Trečiadienis, kovo 20-oji, buvo naujų astrologinių metų pradžia ir naujos astrologinių prognozių programėlės „Sanctuary“ paleidimo data. Programėlė siūlo horoskopus kiekvienai dienai, užsakomąsias prognozes, kurias gyvai teikia profesionalūs astrologai, o ateityje planuoja išsiplėsti ir pradėti elektroninę prekybą (jei jums netyčia magėtų internetu įsigyti Taro kortų, kristalų, šalavijų ryšulėlių ar smilkalų).

Tam tikro amžiaus skaitytojams išgirdus klausimą „Koks tavo Zodiako ženklas?“ prieš akis iškyla diskotekos ritmu šokančio širdžių ėdiko su prasagstytais marškiniais vaizdinys. Tačiau, kaip žinia, viskas gyvenime sukasi ratu, todėl nenuostabu, kad daugybė tūkstantmečio ir Z kartos atstovų jau gravituoja šio pseudomokslo link: domėjimasis tuo, koks tavo Zodiako ženklas (Avinas, Svarstyklės ar pan.) tampa natūralia pokalbio pradžia, o kartu skatina klestinčią mistinių ir ezoterinių paslaugų rinką, kuri vertinama daugiau kaip 2 milijardais dolerių, jei tikėsime 2018 m. „Ibis World“ atliktais rinkos tyrimais.

Programėlė „Sanctuary“ remiasi kompanijos „Facebook Messenger“ astrologijos boto sėkme, tačiau siūlo daugiau nei nemokamus horoskopus kiekvienai dienai, leisdama vartotojams užsisakyti mėnesinę (19,99 dolerių) arba metinę (199,99 doleriai) prenumeratą ir suteikdama prieigą prie gyvai, susirašinėjimo forma teikiamų prognozių, kurias atlieka profesionalių astrologų komanda, vadovaujama „reziduojančios astrologės“ Alizos Kelly. Abonentui kas savaitę priklauso vienas astrologinis pokalbis, bet už 19,99 dolerių galima užsisakyti papildomų. (Straipsnio rašymo metu „App Store“ buvo nurodyta savaitinė 3,99 dolerių kaina, tačiau kompanijos atstovai teigia, kad šis pasiūlymas bus pašalintas.)

„Astrologija yra labai sena praktika, egzistuojanti ištisus šimtmečius“, – teigia „Sanctuary“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Rossas Clarkas, pridurdamas, kad tradiciškai astrologinė informacija būdavo talpinama dienraščiuose ir žurnaluose, arba gaunama per asmeninius susitikimus ar telefonu. „Sanctuary“ siekia patobulinti prieigos modelį ir astrologines prognozes teikti gyvo susirašinėjimo formatu, trumpesniais ir lengviau suvokiamais informacijos „kąsniais“ (prognozės truks 15–20 minučių).

„Susirašinėjimas žinutėmis yra „milenialsų“ ir jaunesnių žmonių kalba, todėl nusprendėme tuo pasinaudoti, – pasakoja R. Clarkas. – Tai ne tik ta kalba, kurią jie pažįsta geriausiai; ji leidžia mums komunikuoti bet kur ir bet kada. Tekstu pagrįstas mechanizmas taip pat suteikia tam tikrą filtrą, jei norite tiesiog neįpareigojančiai išmėginti, kaip tai veikia, arba galbūt nenorite užsiimti tokiais dalykais asmeniškai ar telefonu – šis papildomas anonimiškumo sluoksnis suteikia žmonėms drąsos.“

R. Clarkas „Sanctuary“ programėlės paleidimą mato kaip „sveikatinimą platesne prasme, kuris vyksta štai jau kelerius metus“, ir apima Taro kortas, Reiki energetinį gydymą ir „visa tai, ką matome populiarėjant meditacijos programėlėms“.

Pasak „Global Wellness Institute“, rūpinimosi savimi ir sveikatingumo pramonė yra sparčiai auganti 4,2 trilijono dolerių rinka, apimanti tokius prekių ženklus kaip „Goop“ ir dėmesingo įsisąmoninimo bei meditacijos programėles, pvz., „Headspace“ ir „Calm“. „Sensor Tower“ duomenimis, 2018 m. „Calm“ buvo daugiausiai pelno atnešusi programėlė pasaulyje „Health & Fitness“ kategorijoje, remiantis apskaičiuotomis bendrosiomis pajamomis – 63,6 milijonais dolerių, t. y. 277 proc. augimu, lyginant su praėjusiais metais. „Calm“ atsisiuntimai išaugo 120 proc. – nuo 8,15 milijonų 2017 m. iki 17,95 milijonų 2018 m.

Jaunesniems amerikiečiams nusigręžiant nuo organizuotos religijos (2015 m. „Pew Research Poll“ pranešė, kad 35 proc. „milenialsų“ vengia bet kokios religinės priklausomybės), R. Clarkas svarsto, kad jiems visgi norisi sistemos, kuri „padėtų suprasti save ir nepaskęsti nūdienos pasaulio chaose“. Pasak jo, astrologija būtent tai ir suteikia, be to, prideda tam tikrą žaismingą sluoksnį, suasmenintą ir dažniausiai išreiškiamą tokiose platformose kaip „Instagram“.

Tapatybės paieškos buvo tai, kas iš pradžių patraukė Alice Bell prie astrologijos. Buvusi „Vogue“ mados asistentė, 26-erių A. Bell pradėjo aktyviai skaityti horoskopus „šiek tiek daugiau nei prieš metus“ ir mano, kad ši praktika padeda paaiškinti emocijas ir asmenybės bruožus, kurie merginai iki tol buvo nesuprantami.

„Visada lygindavau save su kitais ir svarstydavau, kodėl negaliu elgtis taip, kaip jie, o astrologija man padėjo nusiraminti, teigdama, kad yra priežastis, kodėl veikiu taip, o ne kitaip, – pasakoja ji. – Kitiems žmonėms tai irgi atrodo patrauklu ir padeda suprasti išgyvenamas emocijas.“

Niujorke gyvenanti A. Bell apie astrologiją pradėjo rašyti prieš metus platformoje „Instagram“, ir skaitytojų susidomėjimas buvo toks didžiulis, kad ji pradėjo teikti astrologines prognozes tiesioginėmis žinutėmis. Vasaros gale ji jau ėmė už tai pinigus, o lapkričio pabaigoje pristatė gyvenimo būdo ir astrologijos tinklalapį „Stalk“. Šių paslaugų poreikis pasirodė toks didelis, kad 2019 m. pradžioje mergina metė darbą „Vogue“ ir dabar koncentruojasi vien į astrologijos verslą, siūlydama asmenines astrologines prognozes (už 40–65 dolerius) ir įvairias prekes – nuo Zodiako ženklams skirtų kavos puodelių iki telefonų dėklų ir krepšių.

„Kai paskelbiau, kad išeinu iš darbo, pasipylė užsakymai“, – prisipažįsta A. Bell, kurios prognozių dabar tenka laukti nuo trijų iki keturių savaičių, be to, ji nuolatos kviečiama į renginius, gauna užsakymus rašyti horoskopus į įvairius leidinius ir susitinka su klientais akis į akį. „Galima sakyti, kad visata išgirdo mano prašymą, nes iš karto pradėjau gauti astrologinio darbo pasiūlymus.“

„Sanctuary“ įėjimas į rinką ne toks mistinis – programėlė gavo 1,5 milijono dolerių pradinį finansavimą iš „Advancit Capital“, „Broadway Video Ventures“, „Greycroft Partners“, „KEC Ventures“ ir „Blue Seed Collective“. Jei ieškosite kitų astrologinių programėlių, išbandykite „TimePassages“ ir dirbtinio intelekto valdomą „Co-Star“, o apskritai rinkoje šiuo metu galima rasti ko tiktai nori: tarkim, 15 dolerių kainuojantį kristalų ir smilkalų rinkinį iš „Urban Outfitters“ arba „Goop“ siūlomą „Purškalą nuo vampyrų“, už kurį teks pakloti 27 dolerius.

R. Clarkas teigia, kad mokamos astrologinės prognozės bus pagrindinis „Sanctuary“ produktas, o elektroninės prekybos pasiūlymai – šalutinis. „Sanctuary“ astrologus galima kalbinti kasdien nuo 9 val. ryto iki 9 val. vakaro, o vėliau šiais metais planuojama astrologines paslaugas teikti ištisą parą.