Raginimas laikinai stabdyti „Boeing 737 Max“ skrydžius nuskambėjo praėjusių metų lapkričio 27 dieną. Susitikime su „Boeing“ atstovais „American Airlines“ pilotų profsąjungos paragino stabdyti „Boeing 737 Max“ skrydžius saugumo vardan, praneša „New York Times“ ir „CBS News“.

Šiuo metu visi „Boeing 737 Max“ lėktuvai nebeskraido, o bendrovė rengia MCAS skrydžio aukščio valdymo sistemos, dėl kurios, kaip manoma, ir įvyko daugiau nei 300 žmonių gyvybes nusinešusios katastrofos, pataisymus. Tačiau JAV žiniasklaidos turimas susitikimo tarp pilotų ir „Boeing“ atstovų garso įrašas rodo, kad lainerių pilotai dėl MCAS baiminosi jau lapkritį, dar iki įvykstant tragedijai Etiopijoje.

Tačiau „Boeing“ atstovai neigė, kaip žinoma, klaidingai, kad MCAS sistema galėjo sukelti Indonezijos incidentą.

„Niekas dar nenustatė, kad vienintelė to (katastrofos Indonezijoje. - ELTA) priežastis yra ši orlaivio funkcija (MCAS sistema. - ELTA). Blogiausia, kas gali nutikti, yra tokia tragedija, o dar blogiau būtų, jei nutiktų dar viena“, - likus keturiems mėnesiams iki „Boeing 737 Max 8“ sudužimo Etiopijoje, kalbėjo „Boeing“ viceprezidentas Mike'as Sinnettas.

Tuo metu pilotai susitikime tikino nesulaukę pakankamai informacijos apie MCAS sistemą, kuri buvo įdiegta tik į naujuosius „Boeing 737 Max 8“.

„Tie vyrukai (Indonezijoje sudužusio „Boeing 737 Max“ pilotai. - ELTA) net nežinojo, kad ta prakeikta sistema yra orlaivyje, niekas nežinojo“, - sakė „American Airlines“ pilotų profsąjungos saugumo vadovas Mike'as Michaelis.

Anksčiau skelbta, kad Jungtinių Valstijų federalinė aviacijos administracija (FAA) atskirai netikrino dvi „Boeing 737 Max“ katastrofas sukėlusios MCAS sistemos, o pasitikėjo bendrovės pateikta informacija.

Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 Max“ orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus išaiškintos tikslios tragedijų priežastys.

Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air“ ir EtiopijosEthiopian Airlines“ pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.