Siūloma, kad Kelių priežiūros ir plėtros programai finansuoti nuo 2020 m. sausio 1 d. būtų skiriama 50 proc., o nuo 2021 m. sausio 1 d. - 52 proc. akcizo pajamų, gautų už realizuotą benziną, dyzelinius degalus, suskystintas dujas, skirtas automobiliams, ir energetinius produktus, kurie pagaminti iš biologinės kilmės medžiagų ar su jų priedais ir skirti naudoti kaip variklių degalai.

Šiuo metu nustatyta, kad programai finansuoti skiriami 48 proc. šių akcizų pajamų.

Atsižvelgiant į siūlymą didinti visos programos finansavimą, taip pat siūloma skirti Specialiajai vietinės reikšmės žvyrkelių asfaltavimo programai finansuoti nuo 2020 m. sausio 1 d. - 2 proc., o nuo 2021 m. sausio 1 d. - 4 proc. iš šio įstatymo numatytų programos finansavimo šaltinių.

Už įstatymo pakeitimą balsavo 76 Seimo nariai, prieš - nebalsavo, susilaikė - 2.

Seimo narys Antanas Vinkus posėdžio metu sakė, kad tokie siūlymai „logiški ir teisingi“ dėl prastos dabartinės kelių būklės.

Artūras Skardžius nuogąstavo, kad finansavimo padidinimas bus panaudotas neefektyviai.

„Kiekvienas padidinimas yra labai gerai, tačiau ar tai pakankamas? (...) Tie pinigučiai, surenkami už kuro akcizą, nenueina tiesiai kelių priežiūros ir plėtros programos reikmėms. Įstatyme turėtume įtvirtinti, kad negalima panaudoti kitoms reikmėms.

Matome neefektyvų panaudojimą - keliai pradedami tiesti netinkamu metu, dažniausiai žiemą. (...) Noriu atkreipti dėmesį į problemas, kurios nebus išspręstos 2-3 proc. padidinus finansavimą“, - sakė A. Skardžius.

Preliminariais skaičiavimais, 2020 m. papildomai Kelių programai būtų skirta daugiau 9,4 mln. eurų., 2021 m. - 20 mln. eurų.

Įstatymo projektą Seimui pateikė Seimo nariai Algirdas Butkevičius, Andrius Palionis, Valius Ąžuolas, Rimantas Sinkevičius ir Viktoras Rinkevičius.

Siūlymams Seimas dar turės pritarti po priėmimo.