aA
„Noriu pasveikinti mūsų kolegas oponentus su puikiai sukurtu politiniu įvykiu, matosi, kad tikrai turi politinės patirties, ne vienerius metus tai daro“, – teigė Gitano Nausėdos štabo komunikacijos vadovas Aistis Zabarauskas po to, kai Ingridos Šimonytės štabo vadovas uždavė jiems viešų klausimų dėl išlaidų ir net kreipėsi dėl to į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK).

„Tai, ką jie šiandien paskelbė, matosi, buvo rengta iš anksto“, – tvirtino A. Zabarauskas.

Jis teigė, kad nekomentuos konservatorių klausimuose įvardytų teiginių, kuriuose įvardijamos reklamai išleistos sumos, o agentūra, kurios paslaugomis naudojasi G. Nausėdos štabas, siejama su „MG Baltic“ ir kitomis įmonėmis.

„Manome, kad tai būdas nukreipti kalbą nuo fakto apie tai, kad yra didžiulė konservatorių partijos parama skirta nepriklausomai kandidatei. Tai parodo, kad jų štabas planavo savo išlaidas gerokai anksčiau ir žinojo apie būsimą paramą iš anksto, – teigė A. Zabarauskas. – Mūsų štabo vertinimu, per pastarąsias dienas tiesiog nukrito kaukė nuo kandidatės, kur buvo laikoma visus tuos aštuonis mėnesius per rinkimų kampaniją, kad ji yra nepriklausoma.“

A. Zabarauskas neįvardijo, kiek kainavo lauko reklama, kuri užkliuvo I. Šimonytės štabui ir pridūrė, kad visas išlaidas pateiks vėliau, tuomet, kai to reikalauja VRK nuostatos.

Jo teigimu, reklaminių stendų, dėl kurių konservatoriai taip pat kelia klausimus, yra daug mažiau nei pirmojo turo metu, tačiau neatsakė, ar konservatorių teiginiai, kad stendus derybų metu perėmė iš „Maxima“, yra teisingi. „Ji yra gerokai mažiau intensyvi nei pirmame ture. Tai atsitiko dėl natūralios priežasties. Priešingai nei mūsų konkurentai mes neplanavome, nežinojome, kiek turėsime lėšų ir nebuvome tiek užtikrinti, kad būsime antrame ture, – teigė štabo atstovas, o į klausimą, ar derėjosi su „Maxima“ dėl stendų, atsakė. – Nenorime veltis į jų (konservatorių – DELFI) primetamą žaidimą.“

Jo teigimu, kai baigsis rinkimų kampanija, tada ir bus pateiktos visos audituotos ataskaitos.

A. Zabarauskas neįvardijo, kiek pinigų buvo išleista kampanijai, taip pat neatsakė, ar po kampanijos G. Nausėda liks įsiskolinęs. „Ar skolų tikrai nebus garantuoti negaliu, mes stengiamės jas mažinti, jei tokios bus. Karpome lėšas“, – teigė A. Zabarauskas.

„Mes dabar svarstome štabe galimybę po rinkimų pradėti kelti klausimą apie tai, ar tikslingai naudojami biudžeto pinigai, kurie iš esmės yra visų piliečių pinigai, per dotacijas patekę į kampanijas nes jų išlaidos mus stebina. Kai kurios jų eilutės yra dešimt kartų didesnės nei mūsų. Išlaidos, pavyzdžiui, fotografijoms ir fotosesijoms, ką pas mus atlieka savanoriai, žmonės, dedikuojantys savo laiką ir sugebėjimus, atlieka nemokamai, o tuo tarpu ten išleidžiamos sumos, viršijančios dešimt tūkstančių“, – teigė A. Zabarauskas. Jo teigimu, kai kurie I. Šimonytės štabo žiniasklaidos projektai viršija ir 35 tūkst. eurų.

A.Zabarauskas, paklaustas, kokia agentūra padeda jiems su komunikacija, įvardijo dvi agentūras.

„Teisingai Paulius Lukauskas įvardijo, kad tai yra uždaroji akcinė bendrovė „Inspired“ ir dar padeda komunikacijos agentūra „Idea prima““, – atsakė A.Zabarauskas.

A. Zabarauskas įvardijo, kad apie tūkstantis žmonių visoje Lietuvoje nemokamai dirba prisidėdami prie G. Nausėdos štabo. Tik iždininkė dirba už atlygį.

DELFI primena, kad pirmadienį I. Šimonytės štabo vadovas paviešino aštuonis klausimus kandidatui Gitanui Nausėdai, o vėliau paskelbė, kad kreipėsi ir į VRK.

I. Šimonytės štabo vadovas Paulius Lukauskas klausė apie G. Nausėdos štabo išlaidas reklamai. O vėliau pranešė, kad kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl kandidato į Prezidentus Gitano Nausėdos politinės kampanijos finansavimo bei kampanijos stebėsenos.

Į viešus klausimus G. Nausėda atsakė išsiųsdamas žiniasklaidai spaudos pranešimą. Jame G. Nausėda teigė: „Nors konservatorių deleguotos kandidatės štabas teigia siekiantis išsklaidyti abejones, bet po šio veiksmo abejonių kyla daugiau, nei išsklaidoma ir pirmiausia dėl jų pačių veiksmų pastarosiomis dienomis. Praėjusią savaitę paskelbta apie partijos paramą kandidatei ir paviešinta neaudituota išlaidų ataskaita pirmiau laiko, nei numato Politinių kampanijų finansavimo ir finansų kontrolės įstatymas. Iki rinkimų pabaigos nepatikrinama ataskaita rodo, kad kampanijos išlaidos iš anksto buvo planuojamos, žinant apie būsimą partijos paramą“.

Daugiau apie tai skaitykite čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.