratai atvyksta čia išsirinkti eksponatų savo kolekcijoms ar tiesiog pabendrauti ivaikščiodami ir apžiūrinėdami automobilių industrijos šedevrus.

„Buggati Type57 Atlantic“, „Ferrari 250 GTO“, „Aston Martin DBR1“, „McLarenF1“ ir pan. keliolika milijonų kainuojančios mašinos stovi gražioje dvaro kiemo pievelėje. Apytikriais vertinimais, vien šių išskirtinių ir paties kunigaikščio šiam renginiui atrinktų šedevrų kaina šiemet siekė virš 200 mln. eurų. Penktadalis milijardo vienoje pievelėje, kurioje, beje, galima prisėsti ir pasidaryti pikniką savo šeimai. Aplink pilna atrakcijų ir vaikams, puikūs restoranai ant ratų, iškylų stalai ir suolai. Esu buvęs daugybėje pasaulinių renginių bei lenktynių, tačiau gurkšnoti šaltą alų ir valgyti mėsainį „Bugatti Veyron“ šešėlyje, galima tik Gudvude.

"Goodwood Festival Of Speed". Rimvydo Savicko nuotr.

Svajonės ir herojai vienoje vietoje

Nerasi vaiko, kuris vaikystėje neturėjo savo svajonių mašinos. Tos, kurios plakatą kabini ant sienos ar užsidedi ant kompiuterio darbastalio. Šiuo metu lengva rasti informacijos apie visas tokias ratuotas svajones. Tačiau gyvai jas pamatyti, pačiupinėti ar juolab išvysti važiuojančias – nėra lengva. Daugelis jų stovi privačiose kolekcijose, tyliai rūdija muziejuose ar lenktyniauja kituose žemynuose. Besidomintiems automobilių sportu – dar sudėtingiau. Juk negali aplankyti tiesiog visų lenktynių serijų nuo Amerikos iki Australijos, kad išgirstum, kaip riaumoja sportiniai bolidai. Negali nukeliauti atgal laiku, kad išvystum kaip lekia pokario F-1 bolidai ar kokius dūmus kelia garinės praeito amžiaus pradžios karietos.

Tik „Goodwood FOS“ metu visi įspūdingiausi pasaulio eksponatai suvežami į vieną vieta, tik šio renginio metu per dieną gali pamatyti ne tik visų tipų, bet ir laikmečių lenktyninę techniką. Maža to – čia gali sutikti, pabendrauti ar tiesiog pasisveikinti su savo herojais – įžymiausiais lenktynininkais, automobiliais besidominčiais aktoriais, dainininkais. Iš esmės, kiekvieną iš šio festivalio eksponatų, kurių čia yra virš tūkstančio, vairuoja koks nors išskirtinis žmogus, su kuriuo gali įdomiai paplepėti apie „senus gerus“ laikus, įtariai apkalbėti naujuosius elektrinius automobilius-robotus bei kartu tiesiai iš „Formulės 1“ „Ferrari“ komandos inžinieriaus lūpų išgirsti kuo Michaelio Schumacherio pilotuotų bolidų reguliavimas skiriasi nuo šiuolaikinių.

Visada galvojau kaip turi atrodyti menamas tikro benzingalvio rojus, kuriame būtų viskas. Ir tik aplankęs „Goodwood FOS“ supratau, kad jis yra visai šalia – tik pora valandų skrydžio ir pusantros valandos važiavimo traukiniu atstumu nuo Lietuvos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)