Pranešime žiniasklaidai rašoma, kad ši saugos priemonė iš pirmo žvilgsnio labai paprasta – specialia tvarka ryškia spalva dažomi pabėgiai. Tyrimų metu pastebėta, jog žmonėms sunku įvertinti didelio daikto judėjimo greitį – skrendančio lėktuvo ar atvažiuojančio traukinio. Tam tikru dažniu nudažius pabėgius, prie perėjos per geležinkelį stovinčiam žmogui lengviau susidaryti teisingą įspūdį apie atstumą iki atvykstančio traukinio ir jo judėjimo greitį.

„Diegiame įvairias eismo saugumo priemones ir vykdome visuomenės edukavimo projektus. Tikime, kad saugumui geležinkeliuose užtikrinti svarbios visos priemonės – nuo moksleivių informavimo, iki probleminių zonų panaikinimo įrengiant dviejų lygių sankryžas – tunelius ar viadukus. Tačiau, aktyviai vystydami tradicines saugumo priemones, šiais metais pažvelgėme kiek plačiau ir radę užsienyje pasiteisinusią priemonę, ją nusprendėme pritaikyti ir Lietuvoje“, – sako „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

Tokia saugumo priemonė pritaikyta Zokniuose, netoli Šiaulių miesto. Bendrovės vadovas teigia, jog priemonei pasiteisinus, tokia praktika bus pritaikyta ir daugiau geležinkelio perėjų bei pervažų.

Įrengiant šią perėją, geltonais dažais buvo dažoma po penkis pabėgius, darant po 15 pabėgių tarpus– atstumo žymes. Viso nudažyta po 120 m pabėgių į abi puses (10 atstumo žymių). Toks pabėgių dažymas parinktas atsižvelgiant į traukinių judėjimo greitį, užtikrinant, kad perėjos naudotojai turės pakankamai laiko įvertinti situaciją.

Įrengus tokius žymėjimus ilgiausią geležinkelio bėgių tinklą turinčioje Indijoje, skaičiuota, jog incidentų skaičius sumažėjo keturis kartus.

Lietuvos transporto saugos administracijos direktorius Genius Lukošius akcentuoja, jog geležinkelis – padidinto pavojaus zona.

„Tai, kad traukinio nematyti dar nereiškia, kad galime jaustis saugiai. Traukinys gali būti už posūkio ar tiesiog jį užstoja kitas pravažiuojantis traukinys. Dažniausiai žmonės galvoja „spėsiu“, tačiau traukinio, skirtingai nei automobilio, staigiai sustabdyti neįmanoma. Todėl tiek pėstieji, tiek vairuotojai ar kiti eismo dalyviai, kirsdami pervažas, turėtų elgtis ypač atsakingai ir vadovautis kelio ženklais (ženklinimu), šviesoforo ir garso signalais, užtvaro padėtimi ar eismo reguliuotojo signalais.“, – sako LTSA vadovas G. Lukošius.

„Lietuvos geležinkeliai“ nuolat vykdo saugumą pervažose didinančius projektus. Modernizuojamos pervažos įrengiant papildomas saugos priemones (signalizacijos sistemas, užtvarų užkardus ir pan.), pervažos rekonstruojamos į dviejų lygių sankryžas. Taip pat keičiami su pervažų įrengimu ir naudojimu susiję teisės aktai, juose numatant papildomų saugos priemonių įrengimą pervažose. Drauge su kelių policija vykdomi reidai rizikingiausiose pervažose ir perėjose, vairuotojų rengimo mokyklose, mašinistų rengimo centruose ir mokyklose patiems jauniesiems eismo dalyviams organizuojamos saugaus eismo pamokos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)