Motociklininkai Vidas Stankevičius ir Linas Navickas aiškino, jog viešasis eismas nėra vieta, skirta simpatijoms ir antipatijoms, todėl bet kokiu atveju visi eismo dalyviai turėtų prioritetą skirti saugumui.

Jie pastebėjo, jog bendrai eismo kultūra šalies keliuose po truputį gerėja, tačiau vairuotojai dažnai būna išsiblaškę ar vairuodami užsiima pašaline veikla. Jų teigimu, būtent dėl to nevertėtų skirtingų vairuotojų grupių priimti kaip tam tikros visumos, mat tiek automobilių, tiek motociklų vairuotojų būna įvairių.

Gatvė nėra lenktynių trasa

V. Stankevičius taip pat aiškino, jog kartais motociklininkų padarytas klaidas lemia ir per trumpas šiltasis sezonas. Mat atėjus pavasariui net ir geriausius įgūdžius turinčiam motociklininkui juos vis vien reikia prisiminti.

„Motociklininkai turėtų suprasti, kad pamokų niekada nebus per mažai, bet mokytis reikia tam tinkamose vietose. Visada reikia atminti, kad tiek vairuojant automobilį, tik motociklą, visus savo ir technikos gebėjimus reikia bandyti uždarose teritorijose ir tam skirtose trasose. Negalima lakstyti gatvėse – šiandien yra ypač galingų motociklų, todėl gatvė tikrai nėra ta vieta, kur reikėtų išbandyti jų galimybes“, – pabrėžė jis.

Po žiemos į gatves išvažiavę motociklininkai turėtų prisiminti kelias taisykles, kurios padės jiems gatvėje būti lengviau pastebimiems ir saugesniems. Pavyzdžiui, svarbu, kad motociklininkai vilkėtų ryškią aprangą – tai kitiems vairuotojams juos leis lengviau pastebėti.

Klaipėdietis sukonstravo dyzelinį motociklą

Taip pat, anot pašnekovų, reikia nepamiršti, kad po ilgesnės pertraukos reakcijos laikas gali būti lėtesnis, todėl svarbu pasirinkti saugų greitį ir nepervertinti savo galimybių. Dar vienas veiksnys į kurį motociklininkai turėtų atkreipti dėmesį – besikeičiančios oro ir eismo sąlygos, kurios, jų neįvertinus, gali tapti nelaimės priežastimi.

Prioritetas – saugumas

L. Navickas ir V. Stankevičius aiškino, kad motociklininkui pats baisiausias yra susidūrimas su kita transporto priemone. Tad net turėdami pirmumo teisę kelyje, bet matydami, kad kiti vairuotojai jų nemato ar nepraleidžia, jie turėtų atsiminti, kad nors ir yra teisūs, avarijos atveju gali labiau nukentėti.

„Reikia suprasti, kad jei pasielgsi neatsakingai, tai nukentėsi tu pats, todėl negali rizikuoti savo sveikatos ir gyvybės sąskaita. Motociklininkas turi suprasti, kad tai nėra tas atvejis, kai tiesiog apgadini automobilį, nes visais atvejais motociklo vairuotojas susižaloja, o kartais su avarijos pasekmėmis tenka gyventi visą gyvenimą. Reikia suprasti riziką ir ją visada įvertinti“, – sakė V. Stankevičius.

Visgi motociklininkai sutarė, kad vieni kitus pastebėti laiku padėtų saugaus greičio laikymasis.

„Dažnas yra linkęs pervertinti kas yra saugus greitis ir jį ignoruoja. Nebūtų tokių didelių nelaimių jei motociklininkai tikrai neviršytų greičio. Leistinas greitis yra ir ta riba, kur tikrai baigiasi saugus greitis, todėl tikrai nereikėtų savęs pervertinti“, – pabrėžė motociklininkas.

Ne priešiškumas, o įgūdžių stoka

Lenktynininkas ir saugaus vairavimo mokytojas Darius Jonušis teigė, jog minimas susipriešinimas tarp motociklininkų ir automobilių vairuotojų yra tik viešojoje erdvėje.

„Mano nuomone jis nėra didesnis nei apskritai vairuotojų susipriešinimas, nes mes tikrai turime labai gerų vairuotojų, kurie keliuose yra mandagūs, saugo vienas kitą, praleidžia, tačiau turime ir visiškai atvirkštinę situaciją, kai vairuotojai burnoja, keikiasi, grūmoja, signalizuoja ir t.t. Kažkodėl į tuos vairuotojus yra žiūrima, kaip į atskirą žmonių rūšį, lyg jie būtų kitokie, nei tie, kurie vaikšto pėsčiomis“, – sakė D. Jonušis.

Lenktynininkas pasakojo, jog eismo kultūra priklauso nuo pačių žmonių situacijos suvokimo, nesvarbu tas žmogus vairuoja motociklą ar automobilį. Visgi D. Jonušis taip pat pastebėjo, jog dažnai automobilių vairuotojai ne iš blogos valios nepastebi motociklininkų. Pasak jo, dėl to kalta ne tolerancijos stoka – tiesiog automobilių vairuotojams trūksta įgūdžių ir įpročio kelyje pastebėti mažesnius objektus nei automobilis.

Dažnai automobilių vairuotojų daroma klaida – nepakankamas atidumas lenkiant, rikiuojantis ar išvažiuojant iš šalutinio kelio. Vairuotojai neretai pamiršta, jog motociklo pažvelgus tik į vieną šoninį veidrodėlį gali nesimatyti, todėl svarbu pažvelgti į abu šoninius bei galinio vaizdo veidrodėlius ir tik įsitikinus, kad tai saugu, atlikti manevrą.

Daugiau atidumo reikėtų sankryžose, mat čia motociklininkai atsiduria visiškai greta automobilio ir netgi gali važiuoti šalia.

„Eismas yra bendros kultūros klausimas, tačiau ji keičiasi ir, manau, keičiasi į gerą. Tik aš pasigendu bendros orientacijos eisme, nes, pavyzdžiui, pasižiūrėkite į Italijos pietus, kokia ten netvarka, bet kažkaip jie visi sugeba pravažiuoti pro sankryžas ir vieni kitus praleisti“, – teigė pašnekovas.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (90)