DELFI skaitytojai pasidalino vaizdo įrašu, kuriame – Panevėžio rajone, sunkiasvorio vilkiko kabinoje esančio vaizdo registratoriaus, užfiksuota situacija. Matyti, jog vilkiko vairuotojas nusprendžia lenkti lėčiau važiuojantį furgoną.

Lenkimui pasirinkta vieta – nėra ideali, mat matyti, jog brūkšninį žymėjimą netrukus pakeičia ištisinė linija. Tačiau vilkiko vairuotojui nusprendus lenkti furgoną ir išvažiavus į priešingos krypties eismo juostą, furgono vairuotojas padidina greitį ir neleidžia vilkikui jo aplenkti. Negana to, furgono vairuotojas greitį didinti ima toje vietoje, kur tarp dviejų skirtų eismo juostų atsiranda saugumo salelė, o vilkikui prieš nosį – lengvasis automobilis. Furgonas praneria pro šalį, o vilkikas vėl sugrįžta į savo eismo juostą.

Incidentas tuo nesibaigia. Vaizdo įraše matyti, kad furgono vairuotojas, neleidęs vilkikui jo aplenkti, ima lėtinti greitį ir mygti stabdžius. Tokia situacija kartojasi tol, kol vilkiko vairuotojas vėl nusprendžia pamėginti lenkti furgoną ir išvažiuoja į priešingos krypties eismo juostą. Tai pastebėjęs furgono vairuotojas ir vėl padidina greitį, neleisdamas vilkikui jo aplenkti.

Įtampa pasiekia aukščiausią tašką, kai furgono vairuotojas stabdžius vilkikui „prieš nosį“ mygia taip, kad sunkiasvoris net šokteli. Kodėl furgono vairuotojas spaudžia stabdžius, galima tik spėlioti – priešais automobilį, kaip matyti vaizdo įraše, nėra jokios kliūties.

Geriausia neprovokuoti

Vairavimo instruktorė Olga Židovlenkova komentuodama situaciją akcentavo, kad pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį, ar vilkiko vairuotojas, nusprendęs aplenkti mikroautobusą, įvertino savo galimybes.

„Labai aiškiai matyti, kad punktyrinę liniją tuojau pakeis ištisinė, mat priekyje – sankryža. Ar tikrai vilkiko vairuotojas, nusprendęs lenkti, tą įvertino?“ – svarstė žinovė.

Be to, pridūrė ji, vilkiko vairuotojas turėjo atkreipti dėmesį ir į furgono vairuotojo elgesį. Anot vairavimo instruktorės, jeigu akivaizdžiai matyti, kad žmogus kelyje nėra stabilus, provokuoja, kursto pyktį, tyčia stabdo ar greitėja, geriau nebandyti tokio žmogaus aplenkti, mat tai – gali būti pavojinga.

„Geriau laikytis dar didesnio atstumo. O vaizdo įraše matyti, kad vilkiko vairuotojas ėmė nervintis ir mėginti dar ir dar kartą aplenkti jį nervinantį vairuotoją, – pastebėjo pašnekovė. – Aš, galbūt, netgi ryžčiausi pranešti policijos pareigūnams, kad neadekvatus vairuotojas kelyje sukėlė pavojingą situaciją.“

Bandė pasipelnyti?

Pasak O. Židovlenkovos, lengvai paaiškinti furgono vairuotojo elgesio neįmanoma. Anot saugaus eismo žinovės, įmanomas netgi ir toks atvejis, kad šitaip agresyvus vairuotojas mėgino pasipelnyti bandydamas sukelti eismo įvykį.

„Tenka girdėti apie tuos, kurie bando „parduoti“ savo transporto priemones. Gal furgono vairuotojas ir buvo būtent tas, kuris bando pasipelnyti iš draudimo bendrovių sukeldamas eismo įvykį?“ – spėliojo DELFI pašnekovė.

Anot jos, tokie žmonės tyčia inscenizuoja eismo įvykį, pateikia paraišką draudimo bendrovei, kol laukia išmokos – apdaužytą automobilį dar ir pigiai suremontuoja bei parduoda.

Vairavimo instruktorė neatmetė ir tokios galimybės, kad furgono vairuotojas tiesiog panoro paauklėti esą netinkamai besielgiantį vilkiko vairuotoją. Tokių eismo dalyvių keliuose, tikino ji, taip pat netrūksta.

„Bet reikia nepamiršti, kad nė vienas nesame pareigūnai ar kažkokie įgalioti asmenys, kad galėtume auklėti kitus kelyje“, – pabrėžė pašnekovė.

Netektų „teisių“

Lietuvos kelių policijos tarnybos (LKPT) specialistai peržiūrėję vaizdo įrašą, atkreipė dėmesį į abiejų vairuotojų veiksmus. Anot jų, vilkiko vairuotojas pradėti furgono lenkimą nusprendžia ten, kur to padaryti saugiai negali.

Visgi atskiro įvertinimo pareigūnų akimis nusipelnė furgono vairuotojas.

„Kelių eismo taisyklių (KET) 138 punkte reglamentuota, kad lenkiamos transporto priemonės vairuotojui draudžiama trukdyti aplenkti didinant važiavimo greitį arba kitais veiksmais. Kelių eismo taisyklių 135.4 papunktyje nustatyta, kad vairuotojui draudžiama staigiai stabdyti, jeigu tai
nebūtina eismo saugumui“, – pabrėžiama DELFI atsiųstame atsakyme.

Anot kelių policijos pareigūnų, furgono vairuotojas už tokius veiksmus galėtų būti taikoma atsakomybė, numatyta Administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 420 straipsnio 2 dalyje. Šioje apibrėžiamas chuliganiškas vairavimas iš chuliganiškų paskatų.

Už tokį nusižengimą furgono vairuotojui gresia 450-550 eurų bauda bei teisės vairuoti atėmimas 1-2 metams.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (223)