Kol kas nėra aišku, kada „Boeing 737 MAX“ lėktuvams vėl bus leista pakilti, nes tyrėjai vis dar aiškinasi kovo 10 d. Etiopijoje įvykusios tragedijos aplinkybes.

Tuo tarpu „Boeing“ pristatė įrangos atnaujinimus, skirtus, kaip teigia bendrovės atstovai, užkirsti kelią tokioms katastrofoms ateityje. „Boeing“ visuose „737 MAX“ modelio lėktuvuose įdiegs papildomą perspėjimo sistemą, kuri anksčiau nebuvo būtina. Nė vienas iš dviejų sudužusių „Boeing 737 MAX“ orlaivių neturėjo tokios sistemos.

Naujoji sistema perspės pilotus, jei skirtingų lėktuvo jutiklių rodmenys nesutampa. Pasak „Boeing“ atstovų, už šios sistemos diegimą oro linijos neturės nieko mokėti.

„Boeing“ taip pat išleido programinės įrangos atnaujinimus sistemai, kuri, kaip manoma, ir sukėlė katastrofas. MCAS trumpiniu žinoma sistema buvo skirta neleisti lėktuvui pernelyg aukštai pakelti nosies.

MCAS suveikdavo, kai gaudavo jutiklių rodmenis, kad laineris kyla pernelyg stačiu kampu, ir nuleisdavo lėktuvo nosį. Tačiau Indonezijoje pernai spalį sudužusio „Boeing 737 MAX“ tyrimas parodė, kad sistema galėjo sugesti ir nuleisti lėktuvo nosį daugiau nei 20 kartų, nepaisant pilotų bandymų pakelti lėktuvą.

„Boeing“ pristatytas MCAS atnaujinimas atjungs sistemą, jei gaunami jutiklių rodmenys nesutampa.

Nors JAV federalinė aviacijos administracija (FAA) teigia, kad panašumų tarp dviejų „Boeing 737 MAX 8“ modelio lėktuvų katastrofų yra, „Boeing“ tikina, jog pristatyti atnaujinimai nėra bendrovės pripažinimas, kad būtent dėl MCAS sistemos sudužo lėktuvai.

Po dviejų katastrofų pernai spalį Indonezijoje ir kovo 10 d. Etiopijoje, nusinešusių iš viso 346 žmonių gyvybes, „Boeing 737 MAX“ orlaivių skrydžiai yra draudžiami tol, kol bus paaiškintos tikslios tragedijų priežastys.

Preliminarūs juodųjų dėžių duomenys parodė, kad Indonezijos „Lion Air“ ir EtiopijosEthiopian Airlines“ pilotų valdomų orlaivių katastrofos galėjo būti panašios.