aA
Yra nemažai žymių aukcionų organizatorių, į kurių rankas kartas nuo karto patenka patys rečiausi automobilių pramonės dirbiniai. Ir nepaisant to, kiek daug inžinerinių stebuklų aukcionų rengėjai pamato, kai kurie eksponatai juos išties nustebina. Pavyzdžiui, „Porsche“ modelis, kuris, tikima, yra seniausias šiandien žinomas šio sportinių automobilių gamintojo modelis.
"Porsche Type 64". RM Sotheby's nuotr.

Toks ypatingas „Porsche“ modelis pateko į „RM Sotheby's“ aukcioną ir čia jis apibūdinamas kaip išskirtiniausias iki mūsų dienų išlikęs „Porsche“ inžinierių ir dizainerių kūrinys. Ir, kaip skelbiama, kol kas šis automobilis laikomas seniausiu iki mūsų dienų išlikusiu „Porsche“ automobiliu. Jis toks senas, kad, tiesą sakant, kone dešimtmečiu senesnis nei pati „Porsche“ įmonė.

Šis modelis – vadinamas „Type 64“. Ferdinandas Porsche šį automobilį sukūrė specialiai 1500 kilometrų lenktynėms nuo Berlyno iki Romos, ir šios turėjo įvykti 1939 m. Automobilio pagrindu tapo „Volkswagen Beetle“ modelis, tuomet vadintas „KdF Wagen“. Tačiau kėbulo gamyboje buvo panaudotas aliuminis, o po kapotu – 4 cilindrų 32 AG motoras.

Lenktynės taip niekada ir neįvyko. Nacistinė Vokietija įsiveržė į Lenkiją 1939 m. rugsėjį, ir „Type 64“ projektas buvo nutrauktas. Buvo pagamintas viso labo tik vienas automobilis, kuris tapo Vokietijos valdžios nuosavybe.

"Porsche Type 64". RM Sotheby's nuotr.
"Porsche Type 64". RM Sotheby's nuotr.

Ferry Porsche, F. Porsche sūnus, pagamino dar du „Type 64“ pavyzdžius. Vienas modelis buvo užbaigtas 1939 m. gruodį, kitas – jau 1940-ųjų birželį. Trečiam „Type 64“ Ferry Porsche panaudojo pirmojo automobilio „skeletą“, kuris atliko tada, kai pirmąjį „Type 64“ sudaužė tuometinis „Volkswagen“ vadovas.

Antrasis sukurtas modelis buvo sunaikintas karo metu, o trečiasis – išliko ir buvo išsaugotas Porsche šeimos, kai jie persikėlė gyventi į Austriją. Ferry Porsche šio automobilio priekyje įamžino bendrovės vardą, 1946 m. šį modelį užregistravo, ir 1947-aisiais perdavė Battistui „Pinin“ Farinai, kuris vėliau įkūrė savo dizaino namus „Pininfarina“, automobilį restauruoti.

"Porsche Type 64". RM Sotheby's nuotr.
"Porsche Type 64". RM Sotheby's nuotr.

1948 m. „Porsche“ pristatė savo pirmąjį automobilį – 356. Ir jį pristatant „Type 64“ buvo rodomas šalia. Otto Mathe, Austrijos lenktynininkas, nusprendė nusipirkti šį automobilį iš „Porsche“ 1949-aisiais ir intensyviai juo lenktyniavo 1950-aisiais. O. Mathe šį modelį išsaugojo iki pat savo mirties 1995-aisiais, o vėliau unikalus modelis buvo parduotas Thomui Gruberiui, „Porsche“ istorikui.

„RM Sotheby's“ rengiasi šį unikalų senolį parduoti šiemet rugpjūtį. Viliamasi, kad už automobilį bus sumokėta mažiausiai 20 mln. JAV dolerių. Automobilis visiškai originalus, be to, pardavėjui atiteks su kalnu atsarginių dalių.

Tam, kad „Type 64“ taptų brangiausiu kada nors parduotu „Porsche“, jį reikia parduoti brangiau nei 917K modelį, kuris buvo naudojamas „Le Mans“ filme. Šis automobilis buvo parduotas už 14 mln. JAV dolerių dar 2017-aisiais. Žinant, kad parduodamas vienintelis toks likęs „Type 64“, panašu, kad vargu perkopiant 14 mln. dolerių ribą neturėtų būti.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.