Didžiulis Kinijos projektas, kuriuo numatoma uostų, kelių, geležinkelių ir kitokios infrastruktūros statyba, yra skirtas sustiprinti prekybą tarp Kinijos ir likusio pasaulio.

„Abiejų šalių tikslas yra plėsti bendradarbiavimą prekybos, investicijų ir projektų finansavimo srityse. Taip pat bus bendradarbiaujama finansuojant trečiųjų šalių projektus, prisijungusius prie BRI“, - sakoma Šveicarijos vyriausybės pranešime.

Šveicarija nėra pirmoji Europos šalis, prisijungusi prie BRI. Kovą tai padarė Italija, susilaukusi ES ir Vokietijos, Prancūzijos bei Jungtinės Karalystės (JK) kritikos dėl dalyvavimo šiame kontraversiškai vertinamame projekte.

Jungtinės Valstijos kaltino BRI prisiviliojant besivystančias pasaulio ekonomikas pigiomis paskolomis, kurių jos vėliau neišgali grąžinti ir taip tampa Kinijos įkaitėmis.

Reaguodami į užsienio kritiką, Kinijos vadovai šeštadienį pasibaigusiame BRI forume tikino, kad kuriant „Naująjį Šilko kelią“ bus laikomasi visų tarptautinių standartų, o atskirų infrastruktūros projektų finansavimo naštą pasidalys kelios šalys, o ne viena Kinija.