„BumbleBee Spaces“ buvo viena iš aštuoniolikos bendrovių, kurias kovo pabaigoje „Ikea“ pasikvietė į vadinamųjų „startuolių apmokymų“ stovyklą po išsamaus atrankos proceso, kuriame dalyvavo per 1100 kandidatų iš viso pasaulio. Šia programa, kaip ir daugeliu kitų, garsiausia pasaulyje baldų gamintoja stengiasi pritraukti naują pirkėjų kartą.

Tarp S. Murthy‘io robotizuotų baldų komponentų būtina paminėti jutiklius, padedančius nustatyti, tarkim, teniso raketės, įgrūstos kažkur spintoje, buvimo vietą arba paruošti bėgimo batus šalia laukųjų durų rytinam krosui – tereikia paliesti mygtuką arba pasinaudoti komandos balsu režimu.

„Tai kone tas pats kaip turėti namuose DI liokajų“, – sako S. Murthy‘is, prisipažinęs, kad įkvėpimo sėmėsi iš klasikinių „Disney“ animacinių filmukų, vaizduojančių robotizuotas rankas ir kitus futuristinius įrenginius.

Tai didelis šuolis nuo paprastų surenkamų baldų, tradiciškai parduodamų „Ikea“ parduotuvėse. O tokie baldai nėra pigūs. „BumbleBee“ miegamojo sistema, instaliuota trijuose butų kompleksuose Kalifornijoje ir Vašingtono valstijoje, kainuoja apie 6 000 JAV dolerių vienam kambariui.

Bet „Ikea“ turi atgaivinti savo įvaizdį tarp jaunesnių, 30-ies nesiekiančių pirkėjų, užaugusių dalijimosi ekonomikoje (arba bendro vartojimo ekonomikoje; angl. sharing economy), kuriems dažnai labiau rūpi potyris, kurį gali užtikrinti produktas ar paslauga, nei to daikto turėjimas. O jų ribotos gyvenamojo ploto erdvės rodo, jog jiems ir baldų reikia mažiau.

„Mes esame ties mažmeninės revoliucijos viduriu, kai žmonės juda nepaisydami sienų tarp fizinio bei skaitmeninio pasaulių, – sakė „Ikea“ mokymų stovyklos vadovas Peras Krokstade‘as. – Visi nori išmanesnių sprendimų bei didesnio patogumo nei anksčiau.“

„Ikea“ nėra vienintelė mažmenininkė, jungianti savo pajėgas su startuoliais. „Walmart Inc.“ turi vadinamąjį „verslo inkubatorių“ pradedantiems verslą startuoliams Silicio slėnyje, remiantį tokias įmones kaip „Jetblack“, teikiančią konsjeržo – asmeninio asistento, padedančio apsipirkti paslaugas pasiturintiems miesto gyventojams, paslaugas ir „Spatialand“, virtualios realybės startuolį.

Šis iššūkis yra ypač svarbus „Ikea“, kurios klientų bazę sudaro jaunesni pirkėjai nei daugelio kitų didžiųjų mažmenininkių.

„Čia kalbame apie kartų skirtumus, – sako Ray‘us Gaulis, „Kantar Consulting“ mokslinių tyrimų bei analizės vyresnysis viceprezidentas. – ‚Ikea“ galų gale suvokė, kad jie nebegali to ilgiau neigti ir kad turi keistis drauge su kultūra“.
„Ikea“

„Ikea“ jau įsigijo „TaskRabbit“, San Fransiske įsikūrusį startuolį, kuris siunčia darbuotojus rinkti baldų klientų namuose. Ir ji jau baigia parengti aukštųjų technologijų stalo prototipą, galintį pašviesinti ar patamsinti kambario apšvietimą vien mostelėjus ranka virš stalo paviršiaus. Technologijoje naudojami elektrodai, padengti elektrai laidžiais dažais, sukurtais „Bare Conductive“, startuolio, įsikūrusio Londone ir dalyvavusio „Ikea“ surengtoje pirmojoje mokymų stovykloje 2018 metais.

Šiais metais tarp stovykloje dalyvaujančių startuolių – ir Kopenhagoje veikianti „Freemi“, kurios įkūrėjai Rasmusas Thude‘as ir Jamie‘is Neubertas Pedersenas sukūrė programėlę, padedančią žmonėms atiduoti savo senus baldus ir kitus nereikalingus daiktus.

„Žmonėms, ypač jaunesnės kartos atstovams, jau įgriso mūsų lengvabūdžio vartojimo kultūra“, – sakė R. Thude‘as. Paslauga, kuri šiuo metu siūloma Danijoje ir Nyderlanduose, glaudžiai siejama su „Ikea“ siekiu sumažinti atliekų apimtis.

Tuo pat metu „Ikea“ pradėjo įgyvendinti baldų išperkamosios nuomos programą, kurią ketina plėsti į 30 Europos rinkų kitais metais. Klientai, kurie užsisako šią paslaugą, gali įsigyti arba naujus arba naudotus daiktus, kuriuos mažmenininkė susigražina baigiantis nuomai.

Tarp kitų startuolių, į kuriuos dairosi „Ikea“ yra , pavyzdžiui, San Fransiske įsikūrusi „Jido Mps“, kuri gamina papildytos realybės (angl. augmented reality) programinę įrangą, leidžiančią vartotojams išsaugoti ir atkurti skaitmeninius objektus iš vieno duomenų valdymo seanso kitame; Londone veikianti „Skipping Rocks Lab“, kuri gamina gamtą tausojančias, natūraliai yrančias jūros dumblių kapsules su valgoma membrana, kurios galėtų būti naudojamos ir „Ikea“ kavinėse; ir Kopenhagoje įsikūrusi „Flow Loop“, kuri recirkuliuoja bei išvalo vandenį duše.

Tokiems verslininkams kaip S. Murthy‘is galimybė bendradarbiauti su bendrove, kuri per metus parduoda prekių už 44 mlrd. JAV dolerių, yra daug svarbesnė nei trumpalaikis organizmo paros ritmo sutrikimas nuskridus keletą laiko juostų. „Ikea“, savo ruožtu, ieško startuolių, kurie mažmenininkę priimtų kaip „natūralią partnerę“, sako P. Krokstade‘as. „Kai startuoliai sukuria naujovę, jie turėtų prisiminti „Ikea“ ir į ją kreiptis: „Ei, žiūrėkite, ką mes pagaminome. Ar galime su jumis bendradarbiauti?“