Tokius duomenis, išanalizavus valstybinės įmonės „Regitra“ pateiktus pradinius duomenis, pateikė automobilių rinkos tyrimais užsiimanti bendrovė „AutoTyrimai“.

Praėjusį mėnesį asmeniniai automobiliai sudarė 13,658 tūkst., o lengvieji komerciniai - 526. Vasarį šalyje daugiausiai įregistruota „Volkswagen“ (2 318), „Opel“ (1 400) ir BMW (1 316) markių automobilių.

Kaip rašoma bendrovės pranešime spaudai, pirmą kartą Lietuvoje įregistruotų naudotų automobilių vidutinis amžius siekė 11,6 metų. Dyzelinių automobilių dalis buvo 72,3 proc. (praėjusių metų vasarį ji sudarė 75 proc.).

Praėjusį mėnesį Lietuvoje atlikta 16,895 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijų, t. y. 5,5 proc. mažiau nei praėjusių metų vasarį (17 871). Asmeninių automobilių savininkų keitimo operacijų buvo 16 212, o lengvųjų komercinių - 683.

Vasarį savininkus dažniausiai keitė „Volkswagen“ (3 149), „Audi“ (2 129) ir BMW (1625) markių automobiliai. Vidutinis savininką pakeitusių naudotų automobilių amžius buvo 14,6 metų.

Šių metų sausį-vasarį Lietuvoje pirmą kartą įregistruotas 28 871 naudotas lengvasis automobilis, t. y. 23,5 proc. daugiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (23 386). Vidutinis jų amžius siekė 11,8 metų.

Dyzelinių automobilių dalis šiemet sudarė 72,6 proc. (pernai - 74,8 proc.). Per pirmuosius du šių metų mėnesius šalyje buvo atliktos 35 332 naudotų lengvųjų automobilių savininkų keitimo operacijos, t. y. 8,6 proc. mažiau nei atitinkamu laikotarpiu praėjusiais metais (38 637). Vidutinis savininką keitusių automobilių amžius šiemet buvo 14,8 metų.

ELTA primena, kad vairuotojams, kurie atsisakys senų automobilių ir vietoje jų įsigys mažiau taršius arba pasirinks viešąjį transportą, ketinama mokėti kelių šimtų eurų kompensacijas, ir tai turėtų padėti spręsti taršos mažinimo problemą Lietuvoje, sakė Aplinkos ministerijos (AM) specialistas Vitalijus Auglys.

Vis dėlto, kokie automobiliai bus laikomi taršiais, AM kol kas neįvardija. Žinoma, kad šiuo metu taršiausiais yra laikomi tie, kurių anglies dioksido tarša būtų ne didesnė nei 120 g vienam kilometrui, tačiau konkretūs kriterijai dar nėra aiškūs.

„Dėl taršos, C02, detalių dar nesame paskelbę. Jeigu rinka tvarkysis natūraliai, taip, kad bus naudinga pasinaudoti finansine paskata, logiška, kad savininkai, kurie turi automobilius, senesnius nei 14 metų, turėtų jų atsikratyti“, - „LRT radijo“ laidoje „Ryto garsai“ kalbėjo V. Auglys.

Pasak specialisto, AM tam numato 30 milijonų eurų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)