Žinoma, šventa vieta tuščia nebūna ir jau šį pavasarį mūsų rinką pasiekė „Audi e-tron“ – tiesioginis „I-Pace“ konkurentas. Dar vienas konkurentas – „Tesla Model X“, tačiau šį elektromobilį tektų užsisakyti ir gabentis iš gamyklos Nyderlanduose. Tad realiai šiai dienai Lietuvoje yra tik du parduodami „premium“ klasės elektromobiliai – „Jaguar“ ir „Audi“.

Su „e-tron“ pažintis buvo kol kas itin trumpa, tačiau „Jaguar I-Pace“ leido puikiai susidaryti įspūdį kokia yra kasdienybė su SUV elektromobiliu. Pradėkime nuo to, kad neturėdami įkrovimo vietos prie namo, darbovietės ar garaže, patogiai juo naudotis negalėsite – Vilniuje vienintelėje mokamoje įkrovimo vietoje mokėsite dvigubai už elektros energiją, prie „Lidl“ esanti įkrovimo vieta skirta parduotuvės lankytojams, dar viena įkrovimo vieta yra prie „ABB“ įmonės, veikianti darbo valandomis.

Bet jei turite kur krauti elektromobilį, tada sveiki atvykę į naujos eros automobilizmą, kuris milžinišku pagreičiu keičia nusistovėjusias vertybes – gyvename tikrai įdomiu laiku. O juk vos prieš kelis metus buvau skeptiškai nusiteikęs elektromobilių atžvilgiu – 100-200 kilometrų nuvažiuojamas atstumas buvo pernelyg didelis kompromisas net ir įvertinant nebrangią elektromobilių eksploataciją, taip pat smagias dinamines savybes.

Tačiau 450 kilometrų, kuriuos nuvažiavau vienu įkrovimu elektriniu „Hyundai Kona“ (ir skyriau jam daugiausiai balų Lietuvos Metų automobilio konkurse) su įjungtu šildymu, pagaliau įtikino ir mane, kad įveikiamas atstumas – nebe problema. Žinoma, su „I-Pace“ to pakartoti nepavyks – nors gamintojas deklaruoja 470 km nuvažiuojamą atstumą (matuojant WLTP ciklu), tokiomis pačiomis sąlygomis įveikti pavyko iki 350 kilometrų – visgi „Jaguar“ yra gerokai sunkesnis ir dvigubai galingesnis už mažąjį „Kona“.

Galia! 400 AG yra tiek pat kiek pasiekia neseniai bandytas dyzelinis „BMW X5 M“ su keturiomis turbinomis. Bet sėdus prie elektromobilio vairo pamiršti viską, kuo žavėjaisi spausdamas „bemso“ akceleratorių. 4,8 s – tiek laiko tereikia „Jaguar“ SUV, kad pasiektų 100 km/h ribą. Ir tai, kaip jis tą daro, nevažiavusiems elektromobiliu paliks tikrai didelį įspūdį. Maksimalus elektros variklių pasiekiamas 796 Nm sukimo momentas nuo pat pirmų sūkių lyg laiko mašina perkelia „Jaguar“ į ateitį, toli toli už nugaros palikdamas konkurentus su tradiciniu motoru.

„Palikdamas“ tiek tiesiogine, tiek labiau perkeltine prasme – galingi automobiliai su vidaus degimo motorais taip pat nestokoja dinamikos, o ir turi vieną akivaizdų pranašumą – jais galima važiuoti tolimus atstumus maksimaliu greičiu tik trumpam sustojant pasipildyti degalų. Bent jau kol kas įkrauti elektromobilį užtruks kur kas daugiau laiko, o ir pati kelionė bus kur kas lėtesnė. Bet jei šiandien manęs paklaustų, kurį panašios kainos automobilių rinkčiausi aš, greičiausiai tai būtų elektromobilis – žinoma, nuo 80 000 eurų kainuojantis elektrinis SUV yra velniškai brangus automobilis, bet, palyginti su juo, konkurentai su tradiciniais motorais atrodo beviltiškai pasenę.

Daugiau apie naująjį „Jaguar I-Pace“ elektromobilį žiūrėkite vaizdo medžiagoje.