Vairavimo mokytojas ir dėstytojas Egidijus Šimkūnas pasakojo, kad vairuotojai dažnai pamiršta, kad prie STOP linijos ar ženklo yra privalu sustoti. Tokie vairuotojai dažnai iš šalutinio kelio išneria tik vos pristabdę, o tai tampa eismo įvykiu ar bent priežastimi jam įvykti.

„Labai pavojinga, kai žmonės įpranta važiuoti nesustoję. Juk kartais gali būti net neaišku, kur reikia dairytis, gal kas pasikeitė, o gal tiesiog už autobuso nesimato kito automobilio. Visada reikia sustoti, apsidairyti ir pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad nėra kliūties ir yra saugu. Tokiose vietose važiuoti nesustojus yra tas pats, kaip ir važiuoti degant raudonam šviesoforo signalui“, – aiškino E. Šimkūnas.

Žalios rodyklės – pavojus saugumui

Vairavimo mokytojas teigė, kad dar daugiau problemų kyla kelio ruožuose pažymėtuose žaliomis rodyklėmis leidžiančiomis sukti į dešinę. Instruktorius pastebėjo, kad čia dažnas vairuotojas ne tik nesustoja, bet apskritai net nežino, kad reikia sustoti.

„Šios žalios rodyklės pas mus atkeliavo iš Amerikos, tad kai eismas nebuvo toks intensyvus, buvo galima pasidžiaugti, kad galima sukti į dešinę net ir degant raudonai, tačiau dabar tai yra visiška grėsmė saugumui, nes vairuotojai pro jas važiuodami tik pristabdo, o kartais iš vis į sankryžą įvažiuoja net nepastebėdami, kad iš priešingos kelio pusės eina pėsčiasis“, – sakė E. Šimkūnas.

Mokytojas aiškino, kad nesustojus prieš žalią rodyklę, didžiausias pavojus kyla ne tik kitų automobilių vairuotojams, kurie turėdami pirmumą kelyje, gali nespėti įvertinti situacijos, kad kitas vairuotojas nesustabdys automobilio, bet ir mažiau pastebimiems eismo dalyviams.

„Didžiausias pavojus kyla pėstiesiems, taip pat dviratininkams ir paspirtukininkams. Pažiūrėkite, juk būna ir dviratininkų, ir paspirtuku važiuojančių, kurie į perėją įvažiuoja nė nesumažinę greičio, o kas jei tuo pat metu atvažiuos vairuotojas nestabdantis automobilio prie žalios rodyklės“, – pastebėjimais dalinosi instruktorius.

Sustoti ne už, o prieš

E. Šimkūnas teigė, kad susimąstyti turėtų ir tie vairuotojai, kurie sustoja, tačiau gerokai už STOP linijos ar jau pravažiavę žalią rodyklę. Instruktorius aiškino, kad tokie vairuotojai dažniausiai neįvertina kitos rizikos.

„Kai vairuotojai pravažiuoja STOP liniją ir sustoja jau automobilio priekį įkišę į sankryžą, jie neįvertina, kad tą išsikišusią automobilio vietą gali „užkabinti“ kitas automobilis. O jei tokiu metu dar pėsčiasis eitų, tai įsivaizduokite, kokios galėtų būti pasekmės. Todėl reikia ne tik sustoti, bet ir sustoti laiku bei tam numatytoje vietoje“, – akcentavo E. Šimkūnas.

Pirma juosta laisva ne visada

Specialistas taip pat atkreipė dėmesį ir į tokias sankryžas, kuriose pasukus į dešinę yra dviejų juostų kelias ta pačia kryptimi. Instruktorius pasakojo, jog neretai vairuotojai pastebi tik antra juosta važiuojančius automobilius, manydami, kad kitoje sankryžos pusėje pirmoje eismo juostoje esantys automobiliai tik suks į dešinę.

„Kai iš kitos sankryžos pusės tiesiai galima važiuoti dviem juostom, tačiau iš pirmosios galima dar ir pasukti į dešinę, prie žalios rodyklės artėdamas vairuotojas neįvertina, kad automobiliai gali atvažiuoti abiem juostomis. Žinoma, tokio nesusipratimo būtų galima išvengti, jei vairuotojai prie STOP juostos sustotų visiškai“, – sakė vairavimo instruktorius.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.