aA
Šeštadienio vakarą baigėsi dvylika dienų trukęs Kanų kino festivalis, kurio pagrindinis apdovanojimas pirmą kartą atiteko režisieriui iš Pietų Korėjos. „Auksinę palmės šakelę“ už juodąją komediją „Parazitas“ („Parasite“) pelnė Bong Joon-ho. 2014 m. „Kino pavasaryje“ buvo rodytas jo filmas „Sniego traukinys“ („Snowpiercer“), o 2020-aisiais čia bus galima išvysti ir naujausią režisieriaus filmą, kurį organizatoriai žada atvežti į visus Lietuvos miestus, kuriuose vyks festivalis.
Kadras iš filmo "Parazitas"
© Stopkadras

„Parazitas“, kaip ir praėjusiais metais „Auksine palmės šakele“ įvertinta ir „Kino pavasario“ žiūrovų pamėgta Hirokazu Kore-edos drama „Vagiliautojai“ („Shoplifters“), atsigręžia į pasiturinčiųjų ir skurstančiųjų atskirtį, tik šį kartą, ne Japonijoje, o Pietų Korėjoje. „Tą atotrūkį Bong Joon-ho vaizduoja negailestingai aštriai, su juodojo humoro doze, – sako tik ką iš Kanų grįžusi „Kino pavasario“ meno vadovė Mantė Valiūnaitė. – Meistriška režisūra, originalus operatoriaus darbas, puikus humoras. Nenuostabu, kad šis filmas šiemet buvo pripažintas geriausiu.“

Juodo humoro komedija pasakoja apie keturių bedarbių asmenų šeimą, balansuojančią ant skurdo ribos. Netikėtai sūnų vienas bičiulis studentas rekomenduoja kaip mokytoją dirbti turtuolių namuose. Kai susitinka dvi šeimos, prasideda nelaimių virtinė.

Šiemet Kanų pagrindinio konkurso žiuri vadovavo keturiais „Oskarais“ ir dviem „Auksiniais gaubliais“ už filmą „Žmogus-paukštis“ apdovanotas režisierius, prodiuseris ir scenaristas Alejandro Gonzalezas Iñárritu (Meksika). Pasak jo, komisijos nariams šis filmas buvo kažkas labai netikėto, po kurio patirtis kasdien vis augo ir plėtėsi. Iñárritu gyrė režisierių už savitą žanrų samplaiką, gebėjimą kalbėti su aštriu humoru nieko neįžeidžiant ir nesmerkiant. „Bong Joon-ho, pasakodamas apie savo šalį, tuo pačiu kalba globaliai. Tačiau filmus vertinome ne politiniame ar socialiniame, o kino meno kontekste. Sprendimas buvo vieningas“, – verdiktą komentavo Iñárritu.

Kadras iš filmo "Parazitas"
Kadras iš filmo "Parazitas"
© Stopkadras

Pagrindinėje konkursinėje programoje „Parazitas“ nugalėjo Pedro Almodóvaro, Quentino Tarantino, Xavier Dolano, brolių Dardenne’ų, Keno Loacho, Jimo Jarmuscho, Terrence’o Malicko, Jessicos Hausner, Celine’os Sciammos ir kitų garsių režisierių filmus. „Parazitas“, kaip praėjusiais metais „Degantis“ („Burning“, rež. Lee Chang-dong), surinko daugiausiai pasaulio kino kritikų balsų įtakingajame leidinyje „ScreenDaily“.

Istorija iš Islandijos

Tarp „Kino pavasario“ naujienų iš Kanų festivalio – ir perspektyvaus islandų režisieriaus Hlynuro Pálmasono naujausias filmas „Balta, balta diena“ („White, White Day), kurio aktorių Ingvarą Sigurðssoną paralelinės Kanų festivalio sekcijos „Kritikų savaitė“ žiuri pripažino geriausiu aktoriumi. Komisijai vadovavo „Kino pavasario“ žiūrovams puikiai pažįstamas režisierius Ciro Guerra („Gyvatės apkabinimas“, „Vasaros paukščiai“).

Kasmet į „Kritikų savaitės“ programą patenka tik 7 pirmi arba antri režisierių iš viso pasaulio filmai. „Balta, balta diena“ – antrasis H. Pálmasono filmas. Jo debiutas „Žiemos broliai“ („Winter Brothers“) 2018 metų „Kino pavasaryje“ buvo pripažintas geriausiu Europos debiutų konkurso filmu, o vieną pagrindinių vaidmenų sukūręs danas Elliottas Crossetas Hove – geriausiu aktoriumi.

Mistinė drama „Balta, balta diena“ pasakoja apie laikinai nedirbantį policininką Ingimundurą (akt. Ingvaras Sigurðssonas), kuris, statydamas namą, leisdamas laiką su devynmete anūke Salka (akt. Ída Mekkín Hlynsdóttir) ar žaisdamas futbolą su miestelio vyrais, gedi autoavarijoje žuvusios žmonos.

„Filme nagrinėju meilės ir neapykantos vienalaikiškumą, skirtingas meilės – anūkei ir žmonai – formas. Kaip meilė per sekundę gali deformuotis į pyktį, skausmą, baimę, o iš kitos pusės gali būti pačiu tyriausiu, viską atleidžiančiu jausmu“, – Kanuose pasakojo savitą kino kalbą išvystęs režisierius H. Pálmasonas.

Filmus „Parazitas“ ir „Balta, balta diena“ bus galima išvysti 25-ajame „Kino pavasaryje“. Festivalio programos sudarytojai pradeda intensyvią kelionę po užsienio kino festivalius, ruošdami stiprią jubiliejinio 2020-ųjų „Kino pavasario“ kino programą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.