aA
Mėgiamiausio Lietuvos automobilio rinkimuose – netikėti viražai. Skaitytojai, visą mėnesį dalinę balsus mėgiamies automobiliams, nubalsavo, kad jais verčiausi tapti trys skirtingi „Volvo“. Komisijos nariai, nors ir nežarstė balų skaitytojų pamėgtiems automobiliams, šios situacijos pakeisti nesugebėjo.
© Reuters/Scanpix

Skaitytojų balsai lėmė, kad liaudies mėgiamiausiais oficialiai tapo „Volvo V70“, „Volvo XC90“ ir „Volvo XC60“ modeliai. Jokia paslaptis, kad prie mėgiamo švediško automobilių ženklo pergalės čia ženkliai prisidėjo automobilininkų klubai, raginę visus balsuoti kasdien.

Tačiau skaitytojų balsai sudarė vos 50 proc. galutinio balo konkurso finale, tad, manyta, kad penkių narių komisija, kurią sudarė Paulius Garkauskas, DELFI žurnalistas, turintis savo laidą apie automobilius bei skaitytojams puikiai pažįstamas iš Dakaro ralio transliacijų. Taip pat – Antanas Juknevičius, lenktynininkas, bekelės vilkas, nebijantys susitepti rankų tada, kai reikia imtis automobilio remonto. Komisijoje yra ir Vitoldas Milius, automobilių rinkos ekspertas, Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas, Indrė Švetkauskienė, transporto skelbimų portalo Autogidas.lt rinkodaros vadovė bei Rolandas Kvedys, „Bosch Car Service“ koncepcijos vadovas, visus svertus galės pasukti priešinga kryptimi ir į priekį išsiverš nauji lyderiai.

Ką pasirinko komisija

Komisijos nariai balsuodami rinkosi gerokai įvairesnius modelius nei internautai. Pavyzdžiui, R. Kvedys pirmoje – automobilių už 2-3 tūkst. eurų – kategorijoje po 10 balų skyrė „Audi A4“ (B6) ir „Volkswagen Golf“, tiesa, tokį patį balą gavo ir „Volvo V70“ ir „Toyota Avensis“.

Toje pačioje, pigiausių automobilių, kategorijoje V. Milius 10 balų skyrė vieninteliam modeliui – BMW E46. 10 balų „Volvo V70“ modelis pelnė ir iš A. Juknevičiaus, o I. Švetkauskienė 10 balų įvertino „Renault Scenic“ modelį.

Rinkdami mėgiamiausią automobilį brangesnių modelių – 4-5 tūkst. eurų – kategorijoje, komisijos nariai 10 balų žarstėsi taip pat noriai. Pavyzdžiui, R. Kvedys po 10 balų įrašė tik „Volkswagen Passat“ ir „Toyota Corolla Verso“, V. Milius – BMW E60, „Mercedes-Benz“ E klasei ir „Škoda Octavia“ modeliams. Beje, „Škoda Octavia“ 10 balų pelnė ir iš A. Juknevičiaus, o I. Švetkauskienė 10 balų įvertino „Renault Megane“ modelį.

Brangiausioje, 9-10 tūkst. eurų, kategorijoje po 10 balų automobiliams skyrė tik trys komisijos nariai. V. Milius 10 balų įrašė pirmosios kartos BMW X5 modeliui, A. Juknevičius 10 balų skyrė taip pat būtent šiam automobiliui, o I. Švetkauskienė 10 balų įvertino „Hyundai i40“ modelį.

Kas laimėjo

Kadangi tiek komisijos, tiek skaitytojų balsai sudarė po pusė finalinio balo, juos sudėjus ir išvedus vidurkį, paaiškėjo, kuriuos modelius galima laikyti pačiais mėgiamiausiais Lietuvoje.

2-3 tūkst. eurų kategorijoje mėgiamiausiu automobiliu pripažintas „Volvo V70“ – antros kartos universalas, kokių dar šiandien gausu Lietuvos gatvėse.

4-5 tūkst. eurų kategorijoje pergalę pelnė pirmosios „Volvo XC90“, šiandien itin mėgiamas tų, kurie nori važinėtis visureigiu, tačiau kiek erdvesniu nei dabar madingi kompaktiški modeliai.

9-10 tūkst. eurų kategorijoje pergalė teko kiek mažesniam švediškam visureigiui – pirmosios kartos „Volvo XC60“.

Laukia griežti bandymai

Nors ir komisija, ir skaitytojai savo balus jau išdalijo, „Lietuvos automobilyje“ projekto pabaigos dar nematyti. Visi trys skirtingų kategorijų nugalėtojai bus patikėti technikams ir patyrusiems automechanikams, kurie tars galutinį verdiktą.

Patikros automobilių remonto centruose leis išsiaiškinti, su kokiomis bėdomis gali susidurti vieną iš mėgiamiausių modelių įsigyti nusprendę pirkėjai, kiek gali kainuoti vieno ar kito mazgo remontas ir, galiausiai, kaip atpažinti šiems modeliams būdingas ligas, išduodančians, kad galbūt geriau reikėtų pasirinkti kitą automobilį.

Visas patikras ir bandymus DELFI Auto užfiksuos vaizdo įrašuose, tad projekto sekėjai galės gauti išsamią informaciją apie tai, kokios būklės tikrinami automobiliai ir kas juose gali sugesti arba jau yra sugedę.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.