Visi 29 skrydžiai numatyti ketvirtadienį buvo atšaukti, o apie 2700 keleivių buvo paprašyta mėginti kitomis oro linijomis pasiekti savo kelionės tikslą, savo svetainėje pranešė „Wow“.

„Mums pritrūko laiko ir, deja, mums nepavyko užsitikrinti finansavimo bendrovei, – savo laiške darbuotojams teigia bendrovės pirmininkas Skulis Mogensenas. – Niekada sau neatleisiu, jog nebuvo imtasi priemonių anksčiau.“

Pastaruosius mėnesius visomis išgalėmis stengėsi išgelbėti oro linijas, kurias jis įkūrė 2011 metais: rengė derybas su potencialiais vežėjos gelbėtojais, įskaitant ir savo didesnę konkurentę „Icelandair‘ ir JAV privačią akcinę bendrovę „Indigo Partners“. Šią savaitę „Wow“ laimėjo laiko, kai obligacijų turėtojai sutiko konvertuoti skolą į paprastąsias akcijas, ir, kaip pranešama, oro linijos pasiūlė 160 mln. JAV dolerių vertės radikalių pokyčių planą.

„Icelandair“ akcijų vertė šoktelėjo net 28 proc. po minėtų pranešimų, o kiek vėliau ketvirtadienį, apie vidudienį, jos akcijų vertės prieaugis siekė maždaug 14 procentų.

Žlugusios derybos

„Wow“ jau anksčiau paskelbė pasiekusios „baigiamąjį derybų etapą“ su grupe investuotojų dėl skolos obligacijų iškeitimo į akcijas. Keleiviams buvo pranešta, kad skrydžiai bus atidėti tol, kol „bus galutinai suderinti dokumentai su visomis suinteresuotomis šalimis“.

Kaip man pasiekti kelionės tikslą?

Keleiviams patarta paieškoti tinkamų skrydžių kitomis oro linijomis. Kai kurios oro linijos gali pasiūlyti skrydžius mažesniais tarifais, vadinamuosius „gelbėjimo bilietus“ dėl susiklosčiusių aplinkybių. Informacija apie šias oro linijas bus paskelbta, vos tik taps prieinama, pranešama „Wow Air“ svetainėje.

Kartu su „Icelandair“ „Wow“ teko svarbus vaidmuo per dešimtmetį trukusį bumą Islandijos turizmo sektoriuje, sudarantį šiuo metu didžiausią šalies eksporto dalį.

Pernai oro linijos perskraidino 3,5 mln. keleivių. Jas sudrebinusi krizė susilpnino kroną (Islandijos valiuta vien per ketvirtadienį atpigo 1,44 proc.), ir tai paskatino šalies vyriausybę sušaukti ne vieną posėdį, per kuriuos buvo nuspręsta negelbėti oro linijų iš mokesčių mokėtojų pinigų.

Keflaviko tarptautinio oro uosto (KEF) operatorės duomenimis, Islandiją lankančių turistų skaičius šiais metais greičiausiai sumažės pirmą kartą per dešimtmetį. Pasak „Arion Banki“ ekonomisto Stefano Broddi Gudjonssono, „Wow Air“ žlugimas nusmukdytų turistų srautus maždaug 16 proc. per 2019 metus.

„Tokia žinia smogė itinnepalankiu laikotarpiu Islandijos turizmo sektoriui, kuris dabar ruošiasi naujajam sezonui“, – sakė S. Br. Gudjonsoonas.

Ekonominis poveikis

Naujausiomis „Arion“ prognozėmis, tokiomis aplinkybėmis šalies bendrasis vidaus produktas gali sumažėti 1,9 proc., nors jo kolega Jonas Bjarkis Bentsonas iš „Islandsbanki“ piešė ne tokais niūrias perspektyvas.

„Krona jau nusilpo apie 11–12 procentų, ir jeigu taip nutiktų, tam ruošiasi ir atitinkamas priemones planuoja tiek pačios bendrovės, tiek vyriausybė“, – sakė J. Bjarkis Bentsonas.

Šalies finansų ministras Bjarnis Benediktssonas jau yra pareiškęs, kad vyriausybė pasirengusi apsvarstyti priemones, kurios palaikytų pramonę.

Jei „Wow Air“ žlugtų, tai jau būtų aštuntos krachą patyrusios Europos oro linijos nuo praėjusių metų. Belgijos VLM oro linijos paskelbė apie verslo likvidavimą pernai rugpjūtį; tuo metu Šveicarijos „Skywork Airlines AG“ taip pat nutraukė skrydžius. „Small planet“ Vokietijos padalinys pernai rugsėjį pateikė prašymą paskelbti įmonę nemokia, panašiu metu veiklą sustabdė ir oro linijos „Azur Air“, o spalio 1 dieną žlugo ir Šiaurės Europos vežėja „Primera Air“.

Neseniai, šių metų vasarį, veiklą nutraukė ir Berlyne įsikūrusios oro linijos „Germania“ bei Jungtinės karalystės (JK) regioninės oro linijos „Flybmi“.